Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Måtte få krisehjelp

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-18, 14:08   #21
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Jeg synes denne kommentaren var mest passende i går, egentlig: https://www.nettavisen.no/nyheter/er...423537431.html

Jeg skjønner også godt at det var en ufattelig situasjon å havne opp i for dansepartneren, men den ensidige dekningen av alle liksom-macho-stuntene til Løke er også kritikkverdig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 14:10   #22
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes at når man som profesjonell aktør i en slik setting blir påtvunget nærkontakt med en nesten naken mann, og akkurat en type nærkontakt som man allerede har sagt NEI til, og må gjøre dette med publikum i salen og på direkte TV, da må man ha lov til å kalle det for sjokk og krise.

At produsentene slapp gjennom dette, at han ikke er sparket fra showet, og at hans opptreden på SoMe i etterkant fortsatt oser av drittsekk, er en skam.

Helt enig!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 14:18   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes denne kommentaren var mest passende i går, egentlig: https://www.nettavisen.no/nyheter/er...423537431.html

Jeg skjønner også godt at det var en ufattelig situasjon å havne opp i for dansepartneren, men den ensidige dekningen av alle liksom-macho-stuntene til Løke er også kritikkverdig.

Kommentaren er passende, men litt komisk at artikkelen som omtaler den fortsetter med å beskrive ytterligere nettopp det som Borgen sier han ikke vil lese om, sågar med innlimt video av Frank Løke i Borat-drakt, og lenke til sider hvor man kan lese mer om de andre nevnte programmene, som f.eks bak ordet "gruppsex", som dermed blir fremhevet i teksten. Bravo til Nettavisen, de tok virkelig poenget.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 14:35   #24
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes at når man som profesjonell aktør i en slik setting blir påtvunget nærkontakt med en nesten naken mann, og akkurat en type nærkontakt som man allerede har sagt NEI til, og må gjøre dette med publikum i salen og på direkte TV, da må man ha lov til å kalle det for sjokk og krise.

At produsentene slapp gjennom dette, at han ikke er sparket fra showet, og at hans opptreden på SoMe i etterkant fortsatt oser av drittsekk, er en skam.

Enig i alt.
Tenker at det å underveis måtte vurdere hva hennes reaksjon ville ha å si for både skal vi danse-jobben og jobben videre dansekarriere, nok gjorde situasjonen ekstra vanskelig. Synes dette er uakseptabelt. Særlig etter et år med me too på plakaten. Det burde ikke være opp til danseren å skulle avgjøre om hun vil danse videre med denne fysaken. Her burde produsenter/arbeidsgiver sette ned foten og hive ham på hue og ræva ut. -Som det så vakkert heter.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 15:08   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes at når man som profesjonell aktør i en slik setting blir påtvunget nærkontakt med en nesten naken mann, og akkurat en type nærkontakt som man allerede har sagt NEI til, og må gjøre dette med publikum i salen og på direkte TV, da må man ha lov til å kalle det for sjokk og krise.

At produsentene slapp gjennom dette, at han ikke er sparket fra showet, og at hans opptreden på SoMe i etterkant fortsatt oser av drittsekk, er en skam.

Japp. Han femstår som en gjennomført motbydelig fyr.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 15:26   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Med forbehold om at jeg ikke vet hvem de to involverte er og aldri har sett "Skal vi danse".

Jeg skjønner det slik at damen er profesjonell danser (eller i alle fall profesjonell ett-eller-annet-i-underholdningsbransjen)? Og dette var direktesendt fjernsyn?

I så fall har jeg følgende refleksjoner:
1. Det sitter vanvittig langt inne å forlate scenen. Ryggmargsrefleksen til de alle fleste profesjonelle entertainere er at "the show must go on", bite tennene sammen (på en slik måte at det ser ut som man smiler) og bare gjennomføre.

2. Å plutselig måtte opptre på direktesendt TV, i en intim situasjon, med en mann som dukker opp naken, når man selv er helt uforberedt og til overmål har sagt nei til et slikt stunt på forhånd, er langt over grensen til trakassering. Jeg skal like å se den personen i tråden her som ikke hadde trengt krisehjelp etterpå. Jeg syns det er nedlatende å hevde at det er slikt man bare må finne seg i, enten det nå er fordi man har sagt ja til å delta i programmet eller burde visst bedre enn å stille opp med den personen som partner i programmet. Noen i TV2 burde skamme seg. Og det er ikke damen på dansegulvet.

