Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ovnssteke koteletter, hvordan?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-18, 16:19   #1
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ovnssteke koteletter, hvordan?

Jeg skal lage koteletter til middag. Jeg har gjort det før, men husker ikke hvordan jeg gjorde det. Aller helst ønsker jeg å slippe å brune de først. Jeg skal bare ha kotelettene i ovnen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 17:25   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnssteke koteletter, hvordan?

Vi langtidssteker koteletter sammen med grønnsaker. Rot- og knollgrønnsaker deles i biter og legges i langpanne. Kotelettene legges oppå. 160 grader i 2 timer og så er det ferdig. Trenger ikke brunes først.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 17:33   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnssteke koteletter, hvordan?

Jeg bare legger de i en ildfast form/fat og krydrer litt. Kikker etter dem og snur når det trengs. Tidsforbruk 30-40 minutter.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 19:40   #4
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ovnssteke koteletter, hvordan?

Jeg legger dem i langpanne. Salter/peprer.Heller på vann (mellom kotelettene liksom) så det dekker hele bunnen av panna. Tar på folie, og «damper» i ca 1 time på 200 grader. Tar av folien og steker en time til på samme temperatur. Blir alltid kjempegode og saftige/møre.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 20:06   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnssteke koteletter, hvordan?

Takk for tips.

Jeg endte opp med å legge dem i langpanne, krydret dem, hadde litt smør i og satte dem i ovnen på 180 grader. Etter en halvtime hadde jeg litt vann i langpanne og snudde dem og stekte dem en halv time til. De ble veldig gode.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 20:07   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ovnssteke koteletter, hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi langtidssteker koteletter sammen med grønnsaker. Rot- og knollgrønnsaker deles i biter og legges i langpanne. Kotelettene legges oppå. 160 grader i 2 timer og så er det ferdig. Trenger ikke brunes først.

Det hørest ut som en praktisk hverdagsmiddag. Hvis lanpannen gjøres klar kvelden før og settes i kjøleskapet kunne barn den inn i ovnen i passe tid før middag.

Hvilke rotgrønnsaker pleier dere å bruke (blir f.eks poteter ferdige på denne varmen?) og hvilke koteletter bruker du? Legger du kotelettene direkte oppå grønnsakene, eller på en rist over?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 08:59   #7
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ovnssteke koteletter, hvordan?

Jeg pleier å vende kotelettene i egg og mel. Brune de lett på panna og så 100 gr i minimum 4 timer. Møre og fine. Grei søndagsmiddag som lager seg selv

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 09:11   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnssteke koteletter, hvordan?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det hørest ut som en praktisk hverdagsmiddag. Hvis lanpannen gjøres klar kvelden før og settes i kjøleskapet kunne barn den inn i ovnen i passe tid før middag.

Hvilke rotgrønnsaker pleier dere å bruke (blir f.eks poteter ferdige på denne varmen?) og hvilke koteletter bruker du? Legger du kotelettene direkte oppå grønnsakene, eller på en rist over?

Vi pleier å ta litt av det som er i kjøleskapet, men som regel inkluderer det i hvert fall gulrot, kålrot, sellerirot og løk. Litt hvitløk skåret i store biter gjør seg også godt. Som regel slenger vi med potet også slik at vi slipper å lage noe som helst ekstra.

Og vi bruker som regel nakkekoteletter, men det er sikkert mulig med andre typer også. Jeg legger kotelettene bare rett oppå grønnsakene. Og dermed trengs det ikke noe olje (det er nok fett i kjøttet).

Det er unektelig en ganske god og lettvint middag.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 14:35   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnssteke koteletter, hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi pleier å ta litt av det som er i kjøleskapet, men som regel inkluderer det i hvert fall gulrot, kålrot, sellerirot og løk. Litt hvitløk skåret i store biter gjør seg også godt. Som regel slenger vi med potet også slik at vi slipper å lage noe som helst ekstra.

Og vi bruker som regel nakkekoteletter, men det er sikkert mulig med andre typer også. Jeg legger kotelettene bare rett oppå grønnsakene. Og dermed trengs det ikke noe olje (det er nok fett i kjøttet).

Det er unektelig en ganske god og lettvint middag.

Jeg har prøvd med svinekoteletter og syns de ble tørr. Bedre med nakkekoteletter.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no