Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2012

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-12, 20:06   #101
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar:
1. Siri Østli: Det søte liv. Norsk "feelgood"-roman. Ikke bra. Leste den forrige av henne, og likte den forsåvidt. Denne var ikke bra. Men fullførte likevel.
2. Camilla Läckberg: Snøstorm og mandelduft. Kortroman, "lukket rom"-mysterium. Litt lettvint, synes jeg.
3. Gudny I. Hagen: Storm og Jentungen. Julelektyre som ble ferdiglest nå. Datteren liker denne godt, så den har vi lest flere ganger.
4. Kathy Helidoniotis: Hestegal ferie. Jepp. Bok nr. 2 for den hestegale datteren unnagjort. Heldigvis er det bare 6 bøker i serien. Greit nok om hester, men dårlig oversatt og ikke minst veeeeeldig dårlig korrekturlest. Bla. har den samme hesten byttet navn fra bok 1 til bok 2.... Way to go, Cappelen Damm.
5. Jonas Jonasson: Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant. Jeg likte denne veldig godt, humret og koste meg gjennom hele. For meg ble dette en veldig god leseropplevelse. I motsetning til noen over her, ble jeg ikke veldig forstyrret av manglende ord eller bokstaver histen og her.
6. Regine Stokke: Regines bok. Blogg som ble bok av og om ei kreftsyk jente. Dette var god lesing, på en vond måte. Jenta ble 18 år, og hadde virkelig gode evner på det skriftlige. Og hun var flink til å fotografere.
7. Nick Hornby: Juliet, naked. Joda, den var underholdende, den. Lenge siden sist jeg leste Hornby.
8 Helene Uri og Tor Ivar Østmo: Latin for begynnere. Populærvitenskapelig om latin. Underholdende. Og et er en kunst, synes jeg!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 12:22   #102
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar
1. Elin Hilderbrand - Sommerøya.
2. Margaret Atwood - Alias Grace.
3. Helga Flatland - Alle vil hjem. Ingen vil tilbake.
4. Reyna Grande - Over de hundre fjell.
5. Sondre Midthun - Kom aldri nærmere.
6. Karin Brunk Holmqvist - Sirile gentlemen søkes.
7. Katherine Webb - Arven.
8. Janice Y.K. Lee - Pianolærerinnen

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 17:22   #103
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Hittil lest i år:

januar

1. Darkfever - Karen Marie Moning - lettlest fantasyserie.
2. Bloodfever - Karen Marie Moning - lettlest og fortsatt fengende.
3. Faefever - Karen Marie Moning - fortsatt fengende.
4. Halvgudene - Mari Moen Holsveen - uoriginal og kjedelig
5. Dreamfever - Karen Marie Moning - fenger fortsatt og gleder meg til siste bok.
6. The Widow and the parrot - Virginia Woolf
7. The Happy Prince and other tales - Oscar Wilde - liker noveller med moral.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 19:23   #104
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Skal prøve å lese flere bøker i 2012 enn jeg fikk gjort i 2011.

1. Under en ny måne, nr 2 i twilight serien. Litt fjortis, men jeg liker det
2. Formørkelsen, twilight nr 3
3. Du Leder, Mia Törnblom

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 08:55   #105
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

  1. Bokhandleren i Kabul. Åsne Seierstad
  2. Enslige utsikter, dikt. Kolbein Falkeid
  3. Gulldronning, perledronning. Margaret Skjelbred
  4. Juleskrinet. Richard Paul Evans
  5. Tirsdagsdamene. Monica Peetz
  6. Noaidier, historier om historiske sjamaner, Verdens Hellige Skrifter.
  7. Andrea D. Margaret Skjelbred