3. Journalister (ikke minst de i Nettavisen) bruker ikke alltid de ordene intervjuobjektet sier.

4. Ord virker mye sterkere når de brukes skriftlig enn når de brukes muntlig. (Det er derfor det er lurt med sitatsjekk, men det er det ikke alltid man husker å be om hvis man er satt ut av ett eller annet. Det er ikke alltid proffe kommunikasjonsfolk husker det heller, for den del.) Muntlig kan: "Ja, jeg måtte jo ha litt krisehjelp for å komme meg ovenpå igjen etter noe slikt" virke mye mindre alvorlig enn når det kommer på trykk i avisa. Dersom du aldri har lest et intervju med deg selv og tenkt "Sa jeg virkelig det der?!", så kan du i grunnen prise deg lykkelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 15:31   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Teo: Det er vel ingen som har kritisert kvinnen eller hennes reaksjon her da, langt mindre sagt at det var noe hun burde funnet seg i. De fleste er vel enige om at dette er langt over streken, og at kvinnen har all rett til å reagere, at produksjonen skulle stoppet dette, og at Løke burde vært suspendert fra videre sendinger.

Det er vel journalisten i Nettavisen og dennes ordbruk som kritiseres i HI. Krisehjelp er noe som vanligvis settes inn hos de berørte ved dødsfall, store ulykker o.l., og derfor hadde det vært interessant å vite hva slags hjelp som ble stilt til disposisjon her, hvis det faktisk var snakk om krisehjelp. For hvis det ble gitt krisehjelp så er jo ordbruken helt grei. Hvis hun ble tatt til side og trøstet av sin nærmeste overordnede så er det ikke det som kalles krisehjelp. Men det vet vi jo ikke noe om.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-09-18 kl 15:37.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 15:34   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Veldig godt oppsummert, Teofelia!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 15:34   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Men hvem er vi til å bedømme hva som skal oppleves som krise for den enkelte? Som sagt, for meg hadde det vært krise. Eventuell hjelp jeg hadde fått til å håndtere hendelsen i ettertid kunne godt blitt kalt krisehjelp.

For øvrig, fra NHI sine nettsider, om krise og krisehjelp:

Sitat:

"Når kan man trenge krisehjelp?

Det er vanlig å dele opp krisene i livskriser og traumatiske kriser, men reaksjonene har store likhetstrekk. Hvor stor påkjenning som skal til for å utløse en krise, er forskjellig fra person til person. Noen går gjennom livet praktisk talt uten kriser (men de hører nok til unntakene), mens andre opplever flere eller mange kriser."

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 15:36   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Bokmålsordboka definerer Krisehjelp til å være "hjelp for å komme over en krise". Det hadde vært krise for meg å måtte opptre uforberedt med en naken mann på direktesendt TV. Og jeg ville trengt hjelp for å komme over det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 15:48   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Bokmålsordboka definerer Krisehjelp til å være "hjelp for å komme over en krise". Det hadde vært krise for meg å måtte opptre uforberedt med en naken mann på direktesendt TV. Og jeg ville trengt hjelp for å komme over det.

Hellyes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 17:12   #32
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Enkelte mennesker bør ties ihjel, personen i Borat-drakt er en av dem.
Slutt å skriv om vedkommende og hans "sensasjonsstunt", slutt å ta han med på
programmer hvor han får lov til å eksponere seg.

Jeg er uenig.
Å ikke skrive om dette og å prøve å dysse ned vil være å snu ryggen til en kvinne som har opplevd noe svært ubehagelig, noe som absolutt kan kategoriseres som trakassering.
Hadde jeg opplevd det der hadde jeg ikke ønsket at det skulle ties i hjel. Jeg hadde ønsket at produsentene hadde tatt en real runde med seg selv mtp etikk og ansvar.

Jeg er ganske sikker på at fyren selv ønsker oppmerksomhet i form av «sjokkert»-reaksjoner. Jeg er ikke overbevist om at han synes alle kritiske oppslag nå er artig å få.

Jeg er også glad for at overgrepsscenen på «ex on the beach» ikke ble tidd ihjel.
Jeg har ikke sett det, men oppslag i media bidro til at jeg fikk tatt en real prat med tenåringen min.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 17:13   #33
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Teo: Det er vel ingen som har kritisert kvinnen eller hennes reaksjon her da, langt mindre sagt at det var noe hun burde funnet seg i. De fleste er vel enige om at dette er langt over streken, og at kvinnen har all rett til å reagere, at produksjonen skulle stoppet dette, og at Løke burde vært suspendert fra videre sendinger.

