Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er bokhyller på tur ut?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-11, 23:33   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er bokhyller på tur ut?

---


Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 23:28.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:35   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Har to CD-hyller som ikke inneholder CD'er og ingen bokhyller. Bøkene låner jeg på biblioteket. Eller forresten en har jeg vel kanskje, men den inneholder permer og ikke bøker.
Hvordan jeg har det om 40 år aner jeg ikke altså

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:51   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Jeg har et par hyller med skapdører på i stua, men der bor bare barnebøkene og de vi leser for øyeblikket. Alle andre bøker står i biblioteket, der to av veggene er dekket av Billy-hyller. Det er plass til 48 hyllemeter med bøker, men det er et par av hyllene som inneholder tidskriftskassetter og oppbevaringsbokser og sånt. Jeg har plass til flere - jeg liker bøker jeg kan bla i.

CD- og DVD-hyller har vi ikke fått opp etter flytting i fjor, men det er meninga vi skal ha. DVD-ene står for tida i bokhyller på mannens datarom, de skal i hjemmekinoen etter hvert. CD-er har vi i stua, men de er stuet ned i esker i en sjenk, ute av rekkevidde for små barnehender. De havner nok i et skap etter hvert, bare vi får omorganisert litt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:53   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Vi har drept cd-hyllene våre nå. All musikk blir digital hos oss, vi har en stabel cder som ligger klar til avspilling, resten er allerede digitalt. Og bøkene forsvinner kanskje samme vei en vakker dag, jeg ser dog ikke helt at barnebøker og tegneserier blir helt digitale med det første.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:53   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Jeg er helt sikker på at bøker generelt sett er på vei ut. Det vil nok eksistere nisjer for lidenskapelige boksamlere og den type ting. Jeg skal dog ha mange bøker.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:54   #6
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

CD-ene har jeg lempet for lenge siden, vet ikke helt hvorfor? Jeg er betraktelig mer konservativ med DVD-er?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 00:01   #7
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Jeg kjøper bøker i steden for å låne... jeg liker bøker og ønsker meg et bibliotek.
CD har ikke så mye plass for min del men mannen kjøper mange. Vi har ikke blitt enige om den optimale oppbevaring av dette.
DVD har vi egen hyllesystem på i tv-stua i annen etasje.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 09:30   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Synes også det er blitt veldig mange alternative måter å bruke bøker på. Synes feks denn uroen var pen: (ikke helt sikker på om jeg ville ha hatt den, men ...)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 09:55   #9
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Her i huset er i alle fall ikkje bokhyller på veg ut. Jentene har kvar si på rommet, som er meir eller mindre fulle. I loftstua står det ei stor, plassbygd hylle som er overfylt, og på soverommet vårt står ei hylle med bøker eg ikkje fekk plass til i loftstua. Og endå skal me ha fleire hyller. DVD står i ei hylla på soverommet i påvente av at mannen i huset skal få tid til å gjera ferdig stereobenken på loftet. (Noko det kan blir ei stund til.) Og til slutt har me mange CD-ar som er nedpakka for tida i mangel på... gjett... hyller.

Eg ser det praktiske i lesebrett, men eg likar følelsen av å halda i ei skikkeleg bok. Lesebrett er noko eg kunne vurdert til reising. Musikken me høyrer på ligger jo helst på pc'n eller ipod, men samboeren min har vel same forhold til CD- ar som eg har til bøker, han liker dei.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:03   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Vi har hivd ut cd-hylla for lenge siden. Jeg har lyst til å få vekk DVDene fra hyllene (eller i det minste få vekk covere) også, men bokhyller vi jeg fortsatt ha.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:08   #11
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Him, fysisk vondt av den typen bruk av bøker. Jeg samler på bøker, selv on jeg også leser e-bøker.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:12   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Store deler av mitt boklager er bøker som ble utgitt for siste gang mellom 1920 og 1978, så her blir nok bokhyllene beholdt lenge. Vi digitaliserer ikke musikk heller hos oss, og bøkene blir nok i papirutgave i mange år ennå i vårt hjem.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:20   #13
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Jeg kjøper mine bøker, mannen og. Jeg elsker bøker og liker å ha de fremme. Ønsker meg et bibliotek. Så her er ikke bokhyllene på vei ut. Men når jeg drar på ferie kommer jeg fra nå av lese bøker på iPaden. Sparer mye bagagevekt på det.
Cd og DVD har vi mye digitalt, ellers er de gjemt i skap.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:23   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Jeg mer å ha lest at bøker er på vei inn i igjen.

Vi har bøker i stua. Ikke like mye som tidligere, vi har pakket bort de som ikke betyr noe for oss. Vi har mye bøker selv om gubben mener at informasjon på dødt treverk er ut.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:28   #15
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Jeg får ro i sjelen av å ha bøker rundt meg.

Derfor har vi to store billyhyller på loftstuen med bøker. Fine bøkene.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:30   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Vi har overfylte bokhyller, da min mann har en ide om at vi er en underavdeling av Nasjonalbiblioteket, og det selv etter at det, med hård hånd, forsvant rundt 100 bøker til loppemarked i fjor.

CD-hylla vår forsvinner til loppemarked i år, og DVD-hylle har vi aldri hatt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:32   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Mine bokhyller har ikke sagt noe om at de trenger å luftes?

Tja, ja. Jeg tror det blir færre bøker generelt i hjemmene fremover. Tiden for å ha bokhylle for å kunne huse leksikon, medisinsk leksikon og denslags er definitivt over, i det minste.

CD-er har jeg i hylla, DVD-er stapper jeg i skuffer, jeg har ikke et like kjærlig forhold til de.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:36   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Jeg har bokhyller og -skap, men ikke i stua.

Etter å ha lest denne tråden, sitter jeg og lurer på om jeg skal fjerne cd-ene fra hylla. Jeg bruker dem jo aldri.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:38   #19
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

Jeg driver og anskaffer (flere) bokhyller i skrivende stund, så nei. CD-er og DVD-er oppbevares i samme hylle, men i permer og mapper. Dog kan jeg ikke huske sist jeg kjøpte en cd til meg selv.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:54   #20
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er bokhyller på tur ut?

CD-hyller har vi ikke lenger. CD-ene ligger i eske på loftet sammen med kassettene.
DVD-ene er pakket i lett tilgjengelige esker i små plastmapper siden de tok så fryktelig mye plass.
Bokhylla er på vei ut. Har nesten bare kokebøker og pyntebøker i den. Andre bøker låner jeg på biblioteket.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no