Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Klesvasken flyter over - klagetråd

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-15, 14:14   #61
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg syns ikke klesvasken er så ille. Jeg har ingen rutiner egentlig, tar det etter behov. Jeg har kombimaskin så jeg kan ikke kjøre mer enn to maskiner på en dag så jeg sprer det heller utover.
Det som kan tromles det tromles, og resten henges opp. Det som henger til tørk legges på plass når jeg trenger plass til å henge opp mer.
Som rine bruker jeg også klær flere ganger, og det samme med håndklær. Ikke sokker og undertøy da.

Som med alt annet blir det jo hva man gjør det til.

Så er det viktig å se ting i sammenheng. Du er alene og har to små barn, hvilket betyr at du antageligvis har en brøkdel av klesvasken til en familie på fire med to store barn, og der alle trener.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 14:17   #62
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.180
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Så er det viktig å se ting i sammenheng. Du er alene og har to små barn, hvilket betyr at du antageligvis har en brøkdel av klesvasken til en familie på fire med to store barn, og der alle trener.

Sant nok det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 14:21   #63
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Vi er jo to voksne og fire barn, og selv om jeg i praksis "lever som Rine" i klesvaskesammenheng, dvs vi bruker alle seks samme klær flere dager, bruker samme håndklær flere ganger og til dels gjenbruker treningstøy (om det ikke er så vått at det kan vries opp henger jeg det til tørk i boden og bruker det neste dag også), så blir det mye klesvask.

Ungene søler seg ut mye mindre enn da de var små, men til gjengjeld begynner jo alle plaggene bli ganske store, slik at skittentøyskurven blir full på 1-2-3 likevel. De to yngste går fremdeles i barnehagen, og med klassisk trøndervær så er gjerne klærne under dressen halvfulle av gjørmevann. Og da må man jo nesten vaske klærne.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 14:27   #64
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Vi er jo to voksne og fire barn, og selv om jeg i praksis "lever som Rine" i klesvaskesammenheng, dvs vi bruker alle seks samme klær flere dager, bruker samme håndklær flere ganger og til dels gjenbruker treningstøy (om det ikke er så vått at det kan vries opp henger jeg det til tørk i boden og bruker det neste dag også), så blir det mye klesvask.

Ungene søler seg ut mye mindre enn da de var små, men til gjengjeld begynner jo alle plaggene bli ganske store, slik at skittentøyskurven blir full på 1-2-3 likevel. De to yngste går fremdeles i barnehagen, og med klassisk trøndervær så er gjerne klærne under dressen halvfulle av gjørmevann. Og da må man jo nesten vaske klærne.

Samme her. Årsaken til mye klessvask er ikke hyppig bytte av sengetøy og håndduker, men skitne unger og store unger.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 14:31   #65
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Uenig. Jeg har hatt skitne unger og har nå store treningsunger, men er rimelig sikker på at jeg vasker sjeldnere tøy enn en del andre med likt utgangspunkt. Kjenner f.eks flere som hadde mye lavere grense for "skitten unge" enn jeg da mine gikk i barnehagen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 14:32   #66
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Men nå går jo mine grenser der de går, og da er skitne unger skitne, så da hjelper det ikke meg at du vasker sjeldnere. Jeg lar ikke ungene gå rundt med matrester på seg for å slippe å vaske klær selv om jeg synes det er noe herk.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 14:36   #67
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Jeg liker heller ikke unger med matrester på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 14:56   #68
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Men nå går jo mine grenser der de går, og da er skitne unger skitne, så da hjelper det ikke meg at du vasker sjeldnere. Jeg lar ikke ungene gå rundt med matrester på seg for å slippe å vaske klær selv om jeg synes det er noe herk.