Det er vel journalisten i Nettavisen og dennes ordbruk som kritiseres i HI. Krisehjelp er noe som vanligvis settes inn hos de berørte ved dødsfall, store ulykker o.l., og derfor hadde det vært interessant å vite hva slags hjelp som ble stilt til disposisjon her, hvis det faktisk var snakk om krisehjelp. For hvis det ble gitt krisehjelp så er jo ordbruken helt grei. Hvis hun ble tatt til side og trøstet av sin nærmeste overordnede så er det ikke det som kalles krisehjelp. Men det vet vi jo ikke noe om.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 17:46   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

"Finn deg nye baller!"

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...er-frank-loeke

(Det bildet er så EKKELT! )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 17:49   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Finn deg nye baller!"

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...er-frank-loeke

Nemlig.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Det bildet er så EKKELT! )

Jepp, det ser ut som en overgrepssituasjon.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 17:59   #36
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Finn deg nye baller!"

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...er-frank-loeke

(Det bildet er så EKKELT! )

Denne oppsummerte det hele flott synes jeg

Send mannen til en strand der han hører hjemme. Han har åpenbart funnet seg feil reality å være med på. Det finnes dessverre nok av program som verdsetter nakenhet og minimal/ingen/gjennomsiktig/optional bekledning.

Jeg synes jeg har sett en reklame eller to for at han skal være med i et dating program også?! Lykke til med å finne en dame etter dette stuntet

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 18:02   #37
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Kjendis søker kjæreste.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 18:17   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg er uenig.
Å ikke skrive om dette og å prøve å dysse ned vil være å snu ryggen til en kvinne som har opplevd noe svært ubehagelig, noe som absolutt kan kategoriseres som trakassering.
Hadde jeg opplevd det der hadde jeg ikke ønsket at det skulle ties i hjel. Jeg hadde ønsket at produsentene hadde tatt en real runde med seg selv mtp etikk og ansvar.

Jeg er ganske sikker på at fyren selv ønsker oppmerksomhet i form av «sjokkert»-reaksjoner. Jeg er ikke overbevist om at han synes alle kritiske oppslag nå er artig å få.

Jeg er også glad for at overgrepsscenen på «ex on the beach» ikke ble tidd ihjel.
Jeg har ikke sett det, men oppslag i media bidro til at jeg fikk tatt en real prat med tenåringen min.

Jeg er enig i at det ikke bør ties ihjel, men synes ikke de trenger å fokusere så mye på akkurat hennes reaksjon, på en måte som kan få henne til å framstå som hysterisk eller prippen, og at opplevelsen var subjektiv. Heller ikke humrende framstilling av han som gæærn og grensesprengende, ute etter å sjokkere, og dermed (for mange) kul og morsom. De kan heller fokusere på at det han gjorde helt objektivt sett er trakassering, det er uakseptabelt. At TV2, i sine program (ikke bare dette) legger til rette for, og langt på vei godkjenner og bagatelliserer seksuell trakassering, på hvor vanskelig det er å sette klare grenser for seg selv når man er på direktesendt TV, og hva vil TV2 gjøre for å hindre at overgrep blir gjort til underholdning i deres program.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 18:29   #39
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er enig i at det ikke bør ties ihjel, men synes ikke de trenger å fokusere så mye på akkurat hennes reaksjon, på en måte som kan få henne til å framstå som hysterisk eller prippen, og at opplevelsen var subjektiv. Heller ikke humrende framstilling av han som gæærn og grensesprengende, ute etter å sjokkere, og dermed (for mange) kul og morsom. De kan heller fokusere på at det han gjorde helt objektivt sett er trakassering, det er uakseptabelt. At TV2, i sine program (ikke bare dette) legger til rette for, og langt på vei godkjenner og bagatelliserer seksuell trakassering, på hvor vanskelig det er å sette klare grenser for seg selv når man er på direktesendt TV, og hva vil TV2 gjøre for å hindre at overgrep blir gjort til underholdning i deres program.

Jeg synes det er trist og tragisk at man til enhver tid skal overgå, sensasjonalisere, pushe grenser for å nå seere. Det skjer oftere og oftere i kampen om å vinne fredagskvelden, lørdagskvelden, den og den målgruppen, og sprer seg til program som ikke tidligere av vært bygget på de prinsipper. TV2 stoppet ikke en nærmest naken Løke i det han går på gulvet. Hvorfor ikke? Og var det ikke slik at Skavlan brettet ut eget trekantdrama nå på TV2 premieren av sitt eget program? Personlig så spør jeg meg hvem man søker å kapre som seer, og i enda større grad hvem man taper.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 19:58   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Bare jeg som tror det hele er et stunt?

https://www.tv2.no/underholdning/10077064/

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 17-09-18 kl 20:06.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no