Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan denne funke som "Mørk dress"?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-12, 13:36   #41
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Nå har jeg aldri blitt invitert i bryllup med kode på. Vi hadde heller ikke. Jeg synes folk må få pynte seg sånn som DE synes er fint.
Det holder i massevis for meg. Jeg har enda ikke opplevd at noen kommer i dongeribukse og genser av den grunn.

Samme her. Det har aldri skjedd at jeg har sett noen som ikke har pyntet seg eller forsøkt å pynte seg i et bryllup. Nå er jeg veldig opptatt av hvordan jeg selv tar meg ut i sånne anledninger så det kan jo selvsagt hende jeg ikke har lagt merke til at noen har kommet i olabuksa.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:39   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nah. Det finnes da en mellomting. Jeg synes vel heller at det er disse kleskodene som er litt vel mye. At det er viktigere for vertsskapet at man er 100 % riktig kledd i henhold til visse standarder enn at gjestene trives og føler seg ok, er en helt fremmed tanke for meg. Jeg synes at så lenge man viser respekt ved å være pyntet til en viss grad, så burde det holde. Men det er nå meg.

Du kan se på det motsatt også: mange synes det er ubehagelig å føle at de har kledd seg feil til anledningen. Jeg er en slik som får festen mer eller mindre ødelagt om jeg kommer i skjørt og bluse og oppdager at alle andre er i smoking og ditto kjole. Da føler jeg meg skikkelig, skikkelig ubekvem. Jeg synes derfor at dress kode er helt strålende, for da vet jeg hva jeg skal kle meg i for å passe inn i stilen på selskapet. Jeg synes "ta på deg det du vil" er helt håpløst, for veldig ofte betyr det ikke det i det hele tatt. Det betyr like gjerne "ta på deg det samme som alle vi andre har på oss, som kjenner vertskapets stil og omgangskrets og vet hva de normalt stiller i".

Jeg var nylig i et selskap der invitasjonen var høyst casual, og jeg, sammen med en håndfull andre, trodde det var uformelt som bare det. Det viste seg derimot å være en langt mer formell sammenkomst enn vi kunne gjettet, og alle de innvidde var i selskapstøy, mens vi som ikke hadde peil var i varierende grader av hverdagstøy/pent jobbantrekk. Veldig lite morsomt, faktisk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:40   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Jeg syns ikke det hører med til å være voksen å skulle bruke mange penger på klær man ikke ønsker å kjøpe fordi noen skal gifte seg og ha utsikt til bordet som er akkurat som de vil altså. Isåfall hører det med til å bli voksen å greie å gifte seg og glede seg over gjestene og selskapet uten å pirke på antrekk også.

  Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:41   #44
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Men mitt inntrykk er at i bryllup prøver de aller aller fleste å pynte seg litt mer en casual, tror jeg.

Og når de setter «mørk dress», som er den snilleste koden i bryllup, så holder det med en kjole og fine sko synes jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:41   #45
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Fikk ikke prikket deg, SF, men er totalt enig.

Og tydeligvis ikke en som blir invitert ofte i store selskaper uten å kjenne vertskapet godt nok til å vite hva jeg skal ha på meg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:42   #46
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Nei, den funker overhodet ikke! Selg den til meg øyeblikkelig

(og jeg tolker sort dress som litt avslappet som bestem skjørtelengden selv-altså den kunne ha vært helt fin om det nå ikke var slikt at du hadde solgt den til meg)

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:45   #47
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du kan se på det motsatt også: mange synes det er ubehagelig å føle at de har kledd seg feil til anledningen.

Det er jeg enig i. Jeg blir også stresset når jeg ikke vet om folk skal pynte seg eller ikke når jeg skal et sted. Men det er forskjell på om dresskoden er veiledende eller et MUST. Vi skal for eksempel ha sommerfest på jobben med dresskode "pent sommerantrekk, gjerne hawaii-inspirert". Greit å vite, men ikke planer om jeg kommer til å troppe opp i noe hawaii-inspirert av den grunn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:46   #48
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Fikk ikke prikket deg, SF, men er totalt enig.

Jeg fikk prikket. Så vi kan jo si at den prikken er fra oss begge.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:47   #49
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Isåfall hører det med til å bli voksen å greie å gifte seg og glede seg over gjestene og selskapet uten å pirke på antrekk også.

Ja, men det gjør det vel? Sånn helt seriøst. Én ting er å mene det ene og det andre, noe annet er å faktisk være misfornøyd med det gjestene kler seg i.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du kan se på det motsatt også: mange synes det er ubehagelig å føle at de har kledd seg feil til anledningen.

Sånnn er jeg. Å være "underdressed" eller "overdressed" er omtrent det mest ubehagelige jeg kan tenke meg når det kommer til selskapligheter.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men mitt inntrykk er at i bryllup prøver de aller aller fleste å pynte seg litt mer en casual, tror jeg.

Jeg også, og da er vel "problemet" for meg at kjolen som vises frem er en jeg fint kunne gått i på en helt vanlig tirsdag. Når andre gikk i jeans og genser.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:50   #50
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Samme her. Det har aldri skjedd at jeg har sett noen som ikke har pyntet seg eller forsøkt å pynte seg i et bryllup.

