Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Finnes trassalderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-07, 16:36   #41
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Faen at jeg er for pysete til å si fra når jeg ser sånt. Men det hadde vel ikke hjulpet uansett. De må jo i utgangspunktet være brød når de ikke kan tenke lenger enn det.

Du vet jo faktisk ikke hvor lenge de har tenkt å være inne i kjøpesenteret.
Jeg ble snakket til av en dame en gang, og det var veldig ubehagelig!
Ikke bare var jeg veldig obs på om gutten min hadde det for varmt eller for kaldt og skulle bare inn en liten tur. Tror jeg skulle bytte noe, og det kom til å ta ca 3-4 minutter. Jeg hadde satt veldig pris på om hun dama passa sine egne saker ja!

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 17:09   #42
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Du vet jo faktisk ikke hvor lenge de har tenkt å være inne i kjøpesenteret.
Jeg ble snakket til av en dame en gang, og det var veldig ubehagelig!
Ikke bare var jeg veldig obs på om gutten min hadde det for varmt eller for kaldt og skulle bare inn en liten tur. Tror jeg skulle bytte noe, og det kom til å ta ca 3-4 minutter. Jeg hadde satt veldig pris på om hun dama passa sine egne saker ja!

Det syns jeg er irrelevant. Jeg blir selv varm etter et minutt på et kjøpesenter med yttertøy på. Jeg, om jeg ikke kler av, så tar jeg av lue og åpner jakke/pose/hva barnet nå har på seg. Det tar to sekunder og to på igjen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 17:20   #43
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Hjelp! Hvis ikke trassalderen finnes, hva er det egentlig som er i ferd med å skje hjemme hos oss da??

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 17:22   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Du vet jo faktisk ikke hvor lenge de har tenkt å være inne i kjøpesenteret.
Jeg ble snakket til av en dame en gang, og det var veldig ubehagelig!
Ikke bare var jeg veldig obs på om gutten min hadde det for varmt eller for kaldt og skulle bare inn en liten tur. Tror jeg skulle bytte noe, og det kom til å ta ca 3-4 minutter. Jeg hadde satt veldig pris på om hun dama passa sine egne saker ja!

Eh, mora hadde kledd av seg selv, så at den TYKKE jakken hennes hang over vognstyret. Ungen satt fullt påkledd, illrød og HYLSKREIK mens mora kjeftet og beklaget seg. Dette var i andre etasje, og dama må minst ha vært der inne i 15-20 minutter for å komme seg inn og ut. Klart man bør si fra da, det er jo galskap. All ære til de som tør å si fra, man vet jo ikke på forhånd hvem som bare er inne i 5 minutter eller hvem som bare er tette i pappen.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 17:56   #45
Nete
Brøstmælkfabrikken AS
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 85
Nete er litt kul
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

hvorfor skal barn bløffes til å tro at de har et valg (i gitte situasjoner)?

Men i veldig mange situasjoner så kan man legge inn et lite valg uten å bløffe da. F.eks i stede for å si i dag må vi kle på regnklær! Så kan man si, vil du eller skal jeg hente støvlene? Vil du ha de røde eller de blå sherroxene (om man har flere par da ). Min erfaring er i alle fall at måten man ordlegger seg på, og ikke minst toneleie har mye å si. Men det er selvsagt ikke svaret på alt. Noen ganger har man ikke noe valg, som du sier.
Men at et barn ikke vil kle på seg noen ganger, eller absolutt vil ha noe i godterihylla i butikken burde ikke bli avfeid med "det er bare trassalderen". For barnet er det veldig reelt, og det føles nok helt grusomt å bli dratt hylende med forbi godteriet når det er det man vil ha.
Jeg ser ikke på denne oppførselen som trass, men som en måte å gi uttrykk for følelsene, frustrasjonen og sinnet på.

__________________
Nete

K 08.02.02.
M 05.02.07

Nete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 17:58   #46
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Eller så kan man oppdra barnet slik at de viktige tingene som søvn, mat og klær ikke er et sted de har valg. :diktator:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 18:01   #47
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

For noen barn vil det nok ikke bli de helt store trassutbruddene dersom de aldri får motstand for sine krav og bare blir strøket med hårene. Andre barn "trasser" mot det også.

Om jeg hadde hatt et så høyt servicenivå for mine barn at de aldri opplevde behovsutsettelse eller andre grenser, så ville jeg i mine øyne vært på villspor som forelder.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 18:01   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Opprinnelig lagt inn av Nete, her.

