Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-13, 20:51   #41
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er fan av å fjase om klær og sko, og det meste annet, men ikke en fan av baksnakking- det går faktisk an. Og så tenker jeg at de som ikke tåler fjas må finne seg en annen tråd å henge i, hageforumet, f.eks. Med mindre noen skriver at lilla tulipaner er schtøgt, og så har vi det gående igjen.


Men jeg laget jo denne tråden for å ikke ta det i den andre tråden så de som syntes det var moro å diskutere kjerringsko skulle kunne fortsette med det og slippe å ta del i denne tråden. :henger i annen tråd og:

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:55   #42
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Jeg skjønner det, Tangina. Og jeg sier jo bare hva jeg mener om å ta seg nær av at noen på nettet mener at skoene man har kjøpt er harry, (eller at noen på nettet mener noe om mine valg i det hele tatt.)Det kom f.eks fram bilder av sko i den tråden som var mistenkelig like mine- stemplet som harry- men så da? Jeg synes jo de er kule og stilige. :ser ikke problemet:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:55   #43
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Men, Tangina og Katta, det kan da ikke være noen overraskelse at folk tenker og kategoriserer slik. Det fine med kjerringsko-tråden er jo at omtrent alle sko kategoriseres som kjerringsko og da er det jo åpenbart at det handler om smak. Selv eier jeg flere par sko og skandaler som jeg syns er litt vel damete, men som jeg bruker likevel fordi det er viktigere å ikke få vonde føtter. Det stikker jo ikke dypt det som sies i sånne tråder. Jeg tror ikke det er mange fp'ere som måler folk på skoene altså. Jeg besøkte Harriet i aerobic-sko, tights og tunika med lilla striper en gang og ble invitert igjen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:57   #44
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Hmm. Altså, blir man såret, så blir man såret. Det er jo en ærlig sak. Jeg er bare usikker på om det skal tas hensyn til på diskusjonsforum når det gjelder en sak som dette. Jeg mener selvsagt at man skal opptre saklig, men det er vanskelig å tråkke rundt alle tær. Da tror jeg at jeg mener at de som tar seg nær av det bør holde seg unna tråder som tydelig viser at det er dette som diskuteres.

Forøvrig oppfattet jeg ikke sko- tråden som en som ønsket å le av alle de håpløse folkene der ute. Men heller som et spørsmål i fht å finne ut av ting for egen del, fordi man lurer på hva andre mener.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:02   #45
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Men, Tangina og Katta, det kan da ikke være noen overraskelse at folk tenker og kategoriserer slik. Det fine med kjerringsko-tråden er jo at omtrent alle sko kategoriseres som kjerringsko og da er det jo åpenbart at det handler om smak. Selv eier jeg flere par sko og skandaler som jeg syns er litt vel damete, men som jeg bruker likevel fordi det er viktigere å ikke få vonde føtter. Det stikker jo ikke dypt det som sies i sånne tråder. Jeg tror ikke det er mange fp'ere som måler folk på skoene altså. Jeg besøkte Harriet i aerobic-sko, tights og tunika med lilla striper en gang og ble invitert igjen.

Jeg er ikke overrasket, og jeg tror ikke det stikker dypt. Det er ikke det som er poenget. Poenget er ordbruken og genaliseringene og at ikke alle er er like selvsikre - og at vi tilsynelatende stiller strengere krav til våre barn enn oss selv. Formålet mitt med å lage tråden var å diskutere hvorvidt dette er uproblematisk, eller om man kanskje burde ta hensyn til det - ikke å klage over at jeg personlig følte meg støtt (noe jeg altså, for å gjenta det, ikke gjør).

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:07   #46
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg er ikke overrasket, og jeg tror ikke det stikker dypt. Det er ikke det som er poenget. Poenget er ordbruken og genaliseringene og at ikke alle er er like selvsikre - og at vi tilsynelatende stiller strengere krav til våre barn enn oss selv. Formålet mitt med å lage tråden var å diskutere hvorvidt dette er uproblematisk, eller om man kanskje burde ta hensyn til det - ikke å klage over at jeg personlig føte meg støtt (noe jeg altså, for å gjenta det, ikke gjør).

