Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Høner

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-15, 21:53   #21
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Eg skal kjøpe verpeklare høns no i april, men eg klekker og ut eigne. Dei som eg sjølv klekker ut vil kanskje komme med egg til hausten. Kjem heilt ann på kva rase ein har.

Skal ruge ut nokre fleire, men eg leiter litt etter rett hønserase. Eg skal nemlig ha grønne, turkise og blå egg. Og nei, eg tuller ikkje

Kalkun som me no har, var eit artig bekjentskap. Dei bråkar mindre enn høns, legg eit fint kvit egg til meg om dagen no, og er rett og slett gøyale dyr. Fine middager blir det og frå dei etterkvart.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 23:20   #22
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Høner

Kalkun høres jo også spennende ut - viktigst er at de ikke må ta opp altfor mye areal, samtidig som det er viktig at de får plass da. Så det var mulig med dverghøns også, og eventuelt vaktler - men føler høns er bedre. Det må være for å få egg i sommerhalvåret og antageligvis slakte til høst/vinteren - ellers krever det vel varmere husrom til de.

Sett på noen "hønsehus" som man kjøper ferdig og de er jo beregnet på høns

Er det noe sykdom man bør tenke på iforhold til at man har barn? smitte ol?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 23:36   #23
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Kalkuner er ein del større en høns. Vaktler er små i forhold til høns og ikkje like enkle. Dei kan ikkje gå fritt ute, dei har ikkje vett til å komme tilbake. Men artige små krabater som eg og har.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 13:28   #24
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk, Floksa! Så en tenåringsmorhøne i april som verper hele sommeren, deretter blir frikassé i oktober? Finnes det omreisende hønehodetsjoppere?

Så smart å adoptere industrihøner og gi dem en super siste sommer, forresten!

Teo: det var det da. Hiawata nektet jo å spise fisk i to år etter at farfar dro opp en makrell sommeren han var 2 år, eller noe.


Man kan foreksempel kjenne noen som driver med høner og hente ti høner og en hane der i desember.
Også kan man foreksempel spørre hva de skal ha for hønene.
Da kan det hende de drar litt på det, men sier at tja, jo, vi får jo 200 på slakteriet.
Så kan man foreksempel legge 1200kr i julekort konvolutten og sende til hønseselger.
Da kan det hende men blir oppringt av en hønseselger som ler så mye at det er vanskelig å forstå hva vedkommende sier.
Og man innser at man er bygdas snakkis den jula. Og jula etter....

Nei, man får IKKE 200 kr pr industrihøne på slakteriet. Man får 20kr og ikke noe for hanen.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 13:32   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 13:37   #26
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Abbonnerer abbonnerer! Og slenger med en historie fra barndommen for underholdning.
Jeg var ca 10 år og det er brent fast i hodet mitt. Jeg kom gående hjem opp bakken vår, og da går man rett mot morfar sin garasje. Solen skinte og det var mørkt inn i garasjen. Jeg hører kvakling. Plutselig kommer en HODELØS hane springende ut av garasjen og rett mot oss!! Pappa og morfar hadde avhodet den. Nytt utrykk? Hva heter det. Jaja. Å herregud som vi lo etterpå, jeg og venninnen min.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 21:14   #27
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høner

Vær sikker på at det er høner og ikke haner da. Naboen vår skaffet seg en hane og fem høner, trodde han... alle var haner og det var ett spetakkel uten like.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 22:12   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høner

Hvorfor vil man ha "og en hane" dersom man ikke har tenkt å få kyllinger til neste års produksjon? Eller, men HAR vel tenkt til det da, men hvordan er det, får man masse egg og noen kyllinger? Hvordan vet man hvilke egg man kan spise? Det går jo ikke bra? HAr man en hane, så kan det vel være kyllinger i dem?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 22:30   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Man tar vekk eggene før de utvikler seg til kyllinger. Så vidt jeg har skjønt sørger hanen for at hønene er greiere med hverandre v

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 22:34   #30
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Ein har hane for å ha kontroll på flokken. Han passer på, varsler om farer og finer godsaker til damene sine.
Det er ikkje kyllingar i kvart eit egg. For at det skal bli kylling, må egget rugast på i 21 dager. Når ein har høns, hentar ein egg kvar dag og lar dermed ikkje hønene ruge ut, sjølv om enkelte av og til lurer seg vekk med egga sine

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 22:36   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høner

*lærer masse*

Så det er det som er oppgaven til den hanen vi har hatt på besøk i hagen altså. Passe på flokken.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 23:05   #32
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Jepp. Og å finne godsaker. Dersom din følgjer med på flokken, så høyrer ein på lydane deira når han har funne noko godt som han vil dele med dei. Då lagar han finne klukk klukk lydar til dei.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 02:27   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Noen vi kjenner hadde høner og mye glede av dem, mange spennende raser. Men grevlinger spiste den opp, flere ganger, tross gjerdeforsøk, så de måtte gi opp. Dette var relativt sentralt i Oslo. Nærmere ring 2 enn ring 3.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 09:36   #34
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Høner

Ja, grevling kan jo muligens bli ett problem selvom man bor veldig sentralt... men det finnes vel sånn bur som har netting under også - da er man vel safe

Høres veldig koselig ut, fint med en hane også da

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 10:28   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Ja, det er jo masse grevling i Oslo! Jeg har møtt hipsergrevlinger på Løkka flere ganger.

At de tok høner hadde jeg ikke tenkt på. Vi har en grevling på hytta, så mulig den hadde forsynt seg grovt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 10:40   #36
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Jeg leste om høner i hage i fjor, og synes det hørtes så genialt ut. Men blikket jeg fikk da jeg foreslo det, gjorde det rimelig klart at jeg havner på asyl om jeg nevner det igjen. Kan jeg kjøpe en høne, påstå at den kom vandrende inn i hagen selv, og jeg begynte å mate den, så nå vil den bo hos oss? Jeg gjorde det med en katt i barndommen, med stort hell...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 10:43   #37
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høner

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg leste om høner i hage i fjor, og synes det hørtes så genialt ut. Men blikket jeg fikk da jeg foreslo det, gjorde det rimelig klart at jeg havner på asyl om jeg nevner det igjen. Kan jeg kjøpe en høne, påstå at den kom vandrende inn i hagen selv, og jeg begynte å mate den, så nå vil den bo hos oss? Jeg gjorde det med en katt i barndommen, med stort hell...

Det skader jo ikke å prøve. Blir du gjennomskuet så har dere ihvertfall middag den dagen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 11:44   #38
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Dere som har erfaring, hva synes dere om disse Eglu Chickencoopene? Jeg synes de ser helt fantastisk ut nemlig.

https://www.omlet.co.uk/shop/chicken_keeping/

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 11:46   #39
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Dei var artige, men ein får ikkje plass til så mange høner i dei. Syntes dei såg små og trange ut.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 12:18   #40
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Ja, de hadde forskjellige størrelser da. Hvor mange høner bør en ha da?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no