Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasisme i Djurs Sommarland?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-15, 14:52   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rasisme i Djurs Sommarland?

Og jeg som hr lest så mye fint om Djurs og tenkte det kunne være en fin tur et år... vel, i år skal vi til Hunderfossen, der er det troll, men ikke hottentotter. Og neste år tar vi heller dyreparkens Afrika tenker jeg. Det er tross alt en logikk i det, akkurat som "asia" og "nordisk villmark". Geografisk tilhørighet for dyrene.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-15, 15:17   #42
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rasisme i Djurs Sommarland?

Signert opprop og fjernet Djurs fra den mentale listen over mulige steder å dra innom når vi skal til Danmark om noen uker. Makan.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-15, 17:05   #43
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme i Djurs Sommarland?

Akkurat nå kjenner jeg at jeg er fornøyd med at Guttungen ikke liker fornøyelsesparker (annet enn Legoland) - for Djurs er plutselig blitt veldig så uaktuell som feriemål!

i høst er det 20 år siden jeg studerte i Danmark (knirk) - jeg husker at i hvertfall den gangen brukte danskene ord og betegnelser på mennesker som vi nordmenn forlengst hadde lagt fra oss. Jeg studerte med sosialarbeidere, og de brukte, uten å blunke, ord som "mongoler" (Down Syndrom), "Invalider" (mennesker med funksjonshemminger) - "neger" var helt akseptert som ord. Det virket som de danske medstudentene våre (vi var nordmenn, finner, dansker og briter på samme studium) hadde et langt mindre reflektert språk enn vi andre - hvorav britene tronet høyest på lista over gjennomtenkt språk og satte standarden for hvilket språk som var akseptert å bruke.

Jeg hadde håpet at danskerne var blitt mer reflektert gjennom årene, men begynner å skjønne det er et stykke igjen å gå ennå. Dog - jeg kjenner til opptil fler nordmenn som slett ikke ser problemet med Afrikaland og Hottentottkarusell, så vi er kanskje ikke særlig lenger kommet vi heller.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-15, 20:15   #44
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme i Djurs Sommarland?

Dagbladet har delt en artikkel om dette på Face. My eyes. Folk ass!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-15, 20:18   #45
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme i Djurs Sommarland?

Dere har sett at det har kommet et opprop FOR Djurs slik det er nå?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-15, 20:23   #46
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme i Djurs Sommarland?

Ja, og dei har fire gongar fleire underskrifter...

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-15, 20:23   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rasisme i Djurs Sommarland?

Signert jeg også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no