Ok. Jeg mener at både kategoriseringen og språkbruken er innafor det som bør tåles, og at slike tråder oftest besøkes av en eller flere vaktbikkjer i tillegg til fjaserne.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:11   #47
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ok. Jeg mener at både kategoriseringen og språkbruken er innafor det som bør tåles, og at slike tråder oftest besøkes av en eller flere vaktbikkjer i tillegg til fjaserne.

Jeg er enig med Røverdatter.

Og jeg er slett ikke sikker på om jeg mener usikkerhet på slike ting virkelig er noe som bør tas hensyn til, eller om vi som voksne heller burde bli bedre på å ikke ta oss selv så høytidelig? *tenkerhøyt*

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:11   #48
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg skjønner det, Tangina. Og jeg sier jo bare hva jeg mener om å ta seg nær av at noen på nettet mener at skoene man har kjøpt er harry, (eller at noen på nettet mener noe om mine valg i det hele tatt.)Det kom f.eks fram bilder av sko i den tråden som var mistenkelig like mine- stemplet som harry- men så da? Jeg synes jo de er kule og stilige. :ser ikke problemet:

Jeg skjønner at du ikke ser problemet. Hadde alle vært som deg, hadde det jo ikke vært noe problem. Eller hadde det det likevel? Jeg prøver vel å trekke diskusjonen litt opp fra hva den enkelte av oss føler til hva som er god omgangstone for voksne folk på nett.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:14   #49
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg er ikke overrasket, og jeg tror ikke det stikker dypt. Det er ikke det som er poenget. Poenget er ordbruken og genaliseringene og at ikke alle er er like selvsikre - og at vi tilsynelatende stiller strengere krav til våre barn enn oss selv. Formålet mitt med å lage tråden var å diskutere hvorvidt dette er uproblematisk, eller om man kanskje burde ta hensyn til det - ikke å klage over at jeg personlig følte meg støtt (noe jeg altså, for å gjenta det, ikke gjør).

Men stiller vi så annerledes krav til barna våre da? En del basics innen oppdragelse tar jeg for gitt, men når noen oppfordrer barn til å komme med meningen sin, aksepterer iallefall jeg at den blir servert selv om det betyr at det ikke kun blir omtale i positive ordelag. Eller tenker du på noe annet?
Og jeg synes ikke språkbruken i den andre tråden er drøy over hodet.


Jeg må dulte litt på Rine, Røverdatter med flere her jeg.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:14   #50
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er enig med Røverdatter.

Og jeg er slett ikke sikker på om jeg mener usikkerhet på slike ting virkelig er noe som bør tas hensyn til, eller om vi som voksne heller burde bli bedre på å ikke ta oss selv så høytidelig? *tenkerhøyt*

Jeg synes vel ikke det at noen har dårlig selvtillit når det gjelder stil og kropp kan likestilles med å ta seg selv for høytidelig. Det å ta seg selv mindre høytidelig er vel noe man kan gjøre først når man har selvtillit nok?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:16   #51
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg synes vel ikke det at noen har dårlig selvtillit når det gjelder stil og kropp kan likestilles med å ta seg selv for høytidelig. Det å ta seg selv mindre høytidelig er vel noe man kan gjøre først når man har selvtillit nok?

Nei, egentlig ikke. Slikt er forskjellig fra person til person som så mye annet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:21   #52
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Men stiller vi så annerledes krav til barna våre da? En del basics innen oppdragelse tar jeg for gitt, men når noen oppfordrer barn til å komme med meningen sin, aksepterer iallefall jeg at den blir servert selv om det betyr at det ikke kun blir omtale i positive ordelag. Eller tenker du på noe annet?

