Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker "alle" barn Fanta?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-18, 17:54   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker "alle" barn Fanta?

De nye, små Fantaflaskene er jo bare kjempesøte. Vi skal ha bursdagsselskap for (den ene) 11-åringen på søndag, og jeg har litt lyst til å sette fram en slik til hver:



(blir rent nostalgisk, da jeg var barn var det alltid en liten brus til hver gjest, mamma hadde sydd søte små forklær til brusflaskene, med et avlangt rom til sugerøret).

Men er det store sjanser for at det er flere av gjestene som ikke liker Fanta? I mitt hode er det nemlig noe alle liker (som i det hele tatt liker brus), men mitt hode har tatt feil før. Satser jeg på at det går bra? Tenkte uansett å kjøpe noe å ha i bakhånd, til de som ikke vil ha Fanta, men hvis det er slik at bare noen få vil ha Fanta, og det bare blir mas om å få noe annet, så er det jo ikke noe poeng.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 18:01   #2
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Min datter var så sjenert, at hun ved en anledning var i en Tacobursdag uten å tørre å si at hun ikke likte brus. "Litt" tørst når hun kom hjem, gitt Kuli eller Solrik må vel være greie alternativer til de ikke-Fantadrikkende.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 18:04   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.374
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Jeg har bare lest rubrikken.

Min sønn liker ikke brus og dermed ikke Fanta. Han drikker gjerne vann.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 18:08   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Min erfaring er at de som liker brus vanligvis liker Fanta, men vi kjenner noen barn som ikke liker brus i det hele tatt så vi pleier å ha saft eller noe annet uten kullsyre i tillegg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 18:08   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Ja, tenkte å ha vanlig saft eller evt Capri Sonne (for DET er vel bankers?) som alternativ til de som ikke drikker brus overhodet. Og selvsagt vann. Men min erfaring er at disse er i mindretall. Lurte mer på om der er slik at liker man brus så liker man Fanta, slik at jeg kan ta sjansen på ikke å gidde å kjøpe inn mange ulike sorter brus, og om disse flaskene er så morsomme at det blir litt stas i seg selv.

Jeg kjenner gruppa godt nok til å vite hvem som er sjenerte og hvem som ikke har problemer med å si ifra hvis det er noe de ikke liker, så jeg stoler på at det går bra (det vil si den eneste jeg vet er for sjenert til å si ifra kjenner jeg så godt, etter at barnet har vært ut og inn av huset her siden bleiealder, at jeg vet nøyaktig hva hun liker og ikke).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 18:23   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Knerten drikker ingen former for brus. Og heller ikke saft.

I bursdager drikker han aller helst eplejuice/-most, men vann fungerer også helt fint. Det er faktisk de to eneste tingene han drikker, men de fleste har vann.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 18:25   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.138
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Det er ikke alle som liker Fanta, nei.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 18:29   #8
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Innmari fine flasker! Husker også små brusflasker i bursdag som var pyntet ...brus var stor stas. Fra min barndom var det brus og kaker i barnebursdag og så var det noen få som klinket til med pølser husker jeg.

Ha et par alternativer klare så blir det så bra.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 18:32   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har bare lest rubrikken.

Min sønn liker ikke brus og dermed ikke Fanta. Han drikker gjerne vann.

Samme her, gjelder for alle mine barn. Vi serverer appelsinsaft og solbærsaft i barnebursdag, men ungene drikker vann borte, om det ikke er noe annet de liker. (Det vil si melk for sjuåringen, iste for åtteåringen og eplejuice for fireåringen.)

Ingen av dem liker Capri Sonne, for øvrig.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 18:37   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Jeg liker ikke Fanta

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 19:02   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg liker ikke Fanta

Ikke jeg heller. Men jeg gjorde det da jeg var barn.

Jeg tenker som sagt å ha kullsyrefritt alternativ.

Spørsmål: Dere som har barn som ikke liker Fanta, liker de annen type brus?

Poll opprettet i ny tråd.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-10-18 kl 19:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 19:25   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Knerten drikker ingen former for brus. Og heller ikke saft.

I bursdager drikker han aller helst eplejuice/-most, men vann fungerer også helt fint. Det er faktisk de to eneste tingene han drikker, men de fleste har vann.

Helst økologisk eplemost, da, eller?

Jeg er overraska over å se hvor mange unger som ikke liker helt enkle, vanlige drikkevarer.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 19:27   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Helst økologisk eplemost, da, eller?

Jeg er overraska over å se hvor mange unger som ikke liker helt enkle, vanlige drikkevarer.

Nå er det jo slik at det først og fremst vil være de som har barn som ikke drikker brus som vil svare i tråden da, kom jeg på etter en stund. Derfor laget jeg pollen i stedet. At det er relativt mange i denne tråden (det vil vel si fire stykker eller noe sånt) som sier at ungene ikke drikker brus er jo egentlig ikke mange i det hele tatt. Pollen gir et litt annet bilde. Og foreløpig ser det ut til at min teori stemmer greit, det holder med å tilby kullsyrefritt alternativ, de fleste brusdrikkerne liker Fanta (og jeg antar at "søt flaske"-faktoren vil gjøre enda flere vennlig innstilt til brusen, selv om de har annen brus som favoritt).

Så langt ser det ut til at ca 1/4 ikke liker brus, og i vårt lille selskap vil det da si tre barn, statistisk sett, basert på denne svært gyldige og representative forskningen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-10-18 kl 19:46.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 22:43   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Min erfaring er at de som liker brus vanligvis liker Fanta, men vi kjenner noen barn som ikke liker brus i det hele tatt så vi pleier å ha saft eller noe annet uten kullsyre i tillegg.

Lillefrøkna liker egentlig ikke brus av noe slag, men det går stort sett greit med Fanta.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 22:50   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

For barn som liker kullsyre, har jeg inntrykk av at de stort sett liker Fanta. Som regel brun brus som er litt av/ på, her omkring.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 23:02   #16
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.856
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Mine elsket flaska og tømte ut innholdet. det var en rød fanta som visstnok smakte rart.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 23:09   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Mine elsket flaska og tømte ut innholdet. det var en rød fanta som visstnok smakte rart.

Ja, det er en som smaker rød grapefrukt og er uten sukker. Den tar jeg ikke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-18, 09:16   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Men altså hvor får man kjøpt disse? Jeg har aldri sett disse i butikk.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-18, 09:23   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Jeg har 5 barn, og min erfaring er at de ungene som liker brus, liker (gul) fanta. Ikke alle liker den med grapefrukt, og ikke alle liker exotic.
Men her er det også sånn at 4 av 5 barn ikke liker/har likt brus, og de har langtfra vært alene i bursdagsselskaper. Jeg vil anslå at det stort sett har vært 4-5 av ca 12-14 som ikke har villet ha brus sånn i snitt i bursdagsselskapene vi har hatt de siste 22 åra.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-18, 09:24   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker "alle" barn Fanta?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Men altså hvor får man kjøpt disse? Jeg har aldri sett disse i butikk.

Jeg fant dem på Bunnpris i nærheten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no