I tillegg til det Teo sier, så er faktisk en slik kleskode ikke primært for å fortelle folk at de skal pynte seg (som du sier, vil jo stort sett alle forsøke ( ) å pynte seg i et bryllup). Det kan være minst like mye for å gi folk et hint om at de ikke skal pynte seg for mye. Antagelig er det litt kjedelig å komme i full galla dersom alle andre har alminnelig pentøy også. Eller i alle fall er det greit å ha en anelse på forhånd om det er slik det kommer til å bli - man står jo også ganske fritt til å ignorere kleskoden i større eller mindre grad.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:53   #51
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

En mulighet, som vertskap, er ellers å gjøre som Teofelia og jeg gjorde da vi i sin tid delte leilighet. Vi sendte aldri ut kleskode til festene våre, men sørget for at ingen følte seg ubekvem likevel - det var aldri noen der som hadde pyntet seg mer enn Teo eller mindre enn jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:55   #52
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En mulighet, som vertskap, er ellers å gjøre som Teofelia og jeg gjorde da vi i sin tid delte leilighet. Vi sendte aldri ut kleskode til festene våre, men sørget for at ingen følte seg ubekvem likevel - det var aldri noen der som hadde pyntet seg mer enn Teo eller mindre enn jeg.



Mannen min og jeg kjører for øvrig den strategien fremdeles.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:55   #53
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Jeg føler meg mye, mye mer vel om jeg er den mest pyntede i selskapet enn minst pyntede Minst pyntede gjør jeg alt for å ikke ende opp som - det er ikke en godfølelse... Så er jeg i tvil om et antrekk, så ender jeg gjerne med noe annet.

Du kommer langt med å snakke med bruden også Jeg vet endel setter 'greiere' kleskoder enn de egentlig ønsker, slik at noen ikke føler de MÅ ut å kjøpe galla. Men alle bryllup vi har vært i (utenom to) så har det vært mye mer galla enn invitasjonen tilsier. Så spør bruden om du er usikker. Hun har gjerne snakket med mange av gjestene om hva de skal ha på seg

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:58   #54
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Mulig det bare er jeg som er veldig tolerant, for jeg har jo sett at det er noen som har gallakjoler side om side med noen som har mer vanlig sommerkjoler i omtrent alle bryllupene jeg har vært i. Og jeg har ikke tenkt at det har vært feil, men at folk har pyntet seg som best de kunne og som de følte var riktig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:02   #55
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Mulig det bare er jeg som er veldig tolerant, for jeg har jo sett at det er noen som har gallakjoler side om side med noen som har mer vanlig sommerkjoler i omtrent alle bryllupene jeg har vært i. Og jeg har ikke tenkt at det har vært feil, men at folk har pyntet seg som best de kunne og som de følte var riktig.

Ja, det er jeg også helt enig i, enten jeg er vertskap eller en annen gjest. Men som Teo og flere sier, er det mange som selv føler seg ubekvem dersom de oppdager at de er mye mer eller mindre pyntet enn de fleste andre. Og når man oppgir kleskode, er det et tips til gjestene, ikke (vanligvis) et krav for at de skal få adgang til festen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:08   #56
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det er jeg også helt enig i, enten jeg er vertskap eller en annen gjest. Men som Teo og flere sier, er det mange som selv føler seg ubekvem dersom de oppdager at de er mye mer eller mindre pyntet enn de fleste andre. Og når man oppgir kleskode, er det et tips til gjestene, ikke (vanligvis) et krav for at de skal få adgang til festen.

Ja, jeg skjønner det kan tolkes på den måten og at det sikkert er fint for de som føler seg sikre innenfor hva som inngår i hvilken kleskode.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:12   #57
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Da min eldste skulle døpes, spurte fadderne om det var noen kleskode. Jeg sa "nei da, det skal ikke være noe veldig formelt". Det sa jeg for å unngå at de følte at de måtte kjøpe noe nytt og dyrt eller at de følte at de måtte stille i bunad eller noe slikt. Vel, den ene fadderen tolket "ikke formelt" veldig bokstavelig, for hun hadde kun med seg syden-t-skjorte og gammel dongeri. DA fikk jeg litt hetta, faktisk, og tilbød henne å låne en kjole, noe jeg må innrømme at jeg er glad hun gjorde. Så etter det har jeg faktisk alltid sagt "ikke t-skjorte og sliten dongeri, kanskje, men ellers ganske uformelt" når folk har spurt meg om kleskoden.

Så jeg har nok mine forventninger til en viss stil, jeg også, selv om jeg egentlig ikke liker kleskoder.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:15   #58
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Den der er langt fra mørk dress, og for grell for et bryllup. Syns jeg.
Jeg syns man kan strekke seg litt ekstra for et brudepar denne ene dagen og etterkomme deres ønske for bekledning - også selv om man trives best i joggebukse og hettegenser.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:20   #59
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så jeg har nok mine forventninger til en viss stil, jeg også, selv om jeg egentlig ikke liker kleskoder.

Nettopp. Ganske mange har jo visse forventninger. Og i et selskap der man ikke kjenner alle som kommer, vil jo ofte de forventningene kunne være ganske forskjellige, så det kan være greit at vertskapet kommer med en antydning. Jeg kan skjønne det om man får litt hetta av en strengt formelt utseende kleskode, særlig i et selskap som ikke er (ment å være) formelt. Det du gjorde, som var å si hva som ville være for lite pynt, det kan jo være en helt grei måte. Man kan også antyde hva man selv kommer til å ha på seg, eller hva man gjetter de andre skal ha på, f.eks. "jeg kommer til å ha bunad, men det er såklart ikke noe krav" eller "jeg tror de fleste kommer i ganske enkelt skjørt og topp eller sommerkjole eller noe sånt".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:20   #60
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Den der er langt fra mørk dress, og for grell for et bryllup. Syns jeg.
Jeg syns man kan strekke seg litt ekstra for et brudepar denne ene dagen og etterkomme deres ønske for bekledning - også selv om man trives best i joggebukse og hettegenser.

Men den kjolen er da langt fra joggebukse og hettegenser.

Det står jo at «mørk dress» som kode også kan være todelt, feks skjørt og kjole - eller buksedress.
Og da synes jeg ikke det krever noen gallakjole.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no