Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-18, 18:51   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Jepp, spørsmålet er som i overskriften.
Kan tilføye at det er en Akebursdag, ca 29 gutter i alderen 8 år.

Samtidig: hvor mye kakao/saft trengs?

Jeg skal sette opp en oversikt og fordele mellom oss og tre andre bursdagsbarn-foreldre.
Vi går for sammenslåing av bursdager, og siden det sjelden er nok snø her i distriktet til å ake på, tar vi det ute i akebakken.

Flere tips mottas med takk. (Tenkte å pynte trærne rundt med ballonger og stæsj...)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 18:59   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Jeg hadde sikkert gått for 100 og da trolig sitter igjen med ca 20 pølser.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 19:11   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Beregn tre pølser på hver. Litt mer hvis de skal grille pølsene selv på et bål, det er alltid noen som mister pølsene sine i bålet. :erfaren: Det gjør ikke noe om du tar i litt ekstra, de som blir til overs hiver du bare i fryseren.

En kopp (ca 2 dl) kakao på hver, rund opp til 6 liter. ca 10 liter saft? Ta med ublandet og bland etter hvert.

Mitt evige tips, hvis dere har bål, er popcorn. En kjele du ikke er redd for, plassert midt i bålet. Ta av lokket når det popper som verst, så popcornet spruter i alle retninger, det slår alltid an!

Høres ut til å bli en bra bursdag!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 19:46   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Er det grilling på bål eller winerpølser?
Ville beregnet 2 til hver + 1 ekstra til halvparten så er du sikker. Og da er det nok til foreldrene også. 75 pølser. Noe rundt deromkring.
Kakao, to kopper til hver, 15L. Ville kjøpt inn husholdningssaft og ikke blandet før det kommer i koppen. Masse vann.
Gøy med aking, det blir knall.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 19:50   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Jeg hadde beregnet 2.5 pølser pr barn og rundet opp til hel pakke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 21:51   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Jeg beregner ca 2,5 pølse pr. barn. En kopp kakao til hver er sikkert nok, ca 1,5 - 2 dl. Jeg synes barn drikker mye og enda mer når der i aktivitet. Jeg hadde regnet 3-4 dl vann/saft til hver, tror jeg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 22:13   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

2-3 kopper kakao til hver.
2.5 pølse til hver

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 22:16   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hadde beregnet 2.5 pølser pr barn og rundet opp til hel pakke.

Ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 01:02   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Nå har jeg kjøpt 72 wienerpølser... 3 pakker på 24 i hver. Jeg lurer på å kjøpe en pakke til....

Vi har beregnet ca 10 liter kakao, tror dere det blir for lite da?
Ene forelderen som er med har ti-liters dunk, så han fyller den med vann/saft. Det bør holde... Håper jeg!!
Det er jo ikke sikkert alt alle 29 kommer en gang, men det blir ikke langt unna. Jeg tror det skal bli en knall dag. Vi skal opp en time før for å rigge opp grua, og for å henge opp ballonger i trærne.
Gutta er i ekstase og klarer nesten ikke sove om natta.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 01:20   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

72 pølser burde holde. *lei av pølsegrateng, pølsepizza, pølsesupper, pølsegryte og pølseomlelett*

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 08:20   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Det holder. Det er helt ok å si «Nå er det tomt!» også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 09:45   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det holder. Det er helt ok å si «Nå er det tomt!» også.

Jepp, det er ingen krise. Vi gikk tom for brus i sist bursdag, og da ungene fikk beskjed om det spurte de bare om å få et glass vann. Er det tomt for pølse så gir du dem en bolle eller et kakestykke (hvis dere skal ha sånt).

Skjønner godt at de gleder seg!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 11:22   #13
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Jeg tror vi er rammet av en bursdagsforbannelse. Hvert år blir en eller begge gutta syke når vi skal feire. Nå er M nede for telling med feber.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 11:40   #14
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

åh stakkars. God bedring

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 12:01   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Nå har jeg kjøpt 72 wienerpølser... 3 pakker på 24 i hver. Jeg lurer på å kjøpe en pakke til....

Jeg ville nok spedd på med noen grillpølser. Det er mange som ikke spiser wienerpølser. (Jeg er en av dem. Synes det "poppet" når man biter i dem er så ekkelt. Lar heller være å spise enn å spise wiener, og har møtt mange unger som gjør det samme.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 12:22   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Når vi har hatt akearrangementer, har ungene nesten ikke hatt tid til å spise.

Ellers er en bursdag sjelden mer enn 2-3 timer, så det er ikke kjempeviktig at alle er stappmette.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 15:16   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg ville nok spedd på med noen grillpølser. Det er mange som ikke spiser wienerpølser.

Jepp, min erfaring er at de fleste foretrekker grillpølser. (Jeg liker forøvrig ikke wiener jeg heller.) I forrige bursdag hvor vi serverte pølser kjøpte vi begge deler og det ble spist én wienerpølse og ellers bare grillpølser.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 19:43   #18
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Her spiste alle wienerpølser, og det ble mer enn nok med 72 pølser.
M tok Paracet og var med på bursdagen, og koste seg masse. Selv om han nå på kveldingen er rimelig slakk, så var det verdt det mener han.
Alle storkoste seg og de var 28 unger totalt.
Været var på det aller beste med sol og snø, så det kunne ikke blitt bedre.
Nå er det et år til neste gang! Jippi!!!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 19:46   #19
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Det høres ut som en super bursdag! God bedring til bursdagsgutten.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-18, 19:49   #20
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pølser til ca 29 gutter?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Det høres ut som en super bursdag! God bedring til bursdagsgutten.

Takk for det. Ja dagen ble så bra som overhodet mulig. Til tross for laber form hos M.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no