Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dere som har vært på Alcudia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 22:35   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Dere som har vært på Alcudia

Noen som aner hvordan dette hoteller ligger i forhold til ting eller hvor sentralt det er? Har inntrykk av at Alcudia er så stort.

http://www.saga.solreiser.no/book/bo...&moreinfo=true

Hvis dere ser på oversikten over alle hotellene på kartet så kanskje noen har peiling? Vi skal ikke ha med de to største ungene, bare minste som da vil være 9 måneder. Så vi er litt avhenging at det er praktisk å trille vogn der også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:05   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har vært på Alcudia

Alcudia er flott å reise til med barn i alle aldre. Stranden er fantastisk, og spisestedene er mange og har variert meny.

Hotellet du har valgt ligger ikke så altfor langt fra Dollargaten. Den gaten ligger rett opp fra stranden der ved hotell nr. 8.

Alcudia havn (sentrum) ligger i nærheten av hotell nr. 13 på kartet, hvor det er "boardwalk", spisesteder osv.

Dollargaten er et eget lite sentrum med souvenirbutikker og mange restauranter, men ligger et stykke fra havnen i Alcudia hvor de mer "seriøse" butikkene ligger.

Stranden er finest i nærheten av det hotellet dere ser på her, men jeg ville absolutt sjekket ut Ving senteret og evt. star tour sine Estrella de Mar eller Orquidea Playa som mulige andre alternativ. Disse ligger nærmere stranden.
Alcudia havn ligger i nærheten av hotell nr. 13, hvor det er "boardwalk", spisesteder osv.

Ja, forresten, Alcudia er veldig vogn vennlig
Er det noe mer du lurer på, så bare spør.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:21   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært på Alcudia

Tusen takk for utfyllende svar. Vet du hvor langt det er å gå inn til havnen fra det hotellet jeg har sett meg ut? Ser at hotellet ikke ligger så nærme stranden, men et av mine kriterier for å reise neste år er å reise billig, men samtidig ha rimelig bra standard samt at vi kan reise fra flyplassen som ligger 15 minutter fra her vi bor. Synes også det er fint med en del gressplen rundt bassenget og hotellet. Er ikke så langt å gå til stranden derfra heller ser det ut som?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:53   #4
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har vært på Alcudia

Vi har bodd på det samme hotellet med et barn. Veldig flott. Fantastisk med så mye gressplener å springe på. Har anbefalt hotellet til andre småbarnsforeldre. Det er gangavstand til det meste. Eneste minuset er jo at det ikke ligger PÅ stranden. Man må over en ganske trafikkert vei for å komme dit. Men det må man med de fleste hotellene.
Stranden i Alcudia er fantastisk. Vi hadde sikkert reist dit om det var direktetur fra Tromsø.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 08:49   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært på Alcudia

Tusen takk for svar. Da er jeg ikke i tvil lenger om at vi velger det hotellet. Har vært på Mallorca flere ganger med aldri i Alcudia. Når vi reiser med minstemann som da mest sannsynlig bare åler seg rundt så vil jeg ha gressplen i nærheten av bassenget og ikke et sånt hotell hvor det er kjempetrangt runt bassenget hvor det er umulig å gå med vogn. Dette hotellet ser fint ut i forhold til dette selv om det kan være litt vanskelig å se bare på noen bilder. At det er trafikert vei for å komme på strandet er ikke noe problem siden han bare sitter i vogn på den tiden når vi er på tur.

Er det i noen spesiell del av det hotellet hvor en bør ønske seg rom? Sånn i forhold til både sol og bråk/støy?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 09:01   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har vært på Alcudia

¨Det er kort vei til det meste fra dette hotellet
Alcudia er et nydelig sted
Vi har vært på et lite nabosted som heter Can Picafort som vi har veldig lyst til å reise tilbake til.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 22:28   #7
Synneva
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 10
Synneva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dere som har vært på Alcudia

Vi var på Alcudia i fjor, med baby og treåring. Eg synest det ser ut som det er vel langt å gå til havna (der vi likte best å gå om kvelden for å ete) frå det hotellet du la link til. Det er vel også eit stykke til stranda. Eg hadde prøvt å få eit heilt ved stranda, trur det er Ving som har ein kjempestor resort der.

Synneva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 22:56   #8
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har vært på Alcudia

Opprinnelig lagt inn av Synneva, her.

Vi var på Alcudia i fjor, med baby og treåring. Eg synest det ser ut som det er vel langt å gå til havna (der vi likte best å gå om kvelden for å ete) frå det hotellet du la link til. Det er vel også eit stykke til stranda. Eg hadde prøvt å få eit heilt ved stranda, trur det er Ving som har ein kjempestor resort der.

Jeg synes ikke det er så langt da. En liten spasertur. Vi gikk ofte den veien da vi bodde der.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 22:59   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært på Alcudia

Hadde ikke valgt sånn beliggenhet om jeg skulle hatt med alle tre ungene, da har jeg litt andre kriterier. Så lenge vi bare er to voksne og en unge i vogn så er det ikke noe problem at det er litt gangavstand til forskjellige ting. Greit å få rørt litt på seg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 21:37   #10
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Dere som har vært på Alcudia

Det er ikke sååå forferdelig langt å gå verken hit elkler ditr fra Sea Club.
Vi har leilighet ved havnen, og vi spaserer ofte til SC derfra, til favorittresuranten min, La Traviata *drømme*

Alcudia er fantastisk for barnefamilier. En grunn til at vi reiser dit igjen for 25. året på rad

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 21:51   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært på Alcudia

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Det er ikke sååå forferdelig langt å gå verken hit elkler ditr fra Sea Club.
Vi har leilighet ved havnen, og vi spaserer ofte til SC derfra, til favorittresuranten min, La Traviata *drømme*

Alcudia er fantastisk for barnefamilier. En grunn til at vi reiser dit igjen for 25. året på rad

Er den resturanten du snakker om på Sea Club, eller er den like ved siden av? Vil gjerne teste ut den når vi er der, om den fortsatt er der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 21:54   #12
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Dere som har vært på Alcudia

Den er nok fortsatt der, veldig populær og de har spesialisert seg på biff.
En pepperbiff der og en flaske Emilio Muro rødvin - perfkt!!Den ligger forresten rett på utsiden av SC-anlegget.

Skal dere spasere inn til havnen og spise, så ta en tur på Ramons og spis tapas. Ikke på onsdager, for da har de stengt, og vær der før kl 20. Etter det er det rimelig fullt. Det er høyt støynivå pga alle spanjolene, men det er bare såååå herlig. Mine unger elsker det!

Og en tur på piren og spise fisk på Bostro Mar - amazing!!!!

Hehe - si ifra om du vil ha fler tips

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no