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 10:09   #106
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar
1. Elin Hilderbrand - Sommerøya.
2. Margaret Atwood - Alias Grace.
3. Helga Flatland - Alle vil hjem. Ingen vil tilbake.
4. Reyna Grande - Over de hundre fjell.
5. Sondre Midthun - Kom aldri nærmere.
6. Karin Brunk Holmqvist - Sirile gentlemen søkes.
7. Katherine Webb - Arven.
8. Janice Y.K. Lee - Pianolærerinnen
9. Yngvar Christophersen - Frisk nok. Lev bedre med kronisk sykdom.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 13:36   #107
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar:
1. Siri Østli: Det søte liv. Norsk "feelgood"-roman. Ikke bra. Leste den forrige av henne, og likte den forsåvidt. Denne var ikke bra. Men fullførte likevel.
2. Camilla Läckberg: Snøstorm og mandelduft. Kortroman, "lukket rom"-mysterium. Litt lettvint, synes jeg.
3. Gudny I. Hagen: Storm og Jentungen. Julelektyre som ble ferdiglest nå. Datteren liker denne godt, så den har vi lest flere ganger.
4. Kathy Helidoniotis: Hestegal ferie. Jepp. Bok nr. 2 for den hestegale datteren unnagjort. Heldigvis er det bare 6 bøker i serien. Greit nok om hester, men dårlig oversatt og ikke minst veeeeeldig dårlig korrekturlest. Bla. har den samme hesten byttet navn fra bok 1 til bok 2.... Way to go, Cappelen Damm.
5. Jonas Jonasson: Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant. Jeg likte denne veldig godt, humret og koste meg gjennom hele. For meg ble dette en veldig god leseropplevelse. I motsetning til noen over her, ble jeg ikke veldig forstyrret av manglende ord eller bokstaver histen og her.
6. Regine Stokke: Regines bok. Blogg som ble bok av og om ei kreftsyk jente. Dette var god lesing, på en vond måte. Jenta ble 18 år, og hadde virkelig gode evner på det skriftlige. Og hun var flink til å fotografere.
7. Nick Hornby: Juliet, naked. Joda, den var underholdende, den. Lenge siden sist jeg leste Hornby.
8. Helene Uri og Tor Ivar Østmo: Latin for begynnere. Populærvitenskapelig om latin. Underholdende. Og et er en kunst, synes jeg!
9. Heidi Køhn: Jeg er Ikaros : min vei tilbake til livet. Skrevet av en overlevende etter tsunamien i Thailand. Hun mistet mann og en sønn. Men jeg falt ikke for måten hennes å skrive på, så for meg funka det ikke.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 22:42   #108
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar:
1. Lee Child; Slakteren. Jeg syns den var spennende.
2. Lee Child; Gjesten. Også spennende, men litt for utrolig intrikat avklaring på mysteriet.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 10:34   #109
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

1) Hobbiten. Jeg ble skuffet første gangen jeg leste den, og jeg ble skuffet denne gangen også.

Jeg leste den for ca. 15 år siden, og trodde jeg skulle kjede meg ihjel. Så det er egentlig litt godt å høre at andre ikke liker den også. De fleste er jo over seg av begeistring.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 19:08   #110
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

1. Frihet av Jonathan Franzen
2. Slaktehus-5 av Kurt Vonnegut
3. Boyhood av J.M. Coetzee

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 22:30   #111
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Hittil lest i år:

januar

1. Darkfever - Karen Marie Moning - lettlest fantasyserie.
2. Bloodfever - Karen Marie Moning - lettlest og fortsatt fengende.
3. Faefever - Karen Marie Moning - fortsatt fengende.
4. Halvgudene - Mari Moen Holsveen - uoriginal og kjedelig
5. Dreamfever - Karen Marie Moning - fenger fortsatt og gleder meg til siste bok.
6. The Widow and the parrot - Virginia Woolf
7. The Happy Prince and other tales - Oscar Wilde - liker noveller med moral.
8. Vi skal arve vinden - Gunnar Staalesen - typisk Varg Veum.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 06:57   #112
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar

