Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Pris på oppgradering/utvidelse av sikringsskap?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-10, 11:48   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pris på oppgradering/utvidelse av sikringsskap?

Vi har gammelt sikringsskap med skrusikringer. Vil oppgradere til nytt med automatsikringer og må ha inn noen flere kurser på kjøkkenet.

Noen som har en ide om hva det kan komme til å koste? Har googlet, og det virker til å ligge mellom 15.000 og 30.000? Er det realistisk å regne med? Skal selvsagt få inn tilbud fra flere elektrikere, men det får vi først når vi har overtatt huset.

:setter opp oppussingsbudsjett:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:50   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pris på oppgradering/utvidelse av sikringsskap?

Her varierer prisene noe helt enormt tydeligvis. Min mor skiftet hele sikringsskapet og oppgraderte til automatsikringer i fjor og betalte 6000 kr. men jeg har også hørt priser opp i 30.000 og høyere fra andre så det er definitivt tid for å hente inn mange anbud!

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:50   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på oppgradering/utvidelse av sikringsskap?

Me ordna litt sånt småplukk i 04 meiner eg. Me bytta ut alle sikringane til automatsikringar. Fekk satt inn minusmålar til leiligheten nede og eg trur me fekk lagt inn ein kurs eller to til. ( me fekk og tak i bkk som måtte høyne spenninga inn til huset )

For dette meiner eg me betalte 12000,- Men det kjem nok ann på kor stort sikringskapet er/kor mange sikringar som skal skiftast ut.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:51   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.513
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på oppgradering/utvidelse av sikringsskap?

Ja.
Jeg ville budsjettert rundt 25 000,-.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:53   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på oppgradering/utvidelse av sikringsskap?

Jeg vet ikke hvor mye det koster, men de elektrikerne jeg har snakket med anbefaler faktisk de gamle skrusikringene fordi de går veldig sjelden ifht de nye sikringene.
Kanskje det bare lønner seg å legge opp et par ekstra kurser og ellers bare sjekke at det skapet dere har er etter forskrifter og i orden?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:54   #6
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på oppgradering/utvidelse av sikringsskap?

Jeg har fått pris på 1500 kr pr.krets. Hos meg. Det vil si at det vil koste meg rundt 10 000 kr å bytte ut alle sikringene til automatsikring.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:55   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.144
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pris på oppgradering/utvidelse av sikringsskap?

Man bør ihvertfall regne 1000 kr pr sikring tror jeg. Også smart å ha stekeovn/oppvarming/vaskemaskin og slikt på egen/egne kurser.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:57   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på oppgradering/utvidelse av sikringsskap?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg vet ikke hvor mye det koster, men de elektrikerne jeg har snakket med anbefaler faktisk de gamle skrusikringene fordi de går veldig sjelden ifht de nye sikringene.
Kanskje det bare lønner seg å legge opp et par ekstra kurser og ellers bare sjekke at det skapet dere har er etter forskrifter og i orden?

Har tenkt tanken og skal høre med elektrikerne vi får inn.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:58   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på oppgradering/utvidelse av sikringsskap?

Takk for svar på pris. Jeg tror jeg foreløpig budsjetterer med 30.000 så blir vi heller positivt overrasket om det blir mindre. Vet litt mer når jeg får sett sikringsskapet igjen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 21:35   #10
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Pris på oppgradering/utvidelse av sikringsskap?

Hvor mange sikringer har dere i dag og hvor mange skal dere legge til?

Et sikringskap på 6-10 kurser er ca 6500,- + moms her vi bor

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no