Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Om du skulle skaffet deg en fugl

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-09, 21:57   #21
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om du skulle skaffet deg en fugl

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Blake og Krystel!

oppkalt vettu etter de heteste personene på tv på den tiden

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:10   #22
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle skaffet deg en fugl

Nymfeparakitter blir mye mer kosete og enda tammere enn undulater. Jeg har hatt maaange nymfer, på det meste 8 samtidig (det var for mange, ja). Det er EN negativ ting med dem; de kan være ganske bråkete, særlig om våren. Men kjempekosete og veldig tamme.
Undulater har jeg nå, og de er tamme, prater og er pene. Men jeg synes det er koseligere med fugler som man kan klø, klappe og kose litt mer med.
Min neste fugl blir en Conure.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:14   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle skaffet deg en fugl

Jeg har ikke greie på fuglehold, men tror jeg hadde sjekket ut hvilke fugler som trives best med den type liv om jeg nå skulle finne på å ha en i bur ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:23   #24
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om du skulle skaffet deg en fugl

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg har ikke greie på fuglehold, men tror jeg hadde sjekket ut hvilke fugler som trives best med den type liv om jeg nå skulle finne på å ha en i bur ...

Det er også veldig viktig. Husker ei vennine av meg hadde en dvergpapegøye når jeg var mindre, å den var tam å ordentlig kosete. Har alltid drømt litt om den fuglen etter de gangen jeg var hos henne(de hadde så nært forhold, prata med hverandre og greier når hun gikk inn på kjøkkenet, hun tok den ut av buret, å den satte seg på skulderen hennes under håret for å kose herlig)

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:25   #25
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om du skulle skaffet deg en fugl

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Nymfeparakitter blir mye mer kosete og enda tammere enn undulater. Jeg har hatt maaange nymfer, på det meste 8 samtidig (det var for mange, ja). Det er EN negativ ting med dem; de kan være ganske bråkete, særlig om våren. Men kjempekosete og veldig tamme.
Undulater har jeg nå, og de er tamme, prater og er pene. Men jeg synes det er koseligere med fugler som man kan klø, klappe og kose litt mer med.
Min neste fugl blir en Conure.

Tro om jeg heller skulle gå for en nymfe da? Er det ikke så at de er sinte og biter da?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:27   #26
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle skaffet deg en fugl

Nei, de er ikke sinte og de biter ikke. Jeg har i hvert fall aldri hatt noen problemer med mine, og kjøperne av fuglene mine har heller aldri klaget (jeg leverte litt til en butikk + solgte litt privat).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:30   #27
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om du skulle skaffet deg en fugl

Du kan jo kjøpe en "brukt", så vet du hva du får?

  Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:32   #28
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om du skulle skaffet deg en fugl

Å der ble jeg flau, var jo det stikk motsatte av hva jeg trodde jo. Dette var visst en fugl for nybegynner, snill og ble veldig tam visstnok.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:34   #29
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om du skulle skaffet deg en fugl

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Nei, de er ikke sinte og de biter ikke. Jeg har i hvert fall aldri hatt noen problemer med mine, og kjøperne av fuglene mine har heller aldri klaget (jeg leverte litt til en butikk + solgte litt privat).

Googla på dem å så jeg har tatt helt feil. Tråle litt finn da å se hva jeg finner.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:35   #30
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om du skulle skaffet deg en fugl

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Du kan jo kjøpe en "brukt", så vet du hva du får?

det er det jeg tenker å gjøre,å fugler er vel ganske allergivennlige dyr er dem ikke? Men synst det er rart at så mange skal selge fuglene pga allergi, så kanskje de ikke var så allergifri allikevel da.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:38   #31
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle skaffet deg en fugl

Ikke noe å være flau for det, da

Jeg er allergisk mot alle pelsdyr -det er derfor jeg har fugler. Men det blir jo litt bøss og fjær av dem, så det er sikkert noen som reagerer på det og.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:41   #32
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle skaffet deg en fugl

Ikke liker jeg fugler og ikke er jeg særlig begeistret for dyr som lever sitt liv i bur. Så nei, jeg hadde droppet det kjøpet.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no