Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

80-tallet!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-11, 08:30   #1
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Stort smil

80-tallet!

I lys av seilersko-tråden, så ble jeg veldig i mimrehjørnet .

Hva brukte vi på 80-tallet av klær og sko og ellers av ting & tang ? : Kom igjen, så ser vi hvor lenge vi klarer å holde liv i tråden......kanskje kommer det opp plagg/ting vi har glemt/fortrengt .


Jeg begynner med:


Sist redigert av Liljekonvall : 05-05-11 kl 09:33.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 08:35   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80-tallet!



Sånne ønsket jeg meg inderlig. Men fikk bare en dårlig kopi.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 08:55   #3
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80-tallet!

Jeg elsket mine røde Converse som så ut som dette:

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:01   #4
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 80-tallet!

Min strikkegale mamma, med allergi, strikket lykkelig en mohairgenser til meg. Den var litt stor men kunne jo stappes nedi buksen heldigvis.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:03   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 80-tallet!

Og julen 1989 tror jeg det var, så fikk jeg gaven jeg hadde ønsket meg så lenge!

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:09   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80-tallet!

Jeg er født på 80-tallet, så husker ikke all verden, men søsteren min er 8 år eldre og hadde Madonna som sitt store idol.



Og Cindy Lauper


Må ikke glemme Samatha Fox

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:23   #7
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Og julen 1989 tror jeg det var, så fikk jeg gaven jeg hadde ønsket meg så lenge!

Ååå.den hadde jeg helt glemt! Jeg var så lykkelig da jeg ble eier av en .

[quote=Sola;2780051]Min strikkegale mamma, med allergi, strikket lykkelig en mohairgenser til meg. Den var litt stor men kunne jo stappes nedi buksen heldigvis.



Er dette bilde av din genser ?? Hjelpes, klarte jo å få ALLE de "fiiine" pastellfargene i en og samme genser .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:32   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 80-tallet!



Kjekke sveiser.....*NOT*...men husker at flesteparten hadde en eller annen variant av denne

....og håret vasket vi selvsagt med:


Og vi digget Pat Sharp




Husker høytvanns 501. Veldig viktig å brette buksebenet innover sånn at buksebenet sluttet rett over ankelen. Og tynt stramt skinnbelte og gjerne Ball genseren stappet oppi buksa.

Eller snekkerbukse med Ballgenser inni :


Sist redigert av Liljekonvall : 05-05-11 kl 09:43.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:46   #9
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 80-tallet!

Og var man litt sossete, så man gjerne slik ut :



Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:51   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80-tallet!

Her er et glimt fra min fortid som sint ungdom. En kamerat hadde nappet det rosa kameraet mitt og knipset bilde på korpstur til Odense:


Legg særlig merke til hvor godt genseren passer. Det rosa skjørtet hadde glidelås helt opp i ryggen. På bena mistenker jeg at jeg har lyselilla mokkasiner med frynser.

Jane Hellen sjampo, ja! Og så hadde vi spraydeo fra Date, farge mintgrønn.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:59   #11
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 80-tallet!

Syrevaskede 501 i tre størrelser for stor, snurpet sammen i midjen med tynt skinnbelte, og ballgenser eller diger mohairgenser stappet godt nedi buksa. Nede oppbrett, enten innover eller tynn rullekant, og så ble looken avrundet med hvite tennissokker med stripe, og på beina mørkebrune seilersko.

Permanent i håret, som var litt lengre i nakken men ganske kort på toppen. Komplett med store mengder Studio Line hårspray. Av sminke brukte jeg lyseblå øyeskygge, blå mascara og så lys som mulig leppestift, med skimmer.

Et viktig særtrekk for min del var at alle klær skulle være altfor store for lille flisa på 45 kg.
Hjelpes.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:02   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80-tallet!

Hva het de gjeveste sminkemerkene igjen? Dolly og Debbie? Det beste var et lite sminkeskrin utformet som et hjerte, med alt man kunne drømme om av pastellfarger innabords. Jeg hadde også en nesten hvit leppestift med hubba bubba-lukt og perlemorsskimmer. Maskaraen var enten mellomblå eller grønn.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:03   #13
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 80-tallet!

Neonfargede skolisser .

Poco Loco...

jeg husker jeg hadde en ferskenfarget heldress i tynn tynn bomull av merke Pocolino. Hadde tynt skinnbelte i livet og skinn tversoversløyfe i halsen . Venninna mi hadde rosa bukse med seler, mintgrønn genser og mintgrønn skinn tversoversløyfe i halsen. Det var visst 17 mai habitten vår anno 1985. En tredje veninne hadde noenlunde samme stil, men husker ikke eksakt, bortsett fra tversoversløyfa....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:09   #14
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80-tallet!


(Kilde: youtube.com)


Bukseseler i kryss!! Det er bare så 1988 Og Shatoo... en virkelig skamplett i norsk populærmusikks historie, like greit at (nesten) alle har glemt dem.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:09   #15
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80-tallet!

Jeg hadde mintgrønn bik bok joggedress, store hvite plastøredobber og store hvite plastbriller.
Og hvit ytterjakke med stooooooore skulderputer.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:10   #16
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 80-tallet!

Dolly og Debbie, ja. Og Pierre Robert (tror jeg, lysegrønn pakning) hadde den fineste, nesten-hvite leppestiften med skimmer. Jane Hellen hadde også sminke, i røde forpakninger.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:36   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80-tallet!

Pøh, det var riktig stas med Shatoo. Jeg elsket sviskene, særlig "Snowy Garden" med den udødelige tekstlinja "in that place where love is easily" (det skulle jo rime på "me", og selv i en alder av ca. 14 avslørte vi den labre grammatikken. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:39   #18
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Pøh, det var riktig stas med Shatoo. Jeg elsket sviskene, særlig "Snowy Garden" med den udødelige tekstlinja "in that place where love is easily" (det skulle jo rime på "me", og selv i en alder av ca. 14 avslørte vi den labre grammatikken. )

Sjarmerende lesping på vokalisten iallefall, det skal han ha.

Og dessuten var lang frakk überkult på 80-tallet. Jeg hadde en lyseblå frakk, den var vanvittig fin

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:49   #19
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.





Glenn Medeiros!



Jeg hadde syrevasket snekkerbukse, hvite tennissokker med fargede striper (gjerne med forskjellig farge på stripene), lyys turkis ballgenser inne snekkerbuksen, godt oppbretta bukse, gjerne med fargede binders nede. Og råååsa seilersko med hvit såle.

:mimre mimre:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:02   #20
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 80-tallet!

Leppestiften på mine kanter skulle være Charlie 20. 501 buksene kloret vi i badekaret. De ble helt lyse og gikk fort i oppløsning men det var bare en bonus for det var jo så fint med hullete bukser. Jeg mener å huske at lange glitrende strassøredobber ble brukt i alle anledninger, inkludert gymtimene. Man skulle ha lommebok og den skulle være sprengfull av passbilder for det betydde at man var populær og hadde mange venner.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no