Men i veldig mange situasjoner så kan man legge inn et lite valg uten å bløffe da. F.eks i stede for å si i dag må vi kle på regnklær! Så kan man si, vil du eller skal jeg hente støvlene? Vil du ha de røde eller de blå sherroxene (om man har flere par da ). Min erfaring er i alle fall at måten man ordlegger seg på, og ikke minst toneleie har mye å si.

Det har funket bra her. Jeg gir henne endel valg daglig, altså valg som feks. hva hun vil ha på seg, hvilke støvler/sko hun vil ha på seg, hva hun vil ha på brødskiva og til middag, hvilken yoghurt hun vil ha osv. Hun elsker å få bli med og bestemme slikt, tror det er viktig at barna får delta litt der de kan.

I tillegg har jeg sluttet å kjefte på henne når hun trasser feks. i butikken (av og til sprekker det jo for meg, jeg er ikke alltid like flink), setter meg heller på huk, ser henne inn i øynene og snakker rolig til henne. Forklarer. Da roer hun seg mye fortere. Ting er blitt så fantastisk mye bedre nå! Men når det er sagt så er ikke dette fasiten for alle, og jeg vet jo ikke hvordan mine neste barn blir.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 18:14   #49
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Jeg tror at det kanskje kan være greit å tenke igjennom hva man legger i ordet "trassalder". Om ordet er negativt ladet så kan det jo tenkes at det man oppfatter å være en slik "trassalder" blir enda tyngre å stå i....

Jeg tror det er mye sannhet i det at barnet utprøver sin vilje og viser sin frustrasjon over å ikke mestre i bestemte utviklingstrinn. De vanskelige periodene kommer ofte før barnet mestrer noe nytt. Det er ihvertfall min erfaring som mamma til fem. Når det er sagt så mener jeg bestemt at det er mange måter å takle dette på. Om man kaller det noe bestemt og bruker det som en slags hvilepute for da har jo adferden en forklaring og sier til seg selv at det skal være vanskelig, så tror jeg det blir det. Om man heller tenker; hvordan skal jeg løse denne utfordringen som barnet mitt nå gir meg? Så kan det tenkes at disse periodene blir litt enklere....

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It

Sist redigert av amor : 17-03-07 kl 19:32.
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 18:38   #50
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Jeg har også opplevd at barna "trasser" mer rett før de lærer noe nytt.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 19:33   #51
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eller så kan man oppdra barnet slik at de viktige tingene som søvn, mat og klær ikke er et sted de har valg. :diktator:

Blir atter skremt over å signere deg, Sitron! Men ja, helt enig. Man gir ikke alternativer til tannpuss, men truse med eller uten glitter kan man jo godt la barnet velge selv.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 19:38   #52
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Må bare tillegge ytterligere en ting til det jeg sa i stad; Det er noe med å velge sine kamper med omhu

Jeg har blitt "rundere i kantene" på flere områder etterhvert som min mammakarriere til fem har fått utvikle seg og min erfaring er at det faktisk lønner seg!

Vel...da snakker vi om oppdragelseskanter altså..ikke kiloene. De lønner seg ikke...

Jeg velger mine kamper med omhu og det oppleves som smart

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 19:54   #53
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg velger mine kamper med omhu og det oppleves som smart

Men hvordan vet man hvilke kamper man skal velge? Ofte har jeg litt trøbbel med det. Jeg føler jeg liksom må oppdra mitt barn litt ekstra fordi jeg er alene. Og da føler jeg det er kjempe ekstra viktig at jeg har et veloppdragent barn.. Jada.. jeg hører selv hvor dumt det høres ut. Men men.. det sier seg selv at det blir mye trass fordi jeg velger for mange kamper..
noen råd?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 20:01   #54
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Men hvordan vet man hvilke kamper man skal velge? Ofte har jeg litt trøbbel med det. Jeg føler jeg liksom må oppdra mitt barn litt ekstra fordi jeg er alene. Og da føler jeg det er kjempe ekstra viktig at jeg har et veloppdragent barn.. Jada.. jeg hører selv hvor dumt det høres ut. Men men.. det sier seg selv at det blir mye trass fordi jeg velger for mange kamper..
noen råd?

Så fint at du sier at du føler at det blir mye trass fordi du velger mange kamper! Det forteller meg at du vet at du "ber" om kamper...

