Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fiskekaker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-18, 22:54   #41
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Fiskekaker?

Ungene elsker fiskekaker, men ingen av oss voksne kan fordra det. Vi har begge fått en overdose fiskekaker av laber kvalitet i barndommen.

Ergo har vi det sjelden til hele familien, men ungene får det iblant når vi spiser reker. Vi sender det også med på turdager på skolen og i barnehagen.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 22:55   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Jeg husker Hotel Havana hadde noen deilige, grove laksekaker. Dessverre er det ingen som lager dem lenger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 23:02   #43
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fiskekaker?

Nei, vi har aldri fiskekaker her hjemme. Jeg tror jeg har servert det til middag en gang på 15 år.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 23:02   #44
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fiskekaker?

Nei, fiskekaker har vi aldri. Det hendte før, men da de med mye fisk og godt krydder. Jeg har funnet ut at jeg ikke tåler løk og hvitløk, så jeg tåler de ikke. Vi hadde gjerne ris/potet og salat til.

Som barn spiste vi fiskekaker med poteter, kokte grønnsaker og hollandaise saus. Jeg syntes det var grusomt. De gulbrune fiskekakene er virkelig ingen høydare. Men brun saus til? Jeg har vanskelig for å se at brun saus funker til fisk.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 23:15   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Jeg liker gode fiskekaker med mye fisk i, men mannen er temmelig lunken til dem, så vi har det ganske sjelden, men det er ikke en ukjent middagsrett hos oss. Jeg synes hverken brun eller hvit saus passer til, og spiser heller tomatsaus. Og pasta.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 23:47   #46
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fiskekaker?

Heilt vanleg hjå oss. Eg eter det på skive, dei andre har makaroni til.

Fiskebollar i kvit saus er bytt ut med fiskepudding i kvit saus.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 00:08   #47
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi har fiskekaker kanskje annenhver uke. Med hamburgerbrød, pitabrød, poteter eller ris.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 00:12   #48
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi har ofte fiskekaker. Og fiskepudding i hvit saus med kokte poteter og raspa gulrot. Og fiskekaker i tikka masala saus som en variant siden ingen har nevnt det før. Med ris og naan til, det er kjempegodt!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 01:17   #49
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fiskekaker?

Hjemmelagde fiskekaker med ovnsstekte grønnsaker og aioli er noe av det aller beste som finnes.

Om vi ikke har hjemmelagde på lur i fryseren er gode kjøpeburgere i brød et akseptabelt alternativ som kjapp hverdagsmiddag, og ungene synes det er stas med sånne minifiskekaker, så det hender det at de får om vi skal ha «voksenmiddag» på kvelden.

Så til spørsmålet i HI er fiskekaker definitivt en vanlig middag hos oss (og hos de aller fleste jeg kjenner også, er jeg ganske sikker på).

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 08:24   #50
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi har det veldig ofte, nesten hver uke. Alle liker det, det er fort gjort å supplere om vi får flere til middag, kakene kan varieres i det uendelige, og det beste er at vi har fisket og laget dem selv. Vi har matauke hver høst med timer både i sjø og ferskvann, alle er med og fisker, og så steker vi mengder med fiskekaker som fryses og nytes store deler av året. Fin og smakfull tradisjon. :-)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 08:48   #51
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi spiser også fiskekaker ganske ofte. Kanskje ikke hver uke, men definitivt to ganger i måneden. Med barn som ikke spiser kjøtt er fiskekaker ett av de enkleste alternativene for rask mat. I tillegg så synes alle at fiskekaker er godt.

Jeg har aldri helt forstått dette med brun saus på fiskekaker (eller saus i det hele tatt). Vi spiser dem som oftest enten med poteter og blomkål eller med ris og wokede grønnsaker.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 09:48   #52
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi spiser også fiskekaker ganske ofte. Kanskje ikke hver uke, men definitivt to ganger i måneden. Med barn som ikke spiser kjøtt er fiskekaker ett av de enkleste alternativene for rask mat. I tillegg så synes alle at fiskekaker er godt.

Jeg har aldri helt forstått dette med brun saus på fiskekaker (eller saus i det hele tatt). Vi spiser dem som oftest enten med poteter og blomkål eller med ris og wokede grønnsaker.

Jeg har heller ikke vært vant med saus av noe slag, ut over litt remulade e.l. Har brukt smør på potetene når det har vært poteter til fiskekakene.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 10:37   #53
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fiskekaker?

Ungene mine vil helst lage fiskeburgere sv dem. Jeg spiser min fiskekake på rista brød med masse salat, agurk, paprika, tomat og litt chiliketchup. Det er ikke det beste jeg får, men man blir mett.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 10:50   #54
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi lager det ikke så ofte, men når vi har er det enten hverdagslaksekaker i burgerbrød eller Bent Stiansens fiskekaker med så mye smør og fløte at de er til søndagsmiddag. Jeg tror ikke vi har servert det til gjester.


(Kjøpefiskekaker tror jeg knapt at ungene har smakt, men mellomste var mektig imponert da han så dem i butikken. Han ropte med høy stemme, sånn som femåringer gjør, at "Mamma! De har ferdige fiskekaker i butikken. Visste du det?". )

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 10:57   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Så søt, Nenne!

Jeg har aldri laget fiskekaker selv, men burde prøve meg på noe ala de grove laksekakene. :grubler:

Ellers syns jeg det er mange gode fiskekaker å få kjøpt om dagen med høyt fiskeinnhold, og gode krydder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 11:00   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Jeg har prøvd så vidt å lage laksekaker selv, men kom for sent på at det er høyst usannsynlig at en som syns pannestekt laks er verdens mest kvalmende mat vil like laksefiskekaker.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 11:22   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Jeg har laget fiskekaker selv, og det blir veldig godt. Men da er det ikke lenger i kategorien "mat i en fei".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 11:23   #58
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi spiser det ikke så ofte, men vil si det er helt vanlig. Hvis dere noen gang er i Holmsbu anbefaler jeg steinbit-fiskekakene fra den lille fiskebua ved brygga - de er sykt gode.

Jeg har laget noen etter en oppskrift fra BBC, de var veldig gode. Skal se om jeg finner igjen oppskriften.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 11:24   #59
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fiskekaker?

Her: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/...ate-fish-cakes

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 11:28   #60
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fiskekaker?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Her: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/...ate-fish-cakes


Ja, de lager jeg også og de er gode. Barna liker også engelske fiskekaker bedre enn norske.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no