Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jean Paul = østkantstil?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 21:12   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Da jeg gikk på Oslo handelsgym i sin tid var Jean Paul definitivt et vestkantmerke, som hadde egen butikk på Aker brygge. I dag er det bare avleggs. Det har aldri vært særlig poppis på østkanten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:13   #22
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Har ikke noen formening om en spesiell østkant eller vestkantstil.
Selv har jeg ikke noe JP klær og bor på østkanten, og har aldri tittet noe særlig på det merket.
Her går det i Janus og Safa ull, HM, Veromoda, Gina Tricot og Nudiejeans,
vet ikke om det er spesielt for oss som bor på Østkanten

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:13   #23
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

"Østkantstil"!? Hvilken planet er Oslo, egentlig? /


Jeg tenkte akkurat det samme.

I og med at jeg er en dum bergenser, så lurer jeg på følgende:
Går man ikke i samme klær i Oslo øst og Oslo vest? Er det ikke fint nok å gå med "østkantklær" i vest? Og er man fisefin om man går i "vestkantklær" i øst? Er det slik at det som var poppis i vest for 15 år siden er poppis i øst nå? Og helt ærlig: Bor det bare snobbete idioter i vest?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:13   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da jeg gikk på Oslo handelsgym i sin tid var Jean Paul definitivt et vestkantmerke, som hadde egen butikk på Aker brygge. I dag er det bare avleggs. Det har aldri vært særlig poppis på østkanten.

Nå ble jeg nesten litt stolt over meg selv fordi Tallulah sa omtrent det samme som meg, for hun er jo faktisk litt orientert i hva som er in og slikt!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:13   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Pøsj da, vi har jo for lengst lært oss, ikke minst her inne, at alle trender starter på vestkanten.

Da har dere ikke fulgt med i timen. Jeg anbefaler et oppfriskningskurs av Candy og undertegnede i parajumper-tråden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:14   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Pøsj da, vi har jo for lengst lært oss, ikke minst her inne, at alle trender starter på vestkanten. Jean Paul var sikkert in der for 20 år siden eller deromkring; nå er det vel andre merker i samme seileraktige stil som har tatt over.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da har dere ikke fulgt med i timen. Jeg anbefaler et oppfriskningskurs av Candy og undertegnede i parajumper-tråden.

Hvor starter de nå? På Grønland? (Jeg var for øvrig litt ironisk.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:15   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Går man ikke i samme klær i Oslo øst og Oslo vest? Er det ikke fint nok å gå med "østkantklær" i vest? Og er man fisefin om man går i "vestkantklær" i øst? Er det slik at det som var poppis i vest for 15 år siden er poppis i øst nå? Og helt ærlig: Bor det bare snobbete idioter i vest?

For å svare veldig generelt: nei, nei, ja, nei, nei.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:16   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da har dere ikke fulgt med i timen. Jeg anbefaler et oppfriskningskurs av Candy og undertegnede i parajumper-tråden.

Eyh, jeg var først med mitt "næh". :elefanthukommelse:

Men jeg må innrømme at jeg har hatt et par Jean Paul-plagg, men de ble kun brukt i stallen, siden de var svært funksjonelle til denslags.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:39   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Mannen har to brødre med familier som er veldig opptatt av JP. Det er status for de. De bor forøvrig ikke i Oslo, men nord for Oslo.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:41   #30
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Det eneste jeg vet er at rånerbertene føler seg superfancy og classy i JP-klær.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:44   #31
Nefertiti
Aktiv
 
Nefertiti sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 170
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

For ca 20 år siden flyttet jeg fra østkant til vestkant i Oslo, midt i ungdomsskoletiden. Da var Jean Paul definitivt et vestkantmerke, sammen med Nevicajakker, cordbukser, seilersko og mange andre merker i maritimt-inspirert stil. Østkantstilen på samme tid var ofte av merkene bikbok, pocoloco, Ball, steinvaska jeans, semskede støvletter eller mephistosko. Det var utrolig hvor store forskjellene var!

Gjett hvem som opplevde motekræsj

Det var heller ikke uvanlig at de på vestkantskolen aldri hadde tatt tbanen (eller trikken som de kalte den, etter den gamle holmenkolltrikken) østover i byen, eller at de på østkantskolen aldri hadde tatt tbanen vestover. Hvorfor skulle man det liksom, man var ungdom og hadde vennene sine i nærheten av der man selv bor. Bare en apropos som sier litt om skillet.

Blant ungdomsskoleelever vil jeg påstå at klesstilen er ganske ulik på Oslos østkant og vestkant (*generaliserer*). Oslo er en relativt stor by og folk inspireres av ulike moter i ulike miljøer. Noen ganger vil betalingsevne bestemme motebildet (bydelene på vestkanten har flere innbyggere som har evne til å handle dyre merkeklær). Ofte blandes det mer på videregående for da mingles det mer på tvers av byen, men også her vil noen skoler skille seg ut som å ha et flertall elever som er mer eller mindre sossete, snobbete, skatere, hiphopete (jeg vet ikke hva de kaller seg nå *gammel*) etc.

