Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-07, 00:24   #21
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?

Hadde ikke betalt noe!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 12:32   #22
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg tror nok at jeg i utgangspunktet hadde nektet å betale henne. Dere kommer vel neppe til å se noe mer til henne og i.o.m. at hun har brutt kontrakten skulle hun være rinmelig innpåsliten for at jeg skulle gidde å betale.

En annen ting, dere har vel rett til prioritert bhg plass nå? Håper det ordner seg med barnepass for dere!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 12:41   #23
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg ville heller ikke betalt noe. Hun har brutt kontrakten. Dessuten har hun medført datteren deres "skade" som kanskje kunne vært unngått.

Håper det går bra med vesla og allergien.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 12:47   #24
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg ville heller ikke ønsket å betalt, hva sier dagmammaen til det selv? 2 mnd oppsigelse var fryktelig lenge uansett, synes jeg. Jeg ville ikke gått med på det i utgangspunktet.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:53   #25
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Takk for svar
Dagmammaen har sagt at hun ikke kommer til å krangle om betaling for de to månedene, da alt har væt så greit forøvrig. Har egentlig ikke lyst til å betale henne, men vil ikke være urederlig heller.... Får tenke litt på det.
Barnehageopptaket er i gang, men hvis vi som ventet ikke får bhg plass til vesla, så legger vi inn en anke vedlagt anbefaling fra barnelegen. Så jeg krysser fingrene for at vi får barnehageplass til slutt

__________________
x x x

Sist redigert av Carpe Diem : 12-03-07 kl 18:14.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:05   #26
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Takk for svar
Dagmammaen har sagt at hun ikke kommer til å krangle om betaling for de to månedene, da alt har væt så greit forøvrig. Har egentlig ikke lyst til å betale henne, men vil ikke være urederlig heller.... Får tenke litt på det.
Barnehageopptaket er i gang, men hvis vi som ventet ikke får bhg plass til vesla, så legger vi inn en anke vedlagt anbefaling fra barnelegen. Så jeg krysser fingrene for at i får barnehageplass til slutt

Lykke til!
PS! Jeg kunne ikke ha betalt damen for oppsigelsestiden med lett sinn, jeg hadde bare blitt mer forbannet!

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:59   #27
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg hadde ikke betalt.

Krysser fingrene for barnehageplass!

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 19:41   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg ville ikke ha betalt de to ekstra månedene. Oppsigelsen skyldes jo at dagmammaen har brutt kontrakten, om ikke å ha innekatt. Dersom hun selv sier at det er greit, så bør du heller ikke stusse på det.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 20:13   #29
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Det er jo katten som hun har anskaffet seg uten å snakke med dere om det, som er årsaken til at dere ikke kan ha jenten der i oppsigelsestiden. Da blir det helt feil at hun skal få betaling for de to månedene.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 20:24   #30
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Dersom hun selv sier at det er greit, så bør du heller ikke stusse på det.

Nei, bør vel egentlig ikke det... men hun bor ganske nærme oss, og jeg ønsker å avslutte dagmamma "forholdet" på en ryddig måte. (slik at det ikke blir "snakk" ut av det )
Temaet katt er ikke tatt for seg skriftlig i kontrakten. Vi avtalte bare muntlig at det var ok med en 100% utekatt pga veslas allergier...Vi ville ikke trigge en eventuell katteallergi . Hadde hun spurt meg ang den nye kattungen, så ville jeg gitt beskjed om at det var helt uakuelt. Men da hun sa ifra om at kattungen var i hus, så hadde de hatt den en uke allerede....(så da krysset jeg fingrene og håpet at det skulle gå bra. Hvilket det selvfølgelg ikke gjorde... )

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 20:29   #31
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Magefølelsen min sier at det er dagmamma som har gått over streken her. Allergier er ikke noe man kimser av i våre dager. Jeg ville ikke vært redd for hverken "snakk" eller potensiell "urederlighet". Kjøp deg noe fint for pengene

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 21:24   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg må bare gjenta meg selv, og si at jeg syns det er absolutt null og niks grunn til å betale for så mye som en dag etter at jenta deres måtte slutte.
Allergi er ganske alvorlige greier, og det var utrolig dårlig gjort av denne dagmammaen å utsette barnet for dette.

