Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-09, 13:48   #61
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nei, jeg var vel ikke flau over dem generelt sett - selv om jeg nok kunne ha vært det p.g.a. henholdsvis klesstil og manglende sådan...

Dog finnes det småepisoder hvor drikking og kverulering har gjort meg pinlig berørt.


Når sant skal sies, har nok jeg gjort dem flaue også...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 09:14   #62
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Min mor er en meget sterk personlighet og har alltid "utmerket" seg. I oppveksten kunne det være en prøvelse. Alle i byen kjendte moren min og hun var ikke en som gikk stille i dørene. Sånn er det ennå, men nå er hun så gammel at det kan tilskrives alder

Jeg var aldri flau over faren min.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 10:48   #63
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nope, kan ikke huske å ha vært flau over foreldrene mine.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 11:23   #64
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nei, ikke som jeg kan huske.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 21:32   #65
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Ja, det var/ er jeg nok innimellom ja Mamma har en indre trang til å bryte ut i sang og dans hvor det skal være, hun liker også å kle seg ut og være "litt gal" som hun så "gøyalt" sier det selv. Nå bryr jeg meg ikke særlig om det (bortsett fra at jeg synes det er litt slitsomt), men da jeg var yngre synes jeg det var fryktelig pinlig og ble skikkelig sur.

Pappa blir jeg flau av enda. Han er av typen som alltid skal klage/kommentere/spøke/ha avslag når vi er i butikker og restauranter og det blir jeg helt svett av.
Sånn type: "hvis jeg kjøper den og den, hvor mye avslag får jeg" eller "hvor mange reker/blåskjell/what not får jeg med på den retten? Jeg vil ikke bestille den om det bare er fire stykk som svømmer oppi suppa" osv.osv.

Men jeg liker dem veldig godt altså, så jeg klarer godt å ignorere det som gjorde/gjør meg ille berørt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 21:39   #66
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Jeg kan fortsatt bli flau over foreldrene mine. De har f.eks. en utpreget sans for bæsjehumor.. Type: "Nå hadde det vært herlig med kaffe og klystèr, gitt!"

  Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 21:46   #67
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Jeg kan fortsatt bli flau over foreldrene mine. De har f.eks. en utpreget sans for bæsjehumor.. Type: "Nå hadde det vært herlig med kaffe og klystèr, gitt!"





Jeg var superflau en periode. Tror ikke det var mamma jeg var flau over, var mest det at jeg ikke var stor nok til å gå alene liksom, som gjorde at jeg var flau. Selv om jeg pleide å gå alene, altså.

Droppet skoleballet i 9.klasse pga av mamma var foreldrekontakt og skulle være der og passe på. Teit.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 21:56   #68
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Å ja, de var så fryktelig rare og gjorde ingen forsøk på å passe inn. De var ti år eldre enn alle de andre foreldrene, hadde rare jobber, stygg bil og feil dialekt. Også hadde vi det så fryktelig stygt hjemme, bilder som ikke forestilte noe på veggene og rotete bokhyller i stedet for veggseksjon. Mamma var rarest, og hadde nærmest ingen ting til felles med de andres mødre. Pappa var også rar, men litt lettere å takle siden alle vennene mine syntes han var fryktelig morsom.

Da vi flyttet fra småborgerland til akademikerland gikk det over, da var mamma blant sine egne og jeg slapp det tyngende ansvaret for å veilede henne i det sosiale landskapet og dekke over de verste blødmene.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 22:04   #69
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Jeg var nok litt flau innimellom over moren min, selv om de fleste misunte meg en saa ungdommelig mor (hun var knapt 18 da jeg ble født). Husker jeg ønsket at hun kledte seg mer damete, hun saa jo mer fjortis ut enn meg da jeg var 14. Jeg gikk i skjørt og bluser mens hun gikk i dongeri og collegegensere (1984).

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 22:20   #70
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nei det kan jeg aldri huske at jeg var.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 23:23   #71
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nei, kan ikke huske at jeg noen gang var flau eller skjemtes over mine foreldre.
Håper mine unger slipper det også

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 23:29   #72
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nei, jeg kan ikke huske at jeg var det, egentlig. Men jeg kan fint finne på å bli flau over mamma nå i voksen alder. Det hender at hun sier og gjør utrolig merkelige ting.

Og så fniser jeg litt av foreldrene til Pida

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 23:30   #73
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Ikke sånn spesiellt, mamma kjørte å lette etter meg nå og da på fester, i mine fjortis dager, så de gangene hun fant meg var jeg litt flau .

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 17:23   #74
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Ja og nei.
Ja fordi de var litt ungdommelige og stilte opp på ting, nei, fordi de var så annerledes. Jeg er vokst opp i ett meeget konservativt miljø med høyt inntektsnivå, alle venninnene mine hadde store hus med hjemmeværende mor, mens mamma var yrkesaktiv, høyt oppe tilogmed, og ikke helt respektert av de andre..
De var også korpsledere i skolekorpset.. Ikke alltid like gøy.....

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 01:02   #75
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nei det var jeg ikke. Mine foreldre fortonet seg som sterke, involverte og trygge. Begge er akademikere, og mamma den med høyes utdanning. Fokus var på utdanning og selvstendighet. De var strenge, men hadde begrunnelse for det, og jeg forundret meg over andre som kranglet og t.o.m. løy for foreldrene sine. Helt utenkelig for meg. De var viktige støtte og samtalepartnere på vgs, og et stilas som gradvis falt vekk litt ut i utdanningsårene. Men fortsatt snakker vi mye, og de er viktige for meg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-18, 15:54   #76
toddy
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2016
Innlegg: 5
toddy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Jeg vokste opp på 80-tallet og hadde en mor som gikk i brune cordfløyelsbukser og kakifargede skjorter og gjerne med et skaut på toppen av det hele. Ikke helt i samsvar med 80-tallets klesmoter. Pappa´n min var heller ingen typisk 80-tallspappa (i mine øyne) av den typen som hadde bart og adidasshorts og engasjerte seg i fotball og gjerne var bussjåfør av yrke. Ellers var de verken spesielt gamle eller unge i forhold til jevnaldrende, de var heller ikke spesielt engasjerte, de dukket alltid opp en og en i skoleavslutninger o.l. Det foresvever meg at det var en slags kjøpslåing, "nå er det din tur - jeg var sist"-type ting. Jeg var dessuten den eneste som betalte skoleaktiviteter med sjekk :flaut: og ankom bursdager og håndballtrening i taxi. :enda mer flaut: Jeg hadde nok ofte følelsen av å komme fra et annerledes hjem enn klassekameratene mine, men jeg kan allikevel ikke huske at jeg var direkte flau over foreldrene mine.

Cordfløyelsbukser var da på moten, jeg hadde mange sånne og i perioder bare det. men jeg fikk en rød bredstipet av tante som ikke hadde passet til kusina mi den var jeg flau over. Rød bukse likte jeg ikke men ble tvinget til og bruke den.

toddy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-18, 16:37   #77
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Min mor hentet meg på skolen i lekker hatt av utstoppet svart fugl. Så ja.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-18, 16:45   #78
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Cordfløyelkongen på besøk igjen!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-18, 17:04   #79
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Ja. Mine foreldre var 10 år eldre enn mine venninners foreldre, og også eldre til sinns enn alderen skulle tilsi. De var veldig i utakt med tidsånden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-18, 17:06   #80
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

En tråd fra 2009.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no