1. Drømmeløs - Jørgen Brekke (skrevet over samme lest som Nådens omkrets, litt enkel og ikke like god som forrige, men spennende var den)
2. Englemakersken (ukorrigert forhåndseks.) - Camilla Läckberg (Likte de første bøkene hennes, men de siste syns jeg har vært veldig dårlig skrevet. Tok seg opp på slutten)
3. Din godhet - Linda Olsson (ikke bra)
4. Byttet (ukorrigert forhåndseks.) - Amanda Hocking (hektet og venter spent på fortsettelsen)
5. Jeg vet hvem du er - Yrsa Sigurðardóttir (ga meg mareritt et par netter, skikkelig guffen stemning i hele boken, men likte den kjempegodt)

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 14:24   #113
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar
1. Elin Hilderbrand - Sommerøya.
2. Margaret Atwood - Alias Grace.
3. Helga Flatland - Alle vil hjem. Ingen vil tilbake.
4. Reyna Grande - Over de hundre fjell.
5. Sondre Midthun - Kom aldri nærmere.
6. Karin Brunk Holmqvist - Sirile gentlemen søkes.
7. Katherine Webb - Arven.
8. Janice Y.K. Lee - Pianolærerinnen
9. Yngvar Christophersen - Frisk nok. Lev bedre med kronisk sykdom.
10. Ida Jessen - Den som lyver.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 19:01   #114
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

JANUAR
1. Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant -Jonas Jonasson.
Grei bok, men ikke så morsom som alle sa.. Jeg var ikke videre imponert over alle skrivefeilene heller.
2. Sirile gentlemen søkes -Karin Brunk Holmqvist
Veldig koselig bok! Likte denne også
3. Sørgekåpen -Unni Lindell
Helt grei, ikke-skummel krim
4. De hvite englene -Julia Gregson
Denne boka elsket jeg! Fantastisk bra.
5. Indias Datter -Shilpi Somaya Gowda
Jeg leste den ut på 1 dag, det burde si sitt
6. Du skal elske lyset -Margaret Skjelbred
God bok. Men det gikk tregt å lese første halvdelen.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 08:59   #115
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar:
1. Siri Østli: Det søte liv. Norsk "feelgood"-roman. Ikke bra. Leste den forrige av henne, og likte den forsåvidt. Denne var ikke bra. Men fullførte likevel.
2. Camilla Läckberg: Snøstorm og mandelduft. Kortroman, "lukket rom"-mysterium. Litt lettvint, synes jeg.
3. Gudny I. Hagen: Storm og Jentungen. Julelektyre som ble ferdiglest nå. Datteren liker denne godt, så den har vi lest flere ganger.
4. Kathy Helidoniotis: Hestegal ferie. Jepp. Bok nr. 2 for den hestegale datteren unnagjort. Heldigvis er det bare 6 bøker i serien. Greit nok om hester, men dårlig oversatt og ikke minst veeeeeldig dårlig korrekturlest. Bla. har den samme hesten byttet navn fra bok 1 til bok 2.... Way to go, Cappelen Damm.
5. Jonas Jonasson: Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant. Jeg likte denne veldig godt, humret og koste meg gjennom hele. For meg ble dette en veldig god leseropplevelse. I motsetning til noen over her, ble jeg ikke veldig forstyrret av manglende ord eller bokstaver histen og her.
6. Regine Stokke: Regines bok. Blogg som ble bok av og om ei kreftsyk jente. Dette var god lesing, på en vond måte. Jenta ble 18 år, og hadde virkelig gode evner på det skriftlige. Og hun var flink til å fotografere.
7. Nick Hornby: Juliet, naked. Joda, den var underholdende, den. Lenge siden sist jeg leste Hornby.
8. Helene Uri og Tor Ivar Østmo: Latin for begynnere. Populærvitenskapelig om latin. Underholdende. Og et er en kunst, synes jeg!
9. Heidi Køhn: Jeg er Ikaros : min vei tilbake til livet. Skrevet av en overlevende etter tsunamien i Thailand. Hun mistet mann og en sønn. Men jeg falt ikke for måten hennes å skrive på, så for meg funka det ikke.
10. Kjetil Try: Frels oss fra det onde. Det er den 2. boka jeg leser av ham. Han skriver spennende, synes jeg. Ganske enkelt, og til tider ganske ekkelt.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 12:14   #116
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar
1. Elin Hilderbrand - Sommerøya.
2. Margaret Atwood - Alias Grace.
3. Helga Flatland - Alle vil hjem. Ingen vil tilbake.
4. Reyna Grande - Over de hundre fjell.
5. Sondre Midthun - Kom aldri nærmere.
6. Karin Brunk Holmqvist - Sirile gentlemen søkes.
7. Katherine Webb - Arven.
8. Janice Y.K. Lee - Pianolærerinnen
9. Yngvar Christophersen - Frisk nok. Lev bedre med kronisk sykdom.
10. Ida Jessen - Den som lyver.
11. Ida Jessen - Det første jeg tenker på.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 10:25   #117
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