Hos 'vanlige voksne' er vel ikke forskjellene så stereotyp. Men det er fortsatt ikke uvanlig at du vil kunne gjette hvilken del av byen voksne Osloboere kommer fra ved å se på klærne deres, det er ofte en viss forskjell på vestkant- og østkantpreferanser i klesveien. Men også mange som havner et sted i mellom selvfølgelig, f.eks alle pent sortkledde, både bosatt i sentrumsnære bydeler og ellers rundt om

*mimre mimre, ble engasjert her ja*

Nefertiti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:47   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da jeg gikk på Oslo handelsgym i sin tid var Jean Paul definitivt et vestkantmerke, som hadde egen butikk på Aker brygge. I dag er det bare avleggs. Det har aldri vært særlig poppis på østkanten.

det kan nok vaere mer riktig a si østre Akershus istedet for østkanten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:52   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Går man ikke i samme klær i Oslo øst og Oslo vest? Er det ikke fint nok å gå med "østkantklær" i vest?

Da jeg en gang i steinalderen studerte barnevern i Oslo, hadde vi et prosjekt som gikk på nettopp dette - å undersøke om det bare var en myte at ungdommen kledde seg annerledes i Oslo Øst og i Oslo Vest.

Jeg og en gruppe dro til Romsås og pratet med ungdommene på ungdomstrinnet der. Store deler av ungdomsgruppa gikk da i typisk hip-hopstil - ("og kall meg for all del ikke rapper, altså - for de er wannebesnevergonnabes" ) - dvs. posete bukser, hettegensere og liknende.

(Som om jeg og mine medstudenter skjønte forskjellen på rap og hip-hop, men det var visst utrolig viktig. )

Gruppa som dro til en eller annen skole på Bygdøy eller deromkring - Oslo finere vest i hvertfall - kom tilbake med bilder av unge mennesker som gikk med v-genser, blazere, perleøredobber/perlekjeder, skjorter etc, en helt annen type bukser - trangere og mer "striglet". En helt annen stil enn de på Romsås hadde.

Det vil nok finnes unge mennesker som kler seg annerledes både på den ene og andre siden av byen, men det korte, dog noe overflatiske, prosjektet vårt viste i hvertfall en klar forskjell i stilen fra øst til vest.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:00   #34
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og helt ærlig: Bor det bare snobbete idioter i vest?

I deler av "vest", bor det mange snobbete mennesker. Ikke mer idioter enn resten, men snobbete. På andre siden, bor det mennesker som heller ikke er dumme, men mange av dem, i likhet med sine vestkantnaboer, vil for alt i verden ikke gå i andre klær enn det som er deres "uniform". Tror det er så enkelt og så komplisert.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:02   #35
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

det kan nok vaere mer riktig a si østre Akershus istedet for østkanten.

Østre Akershus? Hva tenker du på da? Ytre Enebakk?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:12   #36
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Jeg er litt over hvilke fordommer som finnes på øst og vest her inne.
Jeg er født og oppvokst i vest, og jeg må si at jeg ikke kjenner meg igjen i mange situasjoner/forestillinger som blir fremmet her inne, hverken hos meg selv eller hos mine venner. Det jeg imidlertid kjenner igjen er hva "alle andre" mener om "oss" fra vestkanten - og jeg vet da søren jeg - om det er fordommene fra øst til vest eller vest til øst som er verst.

De som skaper fordommene er de som flytter til Oslo vest og har en formening om hvordan ting skal være for "det sånn har de hørt at det er på Oslo Vest". Den type mennesker kalles "wannabees" - og ehm... det er vel ikke de menneskene jeg ønsker å identifisere meg med.

Og dessuten så finnes det KappAhl, Lindex og HM på vestkanten også!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 20-12-10 kl 00:14.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:12   #37
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Jean Paul = østkanstil?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

JP er Voice, og har ingenting med Dressmann å gjøre. VIC, Boys of Europe og Match derimot ...

Og G-sport.

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:14   #38
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da jeg gikk på Oslo handelsgym i sin tid var Jean Paul definitivt et vestkantmerke, som hadde egen butikk på Aker brygge. I dag er det bare avleggs. Det har aldri vært særlig poppis på østkanten.

Avleggs? Seriøst? Jobber på beste østkant, og har masse spørsmål etter det.

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:15   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

det kan nok vaere mer riktig a si østre Akershus istedet for østkanten.

Motetrekk fra akershus spesifikt, kan jeg desverre lite om. Men det kan godt være at det er et merke som er hippere utenfor Oslo.

Det er for øvrig ikke unikt med ulik klesstil fra ulike miljøer. Man ser det samme i Stockholm, London, New York, bare for å nevne noe. Jeg tror det er temmelig gjengs for byer. Tipper Loddefjord-ungdommen er lette å skille fra hva det nå er som er rikmannsstrøket i Bergen også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:16   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Jeg har bodd i Oslo endel år, kom fra Trøndelag, landsbygda til og med. Jeg bodde på vestkanten. Ja, det bor endel snobbete mennesker der. Og det bor endel minst like snobbete mennesker på østkanten. De er bare snobbete på hver sin måte. Og det er ikke nødvendigvis de best bemidlede som fronter snobberiet, det er gjerne de som ikke har fullt så mye, men jobber seg inn i kulturen.

Når det gjelder ungdommer, synes jeg de på øst- og vestkanten var ganske likt skrudd sammen. De hadde helt ulik innpakning og snakket forskjellig, men utover det var de ikke så ulike. Og egentlig ikke så forskjellig fra meg som kom fra Trøndelagen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no