Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som har fadderbarn - hvilken organisasjon bruker dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-07, 23:14   #21
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn - hvilken organisasjon bruker dere?

Vi har et fadderbarn gjennom SOS barnebyer. Jeg syns de er helt ok, og har ikke rukket å bli irritert over tiggerbrev heller.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 23:18   #22
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn - hvilken organisasjon bruker dere?

Vi har et fadderbarn gjennom et lokalt initiativ, "Ebo Towns venner". (Ebo Town er en by i Gambia.) Alle som arbeider i denne foreningen gjør det ulønnet og på frivillig basis, så hver krone av det vi gir går rett til barna. Det syns jeg er en stor fordel!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 06:47   #23
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn - hvilken organisasjon bruker dere?

Plan-fadder her og, til ei jente i Guinea-Bissau. Ryddig og greit.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 06:55   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn - hvilken organisasjon bruker dere?

Jeg har et fadderbarn gjennom SOS Barnebyer, en gutt i Rwanda som snart er voksen nå. Jeg får oppdateringsbrev med bilde én eller to ganger i året, fra gutten selv (med en engelsk oversettelse vedlagt i tiden før han lærte litt engelsk selv) og barnebymoren hans (også oversatt). Jeg har ikke pleid å sende gaver, men setter inn ekstra penger på en "gavekonto" innimellom. Da kjøper de en liten gave til f.eks. bursdag, og resten blir stående så han har en liten startsum til han blir voksen og flytter fra barnebyen.

Jeg irriterer meg ikke over de ekstra tiggerbrevene. Slike får jeg fra alle veldedige organisasjoner jeg støtter, og det synes jeg er helt greit. Man velger jo selv om man vil betale inn noe de gangene, og hvis de får inn litt ekstra penger på den måten, så er jo det bare bra. "Tigging" er jo en vesentlig del av inntektene til slike organisasjoner.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 09:46   #25
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn - hvilken organisasjon bruker dere?

Har via Misjon Uten Grenser, som er en av dem som kom best ut av sammenligningen med tanke på hvor mye som gikk bort til administrasjon.

I tillegg er de fantastiske i forhold til å samarbeide med næringslivet for å shippe mat og forbruksartikler til Romania og Moldova. Har besøkt flere barnehjem i Romania, og hver en krone behøves! Bildene, lydene, kulden - inntrykkene er like sterke enda.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 12:23   #26
Soffers
Kontrollfreak
 
Soffers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 109
Soffers er litt kul
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn - hvilken organisasjon bruker dere?

Plan her også. Hadde først ei jente i Nepal fra hun var 11 til hun fylte 18. Nå har vi nettopp fått et nytt barn, også ei jente, fra Thailand. Fornøyd med organisasjonen ja, og nå har de i tillegg kommet med sin egen gaveshop så man vet at man holder seg innenfor vektgrensa. Kjekt!

__________________
Hver dag vi er friske hjemme er en bonus
Poden '97
Vesla '02
Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 12:38   #27
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn - hvilken organisasjon bruker dere?

Vi har en gutt gjennom et college i India som driver med sånt. Alle pengene går til barna.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 12:46   #28
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn - hvilken organisasjon bruker dere?

Vi har et fadderbarn i Den Dominikanske Republikk gjennom SOS Barnebyer, og en jente i Romania gjennom Verdens Barn.
Er fornøyd med begge organisasjonene.
I tillegg støtter vi Barnelandet Rwanda gjennom Røde Kors, samt et prosjekt i Tanzania som en venninne av meg er med og driver.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 13:59   #29
bollerulla
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 16
bollerulla er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn - hvilken organisasjon bruker dere?

Vi har ei jente gjennom Plan, i 3 år nå,Nepal.
Hadde en gutt, Nepal i 12 år.

Skriver brev og sender bilder.
Får flotte bilder og tegninger tilbake.

bollerulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 14:24   #30
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har fadderbarn - hvilken organisasjon bruker dere?

Scand aid, Gambia.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no