Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-07, 19:00   #41
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Har du ringt forbrukerrådet om dette? De kan hjelpe deg med hva som er riktig.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:08   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Dagmammaen vil nå ha betaling for en mnd (4500,-) Hun ser ikke våre argumenter, og for å unngå surmuling og snakk så betaler vi henne for en mnd.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:13   #43
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Det er jo katten som hun har anskaffet seg uten å snakke med dere om det, som er årsaken til at dere ikke kan ha jenten der i oppsigelsestiden. Da blir det helt feil at hun skal få betaling for de to månedene.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:15   #44
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg hadde forresten nesten samme problemstillingen da Iben var hos grusomme dagmammaen da vi flyttet hit. Hun fikk ikke et øre mer enn hun hadde jobbet for. Og da var det JEG som sa opp.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 10:24   #45
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dette er rett og slett idiotisk og vanvittig pysete! Jeg håper virkelig ikke dere viderefører slike stikkehodetisanden-holdninger til ungene!

Takk for hyggelig kommentar, Sitron! Alltid kjekt med forståelse når man allerede er i en fortvilet situasjon, ikke sant?
Håper forøvrig at du heller ikke overfører enkelte av dine holdninger til ditt barn.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 10:32   #46
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Takk for svar
Dagmammaen vil nå ha betaling for en mnd (4500,-) Hun ser ikke våre argumenter, og for å unngå surmuling og snakk så betaler vi henne for en mnd.
For å få saken ut av verden
Og så fortsetter vi jakten på ny dagmamma, og håper på barnehageplass fra høsten av! Da blir det mere stabilitet og ordnede forhold

Det kan være enklest å rette seg etter dagmammaens ønsker og betale det hun krever, men jeg ville nok ha stått på mitt og ikke betalt noe. Det er hun som har brutt kontrakten, og ingenting vil skje om dere ikke betaler, bortsett fra at hun blir sur. Hun har ingen sak.

Lykke til i jakten på barnehageplass!

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 10:53   #47
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Takk for hyggelig kommentar, Sitron! Alltid kjekt med forståelse når man allerede er i en fortvilet situasjon, ikke sant?
Håper forøvrig at du heller ikke overfører enkelte av dine holdninger til ditt barn.

Såvidt kan jeg ikke se noe fortvilet med denne situasjonen i det hele tatt. Du betaler fordi du ikke vil ha "snakk". Det er intet annet enn pysete. Og visst håper jeg at jeg overfører mine holdninger på mine unger; de kommer hvertfall til å kunne snakke for seg selv og stå for sine meninger!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:15   #48
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Såvidt kan jeg ikke se noe fortvilet med denne situasjonen i det hele tatt. Du betaler fordi du ikke vil ha "snakk". Det er intet annet enn pysete. Og visst håper jeg at jeg overfører mine holdninger på mine unger; de kommer hvertfall til å kunne snakke for seg selv og stå for sine meninger!

Vi bor på et lite sted, er tilflyttere til kommunen. Dagmammaen er i slekt med halve bygda, inkludert halve byggefeltet vi bor i. Og når hun har en helt annen oppfattning enn oss i denne saken, så sier det seg selv at hun kommer til å slenge dritt om oss hvis ikke vi går med på å betale henne for denne måneden. Hun har jo vist sider av seg selv, som ikke er så veldig sympatiske i denne saken. Og nå er jeg engang en person som ikke liker å ha noe uoppgjort med noen.

Det er jo fint for deg at en slik situasjon ikke hadde vært fortvilende Men for oss som står her uten pass av vesla på 1 år med x antall allergier etc som gjør det så og si umulig for oss å få ny dagmamma er det det!
Barnehageplass er det også umulig å få. Jeg må nå bruke av "sykt barn" dagene mens vi prøver å få tak i en ny dagmamma.( og med en sjef som slenger dritt om alle ansatte som er syke, eller er hjemme med sykt barn, er det ikke så fabelaktig morro det heller...)
Mannen er student og skal i siste praksisperiode, så han kan heller ikke ta seg fri. Enden på visa blir antageligvis at jeg må ta meg ulønnet permisjon frem til sommeren. Og for oss er dette en vanskelig situasjon (økomomisk)
For å ha et problem mindre å tenke på, er det rett og slett lettest for oss å betale henne for å få dette ut av verden. Slik er det bare. Feigt kanskje, men den riktige løsningen for oss i denne mølja av problemer.
En ting er i hvertfall sikkert; jeg skal juble av glede hvis vi er så heldige å få barnehageplass fra høsten av!

__________________
x x x

Sist redigert av Carpe Diem : 17-03-07 kl 11:33.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:16   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg er enig med Sitron her, selv om jeg ikke "tør" å være så rett-frem.
Du skulle aldri betalt henne, og jeg skjønner ikke argumentet om at det blir "snakk" om du ikke gir etter? Hva slags snakk?? Uansett er dere heldige som har såpass mye penger at du kan betale nesten 5000,- kr bare for å unngå "snakk".

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:32   #50
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Om du har betalt, så ville jeg krevd pengene + foregående måned tilbake som oppreisning. Om du ikke har kontaktet forbrukerrådet enda, så vil jeg anbefale deg det, de kan hjelpe dere med hvordan dere skal gå fram.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:33   #51
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Uansett er dere heldige som har såpass mye penger at du kan betale nesten 5000,- kr bare for å unngå "snakk".

