Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du telefon mens du kjører bil?
Nei, det ville jeg aldri funnet på, det tar bort fokus fra kjøringen 55 41,98%
Det hender at jeg ringer eller tar telefonen selv om jeg ikke har handsfree 56 42,75%
Ja, jeg både ringer og sender meldinger, men ikke surfer 8 6,11%
Ja, jeg både ringer, sender meldinger og surfer på telefonen mens jeg kjører 3 2,29%
Brokkoli 9 6,87%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-15, 14:38   #21
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Jeg tar telefonen om den ringer (hands free), og jeg bytter sang på Spotify av og ting. Men ikke noe Snapchat eller SMS.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 14:39   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg snakker i mobilen. Dessverre.

Har handsfree i den ene bilen, dessverre har jeg ikke fått til å koble opp den nye mobilen min via bluetooth så ergo blir det håndholdt telefon. Jeg er ikke stolt av det.

Om det er aux-uttak i bilen, så kan du koble til telefonen til høytalerannlegget. Fungerer helt fint.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 14:41   #23
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Nei, det vil jeg ikke si. Det hender imidlertid at jeg trykker på telefonen når jeg står stille, for å sjekke om noen har sendt melding.

Det hender ofte at jeg registrerer rar kjøring foran meg (lett vingling fra side til side, merkelig fart og somling med oppstart etter stopp i kryss osv.), og etterpå ser at de snakker i telefonen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 14:51   #24
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Nå har vi ikke bil. Men i siste bil, en Volvo v60 så koblet jeg meg på anlegget enkelt med blåtann. Det blir det i neste bil også.

Irriterte meg senest i dag tidlig da en kvinne sperret veien for min sykkel på fotgjengerovergang og med telefon i hånda. Jeg har så lyst å tipse politiet om en rundkjøring og et kryss nær hjemme hvor bilister er sløve og ofte med telefon i hånda.

Undres over alle som kjører i nyere biler med telefon i hånda, følger det ikke med handsfree.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 14:51   #25
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Her er forresten en nyhetssak på nrk.no om hvor mange nordmenn som bruker mobil i bil.

Opprinnelig lagt inn av NRK

350.000 nordmenn skriver eller leser på mobiltelefonen mens de kjører bil. Over en halv million sier de snakker i en håndholdt telefon bak rattet.

Tall fra Statens vegvesen viser at 29 nordmenn mistet livet i trafikken som følge av mobilbruk fra 2005 til 2013.

– Det vi vet fra ulike undersøkelser er at en SMS fjerner i snitt sjåførens øyne fra veien i 23 sekunder og dobler sannsynligheten for en ulykke. Og når man kjører i cirka 70 kilometer i timen beveger man seg 20 meter per sekund. Enkel matematikk sier at da kjører man ganske langt uten å se på veien, sier Jan Johansen.

Boten for å bruke håndholdt telefon i bil er på 1.300 kroner.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 14:52   #26
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Jeg ringer og tar telefonen.
Kan gløtt på sms men ikke svare.
Bruker biltid til å snakke i telefone, særlig om jeg skal lang. Har ikke handsfree.
Dog ikke i kompliserte trafikkbilder. Langveiskjøring etter landevei derimot...

Det er en av de tingene jeg gjør, selv om jeg vet at det ikke er ok.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 15:14   #27
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Telefonen er koplet opp på ahøyttaler i nybilen, så der kan jeg både ringe og ta telefonen uten å ta en hånd fra rattet. Gamelbil har jeg handsfree. Det hender en sjelden gang jeg tar telefonen uten,men da setter jeg på høttaler.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 15:17   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Jeg har vært helt idiot i forhold til kjøring og telefonbruk.
Når jeg har vært alene i bilen har jeg sendt meldinger, surfet, lest oppskrifter og alt.