1. Karl Ove Knausgård Min Kamp 6. Rart å være ferdig med hele serien. Dette var en sammensatt mastodont av en bok. Noen interessante essay, noen kjedelige passasjer, intenst om hans liv og alt i alt veldig veldig bra!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)

Sist redigert av nolo : 01-02-12 kl 10:15.
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 18:04   #118
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar

  1. Bokhandleren i Kabul. Åsne Seierstad
  2. Enslige utsikter, dikt. Kolbein Falkeid
  3. Gulldronning, perledronning. Margaret Skjelbred
  4. Juleskrinet. Richard Paul Evans
  5. Tirsdagsdamene. Monica Peetz
  6. Noaidier, historier om historiske sjamaner, Verdens Hellige Skrifter.
  7. Andrea D. Margaret Skjelbred
  8. Regines bok, en ung jentes siste ord. Regine Stokke
  9. Alkymisten. Paulo Coelho
  10. Lerkehjerter. Margaret Skjelbred
  11. Vildresinn. Margaret Skjelbred
  12. Kvinnestemmer i Kinas eldste poesi. Harald Bøckman
  13. Veronika vil dø. Paulo Coelho

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:34   #119
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

JANUAR
1. Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant -Jonas Jonasson.
Grei bok, men ikke så morsom som alle sa.. Jeg var ikke videre imponert over alle skrivefeilene heller.
2. Sirile gentlemen søkes -Karin Brunk Holmqvist
Veldig koselig bok! Likte denne også
3. Sørgekåpen -Unni Lindell
Helt grei, ikke-skummel krim
4. De hvite englene -Julia Gregson
Denne boka elsket jeg! Fantastisk bra.
5. Indias Datter -Shilpi Somaya Gowda
Jeg leste den ut på 1 dag, det burde si sitt
6. Du skal elske lyset -Margaret Skjelbred
God bok. Men det gikk tregt å lese første halvdelen.
7. Nattesøsteren -Unni Lindell
Jeg liker disse bøkene i denne serien. De er så lite skumle selv om de er spennende, og lettleste

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 11:50   #120
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Hittil lest i år:

januar

1. Darkfever - Karen Marie Moning - lettlest fantasyserie.
2. Bloodfever - Karen Marie Moning - lettlest og fortsatt fengende.
3. Faefever - Karen Marie Moning - fortsatt fengende.
4. Halvgudene - Mari Moen Holsveen - uoriginal og kjedelig
5. Dreamfever - Karen Marie Moning - fenger fortsatt og gleder meg til siste bok.
6. The Widow and the parrot - Virginia Woolf
7. The Happy Prince and other tales - Oscar Wilde - liker noveller med moral.
8. Vi skal arve vinden - Gunnar Staalesen - typisk Varg Veum.
9. Anna Karenina - Leo Tolstoj - at jeg ikke har lest denne før?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no