Om jeg skal si noe om hvordan jeg velger å gjøre dette så kan jeg si som følger; jeg rikker meg ikke av flekken for de sidene av oppdragelsen som går på "å være snill mot andre", normal høflighet, bordskikk og det som følger av vår daglige rutine vedr. spisetider, leggetider og stå-opp tider. Tror dette er en kort oppsummering. Det betyr i praksis at mine barn legger seg når de skal, men får lov til å velge hvilken truse de skal ha på

Jeg forsøker å være i forkant av det som jeg vet kommer til å skje, og forhindrer situasjoner hvor jeg vet at reaksjoner kommer. Jeg står heller opp 30 minutter tidligere om morgenen slik at vi får god tid, enn å ødelegge hele dagen både for ungene og meg selv ved å starte for sent...Det å være konsekvent tror jeg også er svært viktig. Det gir trygghet og oversikt for ungene.

Spør meg gjerne om konkrete situasjoner som du synes er vanskelige. Det kan være nyttig å tenke høyt!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 20:02   #55
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Jeg synes Trine Grung sa det alt for bastant, men klart at det er noe i det hun sier (med tanke på påkleding på kjøpesentre, osv). Men å si at det ikke er noe som heter trass vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Da må man vel først se på definisjonen av trass.



Forresten er det flere synes at bladet "Mamma" er dørgende kjedelig?
Jeg er abonnent, men fornyer det ikke for å si det slik.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 20:12   #56
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Så fint at du sier at du føler at det blir mye trass fordi du velger mange kamper! Det forteller meg at du vet at du "ber" om kamper...

Om jeg skal si noe om hvordan jeg velger å gjøre dette så kan jeg si som følger; jeg rikker meg ikke av flekken for de sidene av oppdragelsen som går på "å være snill mot andre", normal høflighet, bordskikk og det som følger av vår daglige rutine vedr. spisetider, leggetider og stå-opp tider. Tror dette er en kort oppsummering. Det betyr i praksis at mine barn legger seg når de skal, men får lov til å velge hvilken truse de skal ha på

Jeg forsøker å være i forkant av det som jeg vet kommer til å skje, og forhindrer situasjoner hvor jeg vet at reaksjoner kommer. Jeg står heller opp 30 minutter tidligere om morgenen slik at vi får god tid, enn å ødelegge hele dagen både for ungene og meg selv ved å starte for sent...Det å være konsekvent tror jeg også er svært viktig. Det gir trygghet og oversikt for ungene.

Spør meg gjerne om konkrete situasjoner som du synes er vanskelige. Det kan være nyttig å tenke høyt!

Jeg er også veldig streng på høfflighet og omsorg mot andre og slike faste rutiner. Og det er hun vant til og det går som oftest bra og det går av seg selv for henne ofte. det er jo bra.
Jeg tenker litt på sånt tull med matbordet, at hun ikke vil rydde, kle seg og leie ute osv. Hun er veldig selvstendig og det er jo bra på en måte, men det er jo utrolig slitsomt. Spesielt når vi har hastverk.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 21:44   #57
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er altfor mange tullinger som har svette, hylende unger i vogn på kjøpesenter. De burde kastreres.

Om de burde kastreres er kanskje å ta litt hardt i, men det er mange svette, røde og hylende unger i vogn på kjøpesenter.

Det beste er når mødrene til disse glovarme ungene himler over at andre står ved siden av sitt hylende rabiate barn som ligger på gulvet og er sinna, og klager på at enkelte ikke bryr seg om barna sine.
Right back at you!

Jeg har stor tro på at mye kan løses ved å ikke stille spørsmål der barnet ikke har et reellt valg, og ved å gi barnet valgmuligheter der det passer. Så kan man heller gjøre et av valgene så ulidelig kjedelig at barnet velger det mor mener passer best.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 22:47   #58
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Jeg er tilbøyelig til å påstå at de som sier det ikke finnes trassaldre ikke vet helt hva de snakker om.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 23:05   #59
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Grung vet nok ikke helt hva hun snakker om. Tror ikke hun har de barna som trasser mest. Ikke det jeg så i alle fall.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 10:53   #60
Nete
Brøstmælkfabrikken AS
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 85
Nete er litt kul
Standard

Sv: Finnes trassalderen?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Man gir ikke alternativer til tannpuss, men truse med eller uten glitter kan man jo godt la barnet velge selv.

Vil du pusse oppe eller nede først?

__________________
Nete

K 08.02.02.
M 05.02.07

Nete er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no