Jeg er opptatt av at mine barn ikke skal snakke nedsettende om andre eller andres ting, smak og preferanser. Min eldste fikk kompisen sin til å nekte å gå med yndlingslua si mer fordi min sønn hadde ledd av den. Det synes jeg var ille, og jeg har hatt flere runder med ham om hvorfor dette er galt. Min gutt skjønte ikke at han hadde gjort noe galt, for han var mest opptatt av at han selv hadde fått ny og utrolig kul lue, og dissinga av kompisens lue husket han knapt nok, det var mer en del av hans skryt av ny lue, den var kulest. For kompisen var dette derimot en stor greie. Jeg antar at de fleste foreldre har samme mål. Så lurer jeg på hva som skjer når jeg seinere på kvelden uproblematisk kan sitte på nett og kalle noen typer klær eller sko som antagelig noen som leser det eier og liker for harry eller kjerring og forvente at det må man tåle. Da stiller jeg høyere krav til min sønn enn til meg selv.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:21   #53
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg synes vel ikke det at noen har dårlig selvtillit når det gjelder stil og kropp kan likestilles med å ta seg selv for høytidelig. Det å ta seg selv mindre høytidelig er vel noe man kan gjøre først når man har selvtillit nok?

I forhold til kropp kan jeg være enig, men i forhold til ens fottøy?

Jeg tror jeg har et mye større skille mellom hvem jeg er, og klærne/skoene jeg har på meg, enn mange andre? Jeg innser at jeg kanskje aldeles ufortjent har et uhøytidelig forhold til hva jeg går med, og dermed også lite vár for hva andre måtte mene? Det må jeg si overrasker meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:26   #54
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Jeg synes faktisk det er forskjell på å diskutere klær, bøker og mat og bruke merkelapper som "harry", "fordummende" og "smakløs" enn på å diskutere kropp og si at store bryster er stygge og plattfot er ekkelt. F.eks.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:27   #55
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I forhold til kropp kan jeg være enig, men i forhold til ens fottøy?
.

Nå skal jeg ikke uttale meg med stor skråsikkerhet, for jeg har i grunnen aldri reflektert så mye over hva slags sko jeg har bortsett fra at jeg mistrives i "damesko", men valg av klær og stil, inkludert sko, er jo med å presenterre deg og kroppen din for omverdenen. Når noen mener måten du gjør det på er mindre vellykket, hjelper vel ikke akkurat det på selvtilliten.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:28   #56
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I forhold til kropp kan jeg være enig, men i forhold til ens fottøy?

Enig, det er milevis forskjell mellom skotøy og kroppsfasong.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:32   #57
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Og man diskuterer jo mye annet også. Musikk feks. Bøker. Jeg kunne jo følt meg som en idiot dersom de som har peiling på bøker hadde rakket ned på en bok jeg elsket. Eller disset en sang jeg hadde på repeat på iphonen. Skal man virkelig ta hensyn til slikt?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:34   #58
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Og man diskuterer jo mye annet også. Musikk feks. Bøker. Jeg kunne jo følt meg som en idiot dersom de som har peiling på bøker hadde rakket ned på en bok jeg elsket. Eller disset en sang jeg hadde på repeat på iphonen. Skal man virkelig ta hensyn til slikt?


Nei, det synes jeg faktisk ikke.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:35   #59
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Spørsmål om smak er alltid et minefelt, fordi smak handler om så mye mer enn hva man liker i skobutikken. Smak forteller om økonomi,dannelse, klasse, kultur, verdensvanthet, selvsikkerhet, jobb, bosted, bakgrunn, trygghet.

Livsfarlig.

(Jeg synes sånne tråder er deilig fjasete, da, men jeg ser at noen alltid blir lei seg. Alltid. )

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:35   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Nå skal jeg ikke uttale meg med stor skråsikkerhet, for jeg har i grunnen aldri reflektert så mye over hva slags sko jeg har bortsett fra at jeg mistrives i "damesko", men valg av klær og stil, inkludert sko, er jo med å presenterre deg og kroppen din for omverdenen. Når noen mener måten du gjør det på er mindre vellykket, hjelper vel ikke akkurat det på selvtilliten.

Mye mulig. Men for min egen del tror jeg absolutt det da er mest hensiktsmessig å gjøre noe med eget filter. For hva folk måtte mene om klærne jeg har på meg, det burde virkelig ikke ha, og har virkelig ikke, betydning for hvem jeg er.

Jeg sier ikke at det er lett, men det er det jo nesten aldri å være lurest...

Og folk flest, meg selv inkludert, går i veldig liten grad rundt og mener noe om klær folk kan tenkes å gå med. Med mindre man faktisk blir spurt. Det skjer langt oftere på forum enn i RL.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no