Jeg lar heller ikke min gå rundt med flekker på buksen, min spiller fotball hver eneste dag på skolen og slenger seg masse, han må ha ny bukse hver eneste dag,for de ser ikke ut.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 15:14   #69
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Men, dere som tromler klær, synes dere ikke at det krymper litt? Jeg tromler kun sengetøy og håndklær. Alt annet henges opp. Tromlet litt klær de de var baby, men syntes det krympet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 15:17   #70
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Jeg tromler kun sengetøy og håndklær. Henger til og med opp sokker, selv om det er verdens mest hatefulle jobb. Alt av sokker blir jo så slitt i trommelen, og jeg gidder virkelig ikke kjøpe nye sokker en gang i måneden. Andre klær krymper, de blir ikke så slitt synes jeg, men de har en tendens til å ikke passe like godt etter et par runder i trommelen. De eneste klærne jeg putter i trommelen er litt store klær som jeg vil krympe. Det virker som regel dårlig, forresten. Er det for stort, krymper det ikke en millimeter, er det akkurat passe, krymper det.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 15:24   #71
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Enig rabbit. Yngste arver endel. Det hender det tromles om det er dårlig tørkeplass for da gjør det liksom ikke noe om det skulle krympe litt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 15:29   #72
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Jeg tror aldri jeg har opplevd at klær innenfor dress eller regntøy har blitt skittent, eller i såfall så sjelden at jeg ikke husker det. Det er det som er så genialt med dressesongene, at det bare er å skrelle av den ekle gjørmete dressen og så er de rene og pene på innsiden. Om sommeren derimot renner det sand ut av bleia/trusa når de kommer inn for kvelden så da er det bare å skrelle av og vaske alt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 15:40   #73
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.816
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Livet er for kort til å henge opp sokker, de går i trommelen. Varer en evighet likevel.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 17:51   #74
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Så er det viktig å se ting i sammenheng. Du er alene og har to små barn, hvilket betyr at du antageligvis har en brøkdel av klesvasken til en familie på fire med to store barn, og der alle trener.

Og noe jeg ikke tenkte på da ungene var små: Store barns klær er store. Mannens dongeribukser tar omtrent halve maskinen. Ungene følger hakk i hæl. Og ja, det er treningstøy, gymtøy og svømmetøy, og guttungens bukser er gravskitne etter en skoledag med fotball i hvert friminutt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 17:52   #75
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg tror aldri jeg har opplevd at klær innenfor dress eller regntøy har blitt skittent, eller i såfall så sjelden at jeg ikke husker det. Det er det som er så genialt med dressesongene, at det bare er å skrelle av den ekle gjørmete dressen og så er de rene og pene på innsiden. Om sommeren derimot renner det sand ut av bleia/trusa når de kommer inn for kvelden så da er det bare å skrelle av og vaske alt.

Ja, men når man får store unger, så går de ikke med dress og knapt nok utebukse.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 17:53   #76
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og noe jeg ikke tenkte på da ungene var små: Store barns klær er store. Mannens dongeribukser tar omtrent halve maskinen. Ungene følger hakk i hæl. Og ja, det er treningstøy, gymtøy og svømmetøy, og guttungens bukser er gravskitne etter en skoledag med fotball i hvert friminutt.

Jepp.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 18:10   #77
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Store klær er store ja, og når man har et fjell av klesvask så er det jo fort gjort om halvparten er klær til voksne.
Små klær derimot- de er små de. Og irriterende mengder er det også av dem. I alle fall her i huset. Så når man har grovsortert og brettet alt det som virkelig syns i haugen er det bare å innse at man slett ikke er halvferdige med brettejobben her i huset i alle fall.

Og så syns jeg ikke klærne krymper like mye nå som tidligere, det var en stund jeg følte jeg måtte kjøpe alt en str større enn ungene brukte, men syns ikke det er like ofte jeg finner klær som er for små lengre etter tromling altså. Om det er at kvaliteten på klærne er bedre eller om trommelen er mer skånsom vet jeg ikke.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 18:15   #78
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

For meg hjelper det å vaske klær regelmessig og unngå skippertak. Jeg bretter sammen klær fortløpende og legger dem i kurver, en kurv til hvert barn. Synes det fungerer ganske bra. Har ikke tørketrommel.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 18:44   #79
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

For meg fungerer skippertak best. Når jeg er i gang med å brette klær kan jeg like gjerne brette 5 maskiner som en. Da blir det bare en tur opp for å legge på plass i skap, om jeg hadde tatt de maskinene spredd utover måtte jeg gått 5 turer opp, og det er det kjedeligste. Eller det kjedeligste er å reise seg fra sofaen. Når jeg først har reist meg, kan jeg like gjerne brette klær i 20 minutter som i 3 minutter.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 19:16   #80
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Da er jo det et valg du har tatt: Heller bruke tod på misnøye enn å bruke! tid på opodragelse. :dukker:

Jadda... Du trenger ikke dukke. Jeg er fullstendig klar over det.

Det er normalt sett ikke så ille, men når alt har hopet seg opp over en periode. Vi er flinke til å bruke klær flere dager, men treningstøyet må vaskes hver gang. Når da vi ikke klarer å få kjøpt oss ny tørketrommel får jeg rett og slett ikke tørket alle klærne. Med tørketrommel hadde jeg i allefall fått unna sengetøy og håndklær i en fei. Så vi må nok prioritere en handletur snart.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no