Vi var i noe av den samme situasjonen for to år siden, da familiebarnehagen til gutten vår plutselig skaffet seg fuglebur. Han er allergisk mot bl.a. støvmidd, og legen hans frarådet veldig at det skulle være noen form for innendørs dyr i barnehagen. Vi merket også at han reagerte på dette.
De ville ikke fjerne fuglene, og vi måtte ta ham ut av barnehagen nærmest på dagen (siste uka før sommerferien). Heldigvis fikk vi ny barnehageplass, men det er jo ingen selvfølge at det ordner seg på dagen. Jeg kjenner at jeg fortsatt er sint over dette. Det skal ikke være dyr i barnehager dersom ikke dette er opplyst på forhånd, som f.eks. i gårdsbarnehager.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:22   #33
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Forutsatt at dere har en muntlig avtale om at hun ikke skille ha innekatt, er det et kontraktsbrudd fra dagmammaens side å få seg en. En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig. Problemet er normalt bare å bevise det... Juridisk vil du derfor normalt ha retten på din side.

I tillegg synes jeg du har moralen på din side også. Når hun i tillegg sier hun ikke vil kreve betalingen, kan jeg overhode ikke se noen grunn til å gjøre det, snakkis eller ei.

Håper det går bra med datteren din.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 12:52   #34
Mrs. Aspen
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 14
Mrs. Aspen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Enig med de andre her - det er jo dagmammaen som gjør endringer slik at dagbarnet må slutte - det er jo ikke dere som sier opp på en måte da - hvis du skjønner hva jeg mener..

Masse lykke til!!

Mrs. Aspen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 14:37   #35
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Takk for svar
Dagmammaen vil nå ha betaling for en mnd (4500,-) Hun ser ikke våre argumenter, og for å unngå surmuling og snakk så betaler vi henne for en mnd.
For å få saken ut av verden
Og så fortsetter vi jakten på ny dagmamma, og håper på barnehageplass fra høsten av! Da blir det mere stabilitet og ordnede forhold

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 14:51   #36
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg har ikke lest alle svarene du har fått.

Men min klare mening er: Av meg hadde hun ikke fått et rødt øre! Helt klart. Dere var i tvil den gangen dere "ansatte" henne, pga katten. Da brøt hun helt klart kontrakten med vilje.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 16:20   #37
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Takk for svar
Dagmammaen vil nå ha betaling for en mnd (4500,-) Hun ser ikke våre argumenter, og for å unngå surmuling og snakk så betaler vi henne for en mnd.
For å få saken ut av verden
Og så fortsetter vi jakten på ny dagmamma, og håper på barnehageplass fra høsten av! Da blir det mere stabilitet og ordnede forhold

Men jeg skjønner deg godt - av og til er det lurt å se litt stort på det!

Uansett sier det jo litt om denne damen som ikke er så veldig "lur"...

  Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 16:45   #38
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Nei, bør vel egentlig ikke det... men hun bor ganske nærme oss, og jeg ønsker å avslutte dagmamma "forholdet" på en ryddig måte. (slik at det ikke blir "snakk" ut av det )
Temaet katt er ikke tatt for seg skriftlig i kontrakten. Vi avtalte bare muntlig at det var ok med en 100% utekatt pga veslas allergier...Vi ville ikke trigge en eventuell katteallergi . Hadde hun spurt meg ang den nye kattungen, så ville jeg gitt beskjed om at det var helt uakuelt. Men da hun sa ifra om at kattungen var i hus, så hadde de hatt den en uke allerede....(så da krysset jeg fingrene og håpet at det skulle gå bra. Hvilket det selvfølgelg ikke gjorde... )


Ikke skjønner jeg at evnt. snakk skulle være så farlig. Hvis hun sprer rykter om at dere sluttet på dagen, og hun ikke fikk betaling i oppsigelsestiden, så vil vel ethvert oppegående menneske skjønne at da har det skjedd et eller annet som ikke var i henhold til avtale? Dessverre vet man lite om hva hun vil fortelle som hennes versjon av saken.

Jeg synes det er hårreisende at hun krever penger for å ha bidratt til å trigge allergi hos barnet. Hun burde heller betalt erstatning.

Skjønner også at du velger å betale, det er den kloke som gir seg - og som bøyer seg for å få saken ut av verden.

Lykke til med barnehageplass!

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 18:35   #39
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg fatter ikke hvordan denne dama kan mene at hun skal ha penger av dere i det hele tatt etter å ha påført barnet deres en alvorlig allergi og gjort sånn at dere måtte finne annet barnepass på dagen. Jeg fatter heller ikke at dere virkelig betaler! "Snakk" hadde vært min minste bekymring her, da skulle jeg jammen meg ha snakket en god del selv.

Håper dere får barnehageplass.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 18:37   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Takk for svar
Dagmammaen vil nå ha betaling for en mnd (4500,-) Hun ser ikke våre argumenter, og for å unngå surmuling og snakk så betaler vi henne for en mnd.
For å få saken ut av verden

Dette er rett og slett idiotisk og vanvittig pysete! Jeg håper virkelig ikke dere viderefører slike stikkehodetisanden-holdninger til ungene!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no