Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvilke vaskemiddel?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-17, 16:24   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vaskemiddel?

Takk for svar, arrow. Sant at Blenda kommer i sensitiv-utgave. Mulig det er den vi har? Jeg syns uansett det er Omo som er virkelig luktsynderen. Den er veldig sterk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-17, 18:17   #42
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke vaskemiddel?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Akkurat nå bruker vi Omo og Blenda, men jeg vil egentlig ha et som ikke lukter så sterkt. Men jeg syns ikke Neutral vasket særlig reint, det sorte ble blast og det hvite grått. Og nei, jeg vasket det ikke sammen.

Neutral vasker ikke vårt tøy rent heller, men Blenda Sensitive gjør det. Den er helt luktfri. Jeg orker ikke Omo lukten (synes også den er sterk) og nesten alle i familien reagerer på parfyme i vasken, så den utgår, men synes det er kjipt fordi de har produkter for sort tøy f.eks.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-17, 18:41   #43
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke vaskemiddel?

Omo til sort tøy lukter oppkast her i huset. En vask med den og rett ut. Omo stinker så her brukes Blenda Sensitive. Neutral liker jeg ikke.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 00:11   #44
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vaskemiddel?

Opprinnelig lagt inn av Fuja, her.

Sikkert fordi Omo stinker til høy himmel. All parfymert vaskemiddel lukter, men jeg synes Omo lukter mer.

Hm, kanskje jeg ikke bruker så mye som dere? Jeg har aldri tenkt over at det lukter sterkt. Kjenner det lukter i det jeg tar det ut av vaskemaskinen, men det lukter lite av klærne etter tørking.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 00:59   #45
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke vaskemiddel?

Blenda sensitive farget / hvitt, milo til ull og spesialvaskemiddel for treningstøy til treningstøy og annet syntetisk tøy. Sistnevnte, gjerne med kombinasjon med eddik som skyllemiddel, er det eneste som får ut lukta av trenings- og syntetisk tøy hos oss. Samt noe bomullstøy med elastan. Jeg holdt på å kaste en del av mitt tøy jeg ikke fikk ut lukta av, men det vaskemiddelet reddet klærne.

Når jeg tenker meg om, så bruker vi neutral akkurat nå. Har ikke lagt merke til at det ikke vasker helt rent.

Skyllemiddel bruker vi omtrent ikke. Vi har imidlertid en falske comfort sensitiv stående, så det hender jeg bruker ørlite når jeg vasker sengetøy. Ellers aldri, jeg synes tøyet blir skikkelig ekkelt av det.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 05:12   #46
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke vaskemiddel?

For en stund siden fikk jeg arvetøy som er vasket med Omo. Ikke engang en runde i maskinen med uparfymert vaskemiddel fjernet det... Så altfor mye parfyme for min smak.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 08:39   #47
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vaskemiddel?

Vi bruker kun Neutral, aldri skyllemiddel. Milo parfymeri ullvask.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 08:52   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vaskemiddel?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

For en stund siden fikk jeg arvetøy som er vasket med Omo. Ikke engang en runde i maskinen med uparfymert vaskemiddel fjernet det... Så altfor mye parfyme for min smak.

Det er nok ikke spesielt for omo, sånn er det med alt parfymert vaskemiddel. Da jeg var gravid fikk jeg låne en masse gravidetøy av naboen, som vasket alt med økologisk Steiner-såpe. Sonet? Herregud, det luktet så skrekkelig st jeg måtte pakke det inn i flere lag med plast og legge på loftet. prøvde å vaske det minst ti ganger med neutral uten at lukten forsvant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 10:00   #49
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke vaskemiddel?

Jeg tror at om man bruker parfymerte vaskemidler, desensitiveres nesen over tid og man utvikler en slags "olfaktorisk fatigue" på lik linje som hos dem som bruker samme parfyme i årevis, og påstår de ikke kan kjenne lukta. Om man ikke er vant til det, kan lukta føles overveldende.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 11:38   #50
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vaskemiddel?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg tror at om man bruker parfymerte vaskemidler, desensitiveres nesen over tid og man utvikler en slags "olfaktorisk fatigue" på lik linje som hos dem som bruker samme parfyme i årevis, og påstår de ikke kan kjenne lukta. Om man ikke er vant til det, kan lukta føles overveldende.

Kan nok hende. Men jeg vet også at jeg er ganske sparsommelig med vaskemiddelene. Generelt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 12:07   #51
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vaskemiddel?

Det Nera sier.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-17, 00:04   #52
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vaskemiddel?

Bruker stort sett omo. Akkurat nå har vi slike pods. De liker jeg ikke. Milo til ull etc. Jeg er en av de som liker lukt. Ikke skyllemiddellukt, men vaskemiddellukt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no