Men nå har jeg begynt å legge telefonen i hanskerommet eller noe slikt, så jeg ikke har mulighet til å fysisk være borti den.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 15:23   #29
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Det hender ja. Bluetooth i bilen, men er så dårlig. Har da ofte headsettet med en propp i øret. Trykker da på ledningen for å ta tlf.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 15:27   #30
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Nei.
Har handsfree i bilen og svarer om det ringer. Har de det kan tenkes jeg vil ringe til på hurtigtaster sånn at jeg kan ringe de med ett trykk (ikke på telefonen).

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 15:38   #31
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Jeg bruker stort sett ikke telefonen i bilen. Har bare headset med ledning, ikke handsfreee, og det er det vel ikke lov å bruke. Får jeg en tekstmelding eller noe skjer på fb ol, kan folk fint vente med å få svar til jeg stopper bilen, evt.står i kø.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 15:55   #32
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Mangler alternativet "ringer når jeg kjører, bruker handsfree".

Har sånn bluetooth-dings i øret når jeg kjører, og det hender jeg ringer en venn når jeg er på langkjøring. Siden tlf står på dashbordet så kan det hende jeg gløtter på den hvis det tikker inn en melding. Men da venter jeg til rett strekning og oversiktlig trafikkbilde. Taster aldri meldinger mens bilen er i bevegelse, men det kan skje hvis jeg står i kø.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 16:09   #33
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Jeg har handsfree og både ringer og tar i mot samtaler. Snapper og svarer på sms når jeg sitter i kø. Ingen av alternativene passet meg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 16:16   #34
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg bruker nesten alltid handsfree, men det hender at den blir satt på mens jeg kjører. Også bruker jeg telefon ved såkalt trafikale stopp, selv om jeg vet det ikke er lov. Jeg surfer eller melder ikke mens bilen er i bevegelse.

Dette. Jeg la til meg dårlige vaner i usa. Ungene gjør et de kan for å plukke det av meg. Jeg er blitt bedre.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 16:33   #35
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Jeg bruker gps på mobilen. Og jeg snakker iblant i telefonen. Jeg sms'er, chatter eller surfer ikke.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 17:19   #36
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Nei, det gjør jeg aldri. Har handsfree/Bluetooth så jeg kan ta telefonen hvis den ringer mens jeg kjører.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 17:47   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Nei! Men det trenger jeg ikke heller, for jeg har bluetooth-greier som gjør at jeg bare kan snakke ut i løse lufta i bilen om telefonen ringer. Før vi fikk bil med bluetooth-greier tok jeg bare ikke telefonen om den ringte, evt. kjørte jeg inn i en busslomme eller lignende, men som regel lot jeg bare være å ta den og ringte heller opp senere.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 18:05   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Sånn handsfree-greier som er koblet til høyttalerne syns jeg er teit.

For det første så har jeg nesten alltid en passasjer i baksetet når jeg kjører langt og ringer, og det passer ikke alltid at hun vet hva vi snakker om eller engang hvem jeg ringer til.

Og hvor mange ganger har jeg ikke gått forbi parkerte biler der jeg hører hele samtalen som pågår. Det høres veldig godt på en stille parkeringsplass.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 18:15   #39
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Det hender at jeg ringer eller sender en tekstmelding til mannen, men da bruker jeg Siri, og trenger kun å trykke inn en knapp, og bruker så talekontroll på resten. Siri er en god venn. "Tell my husband I'll be a little bit late", og så sender hun en melding. Fine greier.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 18:36   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Sånn handsfree-greier som er koblet til høyttalerne syns jeg er teit.

For det første så har jeg nesten alltid en passasjer i baksetet når jeg kjører langt og ringer, og det passer ikke alltid at hun vet hva vi snakker om eller engang hvem jeg ringer til.

Og hvor mange ganger har jeg ikke gått forbi parkerte biler der jeg hører hele samtalen som pågår. Det høres veldig godt på en stille parkeringsplass.

Det er jo hva man gjør det til? Jeg bruker det ikke når bilen er parkert, som regel, og jeg liker heller ikke å bruke det om det sitter andre folk i bilen (kommer an på situasjonen). Jeg synes det er uhyre praktisk med høyttaler-handsfree da jeg slipper å konsentrere meg om telefonen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no