Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når barn mister husnøkler

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-18, 09:16   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Når barn mister husnøkler

Nøklene med alarmbrikke skal legges i sekken med en gang man har låst opp. Dette er en veldig vanskelig regel, og nå er de borte.

Hva gjør man da? Bytter lås? Omprogrammerer alarmbrikkene? Venter og ser?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:20   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Bytter til kodelås. :true story:

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:21   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Bytter til kodelås. :true story:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:22   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Men jeg vil ikke ha kodelås...

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:22   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Vi har også alarmbrikke, og den sitter fast i sekken med nøkkelsnor. En sånn som ikke kan deles. Det er umulig å miste den.

Kodelås hadde ikke fungert her, min 2010-unge hadde vært hysterisk redd for å glemme koden og hadde antagelig gjort det også. Han låser seg ikke inn hver dag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:29   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi har også alarmbrikke, og den sitter fast i sekken med nøkkelsnor. En sånn som ikke kan deles. Det er umulig å miste den.

Kodelås hadde ikke fungert her, min 2010-unge hadde vært hysterisk redd for å glemme koden og hadde antagelig gjort det også. Han låser seg ikke inn hver dag.

Men har de alltid sekk når de skal låse seg inn? Her er det rett som det er at ungene (særlig i helgene) kommer hjem fra vennebesøk, bytur, aktiviteter o.l., og det ikke er noen hjemme.

Her har ungene fått hver sin kode, en kode de rett og slett ikke kan glemme. I tillegg har mannen en app som gjør at han kan låse opp døra fra telefonen sin, uansett hvor han er, så hvis de av en eller annen grunn skulle glemme koden likevel kan de ringe han så låser han opp. Uansett er det mye større sjanse for at de skulle glemme en nøkkel enn at de glemmer koden.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 10:26   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men har de alltid sekk når de skal låse seg inn? Her er det rett som det er at ungene (særlig i helgene) kommer hjem fra vennebesøk, bytur, aktiviteter o.l., og det ikke er noen hjemme.

Dine unger er større enn min, og det er ganske fjernt for oss at ungen skal gå noe sted alene i helgene, spesielt når vi ikke er hjemme. Har sikkert også sammenheng med at vi bor i Oslo sentrum.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 12:03   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi har også alarmbrikke, og den sitter fast i sekken med nøkkelsnor. En sånn som ikke kan deles. Det er umulig å miste den.

Kodelås hadde ikke fungert her, min 2010-unge hadde vært hysterisk redd for å glemme koden og hadde antagelig gjort det også. Han låser seg ikke inn hver dag.

Det følger med brikke til kodelåsen vår. Minsten hadde en sånn festet i sekken de første ukene, til han var sikker på han kunne koden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:23   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Hva man gjør når nøkkelen er borte vet jeg ikke. Barneskolebarna har nøkkel som henger fast i sekken, med lang nok hempe til at de kan låse opp døra uten å løsne den fra sekken.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:27   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Mine har mista så mange nøklar opp igjennom at eg ikkje har oversikt i det heile tatt Eg har ikkje gjort noko anna enn å etterkvart kjøpe nøkkelboks.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:38   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Mine har mista så mange nøklar opp igjennom at eg ikkje har oversikt i det heile tatt Eg har ikkje gjort noko anna enn å etterkvart kjøpe nøkkelboks.

Høres merkelig kjent ut .....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:28   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Vår nøkler er også festet i sekken. Men noen synes at det er så teit g unødvendig, så den er løsnet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:38   #13
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Kan nøkkelboks med kode være et alternativ?

Mtp nøkkel og brikke som er mistet, hadde jeg ikke gjort noe. Med mindre det stod adresse eller navn på knippet, da.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:44   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Første gangen, før kodelåsens tid, bygget vi om låsesylinderene og fikk nye nøkler.
Etter hvert ble det kodelås.

Jeg trodde kode skulle bli en utfordring for han ene, det ble det ikke.
Jeg har også mulighet å låse opp via app og jeg har montert kodelåsen selv. Jeg synes det kostet for mye å la andre gjøre det og valgte å prøve selv.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:47   #15
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Vi har nøkkelboks med kode. Synes det er mye enklere enn at hvert barn skal ha en nøkkel de potensielt kan miste.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:46   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Dersom det skjer stadig vekk, og barnet nekter å forholde seg til praktisk tilrettelegging ville jeg vurdert å la barnet selv betale for ny nøkkel. Er likevel glad for at jeg aldri trengte å betale for noen av de nøklene jeg selv rotet vekk som barn...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:49   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Men det jeg lurte på er hva folk praktisk gjør NÅ? Ringer folk låsesmed samme dag den er borte? Kjipt å bytte lås og hinne nøkkelen om to dager.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:50   #18
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Jeg hadde ventet litt. Om fremmede finner nøkkelen er det ikke som om de vet hvilket hus den tilhører uansett.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 10:32   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg hadde ventet litt. Om fremmede finner nøkkelen er det ikke som om de vet hvilket hus den tilhører uansett.

Vi har i hvert fall tenkt at de som eventuelt finner nøklene ikke vet hvilken dør de kan låse opp, og heller ikke har noen intensjon om å starte en karriere som tyv. Minstemann har mistet nøkler flere ganger. Ofte dukker de opp igjen etter noe tid (hjemme hos venner eller på helt utenkelige steder hjemme hos oss), men to ganger har de forblitt borte. Jeg tror ikke at de bevisst er stjålet, men at de har blitt forlagt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:59   #20
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Jeg er livredd for innbrudd og hadde byttet med det samme dersom det var noen som helst mulighet for at navn/adresse var mistet sammen med nøkkel. Hvis ikke hadde jeg ventet med bankende hjerte et par dager, men så hadde jeg faktisk byttet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no