Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lett å se om mel osv. er infisert av melmøll?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-18, 21:46   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Lett å se om mel osv. er infisert av melmøll?

Jeg har noen små "leieboere" jeg gjerne vil bli kvitt. (Dvs, jeg vet ikke om det er igjen noen, men kanskje finnes det pupper eller egg godt gjemt) Jeg har ikke sett mange av de, men noen uker etter vi flyttet inn fant vi to stk som satt i taket. Da tenkte jeg det bare var noen insekt som hadde forvillet seg inn. I dag oppdaget at det var noen inne i skapet der jeg oppbevarer mel og frokostblandinger og fikk dårlige vibber og googlet litt. Finner ut at det er melmøll. Bah! Mener det var to eller tre stykker som jeg fikk tatt. Så ingen synlige egg eller pupper, men de kan jo være godt gjemt. Ikke sett noen av de ellers rundt her heller siden vi knertet de i taket.

Jeg kastet alle frokostblandingene, men melet har jeg latt stå. Tittet oppi alle posene, men kunne ikke se noe mistenkelig oppi de.

Er det lett å avgjøre om melet er infisert av melmøll eller ikke? Jeg har nå pakket alle pakkene med mel inni poser, men burde jeg fryse de i et par døgn også, eller forringer det kvaliteten på melet?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no