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:39   #52
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Vi bor på et lite sted, er tilflyttere til kommunen. Dagmammaen er i slekt med halve bygda, inkludert halve byggefeltet vi bor i. Og når hun har en helt annen oppfattning enn oss i denne saken, så sier det seg selv at hun kommer til å slenge dritt om oss hvis ikke vi går med på å betale henne for denne måneden. Hun har jo vist sider av seg selv, som ikke er så veldig sympatiske i denne saken. Og nå er jeg engang en person som ikke liker å ha noe uoppgjort med noen.

Det er jo fint for deg at en slik situasjon ikke hadde vært fortvilende Men for oss som står her uten pass av vesla på 1 år med x antall allergier etc som gjør det så og si umulig for oss å få ny dagmamma er det det!
Barnehageplass er det også umulig å få. Jeg må nå bruke av "sykt barn" dagene mens vi prøver å få tak i en ny dagmamma.( og med en sjef som slenger dritt om alle ansatte som er syke, eller er hjemme med sykt barn, er det ikke så fabelaktig morro det heller...)
Mannen er student og skal i siste praksisperiode, så han kan heller ikke ta seg fri. Enden på visa blir antageligvis at jeg må ta meg ulønnet permisjon frem til sommeren. Og for oss er dette en vanskelig situasjon (økomomisk)
For å ha et problem mindre å tenke på, er det rett og slett lettest for oss å betale henne for å få dette ut av verden. Slik er det bare. Feigt kanskje, men den riktige løsningen for oss i denne mølja av problemer.
En ting er i hvertfall sikkert; jeg skal juble av glede hvis vi er så heldige å få barnehageplass fra høsten av!

Vanskelig situasjon økonomisk? Men 5000 rett ut av vinduet når du ikke trenger å betale, det er liksom greit. Jaja, fint å se at folk har prioriteringene sine i orden.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:39   #53
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Uansett er dere heldige som har såpass mye penger at du kan betale nesten 5000,- kr bare for å unngå "snakk".

Dette er jo penger som hun uansett skulle hatt hvis vesla hadde vært der hele denne måneden...så pengene har vi jo allerede satt av. Men det blir jo forbanna lettjente penger for den xxxxxxxx dagmammaen. Og jeg betaler ikke med glede for å si det slik, men fordi jeg føler at vi må

Skulle gjerne ønsket å være litt mere hardhudet i slike situasjoner, men det er jeg ikke. Så sånn er det.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:46   #54
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Om du har betalt, så ville jeg krevd pengene + foregående måned tilbake som oppreisning. Om du ikke har kontaktet forbrukerrådet enda, så vil jeg anbefale deg det, de kan hjelpe dere med hvordan dere skal gå fram.

Vi har ikke betalt henne enda. Jeg føler jo at vi har det formelle i orden, men hun mener at hun har oppfylt sin del av den skriftlige kontrakten, mens vi bryter vår del mht betalingen. Katteproblematikken er ikke nevnt i den skriftlige kontrakten. Det i forhold til katt pratet vi om før jeg i det hele tatt møtte henne, men hun har ikke oppfattet det som så viktig som jeg mener at jeg presiserte det for henne. Og da blir det jo litt påstand mot påstand....
Jeg kan jo ta en tlf til forbrukerrådet å lufte saken, for hvis de er enige med oss så kan det jo være at det kanskje begynner å demmre litt for dagmmamaen også... Man kan jo håpe.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:51   #55
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Muntlige avtaler er juridisk sett like bindende som skriftlige. Og på bygda der alle kjenner alle er ofte (i praksis) muntlige avtaler mer bindende enn skriftlige. Men om du kontakter forbrukerrådet så vet de hva du kan gjøre. Dere trenger ikke diskutere dette med henne uten en tredje part inne i bildet. Jeg går utifra at denne dagmammaen er "hvit".

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 12:41   #56
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg går utifra at denne dagmammaen er "hvit".

Ja, hun er hvit. (men hun burde ha svart sammvittighet.... )

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 20:56   #57
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg ville heller ikke betalt henne - det er hun selv som er skyld i at hun mister et dagbarn.

Håper dere klarer å ordne pass til datteren deres på en annen måte slik at du slipper å ta ulønnet permisjon

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 21:55   #58
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg håper du ombestemmer deg og ikke betaler.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 23:17   #59
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg håper du ombestemmer deg og ikke betaler.

Det gjør jeg også.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 23:26   #60
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale dagmamma to mnd. etter at barnet har sluttet hos henne?

Jeg må nok si meg enig med de andre her, ikke betal. Hun har da brutt kontrakten og må dermed stå for det, lovverket sier at en muntlig inngått kontrakt er like bindende.

Prøv å stå på ditt. Hvor "surt" kan hun egentlig gjøre livet ditt om du ikke betaler? Om du er redd for skittsnakk fra henne, så bør du være det uavhengig om du betaler eller ikke. Kanskje hun likevel forteller i bygden at du egentlig skulle betalt to mnd etter hennes mening, men betalte bare en?
Er det bedre enn at hun forteller du ikke betalte?

Hva sier mannen din om dette da? Er dere enige om å betale?

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no