Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-07, 10:19   #21
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Kjøper bare merketøy,enten på salg,pent brukt,eller full pris.Samme gjelder sko.

Når jeg tenker på det - alt er jo merkeklær... I allefall har alle mine klær et merke... Men det var dette med eksklusiviteten da!

  Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 10:34   #22
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Ja,det er jo klart,men jeg mener klær fra kjente designere.Ikke Lindex,H&M,Cubus,Mexx o.l....

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 10:45   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Ja,det er jo klart,men jeg mener klær fra kjente designere.Ikke Lindex,H&M,Cubus,Mexx o.l....

Kan jeg få lov å spørre.

Hvorfor er du konsekvent på å kjøpe klær fra kjente designere og ikke Lindex, HM,Cubus og Mexx?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 10:48   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvorfor er du konsekvent på å kjøpe klær fra kjente designere og ikke Lindex, HM,Cubus og Mexx?

For meg sorterer Mexx under "dyrt".

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 10:48   #25
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Kjøper kun HM, Lindex og KapAhl, omtrent. Er det eneste jeg passer. Eller, jaja, det finnes jo stor-mote-butikker, men de ligger ofte utenfor min prisklasse med ett par tusen kroner for en bukse, omtrent. Jeg gidder ikke bruke mye penger på klær, når jeg uansett har en sort (eller, ja, ikke nødvendigvis sort, men de jeg har, er sorte) kåpe utenpå.

Dvs, jeg har aldri giddet bruke mye penger på klær. Det dyreste plagget jeg har, er en kjole fra Algerie, som koster rundt tusen kroner der nede (ett par månedslønner for en gjennomsnitlig algerer), men så er den håndsydd og, da.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 10:50   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

For meg sorterer Mexx under "dyrt".

I min målestokk er også Mexx dyrt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:01   #27
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kan jeg få lov å spørre.

Hvorfor er du konsekvent på å kjøpe klær fra kjente designere og ikke Lindex, HM,Cubus og Mexx?

Har en favoritt butikk her i Kristiansand,så da blir det til at jeg handler der,og de fører kun designer/merkeklær.Super service og jeg kjenner jo alle som jobber der.Hater å gå i kjedebutikker,overlessede stativer,elendig service er det og,syns jeg.Spør jeg om hjelp,svarer de:Viss ikke det henger der,har vi det ikke,eller det henger borti der en plass,langs den veggen der borte o.l.Ingen som virkelig blir med deg og sjekker eller går på ett lager for å se om de har det du lurer på.Men det er min mening i allefall
Handler jo av og til på H&M til ungene,da.De har jo endel søtt til jentene.

Mexx er jo greit det,da.Har aldri handlet det untatt til ungene,de har veldig mye fint til barn.Det var jo bare ett eksempel.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:01   #28
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Det er jo slik at det noen anser som dyrt anser andre som billlig. Jeg synes feks en butikk her jeg bor fører dyrere klær, men ble litt overrasket når kollegaen min kom med ny bukse og sa hun hadde vært og kjøpt seg en billig-bukse på butikken jeg syns er dyr. Og det var en av de dyrere buksene de har der også. Det har vel noe med lommeboka å gjøre.

Jeg har stort sett billigere klær, fra kjedebutikker som HM, B-young, Lindex, men noe litt dyrere også. Sko legger jeg mer penger i.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:07   #29
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Hvordan man definerer merketøy, blir ganske variabelt fra person til person tror jeg.
Alle klær har et varemerke, om de kommer fra en stor kjede eller små ekslusive butikker

Min personlige definering av hva som er merketøy er feks Armani,Dolce & Gabbana,Chloe,Stella McCartney,Sass & Bide,Marc Jacobs,Paul & Joe,Nolita,Day Birger et Mikkelsen,Bruuns Bazar,Munthe plus Simonsen,Marlene Birger,Burberry,FilippaK,MaxMara ....og kunne nevnt mange flere.
Klærne er mer ekslusive enn feks HM,Cubus o.a.
Ekslusive i den forstand at butikkene får inn begrenset antall plagg, gjerne kun en i hver størrelse, og når det er tomt, da er det tomt hos leverandør også

Ble mye bruk av ordet ekslusiv her , men det er det rette ordet for å forklare forskjellen.

Klær som Mexx feks kommer ikke inn i denne kategorien for meg personlig ,da det er mye større produksjon i forhold til ovennevnte.Mer på linje HM o.a. men litt dyrere.
Dessuten liker ikke jeg stilen eller snittet på klærne.

Jeg syntes det er veldig flott at vi har forskjellieg smak og stil.
Tenk så kjedelig om vi alle skulle likt det samme.

Jeg har i en periode i livet da jentene var små, hatt kjempedårlig råd.
Over en lengre periode hadde jeg det.Og jeg har i tillegg betalt ned gjeld i over 15 år på et hus min eks nektet å selge men som jeg dessverre sto som kausjonist på.Huset gikk på tvangsauksjon, tross min iherdige innsats med advokat etc for å ungå det.
Jeg vet , som sikkert mange andre, hvor ille og tøft det er å ha dårlig råd.

Har jobbet kjempehardt for å komme dit jeg er nå, og syntes det er deilig samt forsvarlig ovenfor meg selv, og det er det som teller, å bruke det jeg bruker på klær og sko.
Jeg er 42 år, og når man er i denne alderen, da er man gjerne etablert, kommet et godt stykke i karrieren sin, samt økonomien er rimelig stabil.
En god del anderledes enn da jeg var rundt 25 år.

Unnskyld HI, måtte bare si det

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:07   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Har en favoritt butikk her i Kristiansand,så da blir det til at jeg handler der,og de fører kun designer/merkeklær.Super service og jeg kjenner jo alle som jobber der.Hater å gå i kjedebutikker,overlessede stativer,elendig service er det og,syns jeg.Spør jeg om hjelp,svarer de:Viss ikke det henger der,har vi det ikke,elleret henger borti der en plass,langs den veggen der borte o.l.Ingen som virkelig blir med deg og sjekker eller går på ett lager for å se om de har det du lurer på.Men det er min mening i allefall

Som antishopper kan jeg skjønne denne tankegangen godt. Service kan være behagelig, hvis man liker den typen service. Jeg vet at enkelte andre virkelig hater det.

Jeg får lignende service på Match her i bygda og det er veldig ålreit å handle der.

For min del blir det for dyrt og unødvendig å bruke svimlende summer på dyre designerklær, men jeg forstår tankegangen om service.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:09   #31
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Har en favoritt butikk her i Kristiansand,så da blir det til at jeg handler der,og de fører kun designer/merkeklær.Super service og jeg kjenner jo alle som jobber der.Hater å gå i kjedebutikker,overlessede stativer,elendig service er det og,syns jeg.Spør jeg om hjelp,svarer de:Viss ikke det henger der,har vi det ikke,eller det henger borti der en plass,langs den veggen der borte o.l.Ingen som virkelig blir med deg og sjekker eller går på ett lager for å se om de har det du lurer på.Men det er min mening i allefall
.

Helt enig med nikki.
Servicen i de små mer ekslusive butikkene, kan ikke sammenlignes med det man får i større kjedebutikker.
I mine yndlingsbutikker her i Drammen, ringer de meg når de får inn noe de vet jeg venter på, eller liker godt
De vet eksakt hva jeg liker, hvilke størrelser jeg bruker, og er utrolig serviceinnstilt.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:12   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Jeg synes iallefall at ingen skal føle at de må rettferdiggjøre at de kjøper dyrt. Jeg ser jo også med det blotte øye at mye av det som er design har en helt annen kvalitet enn billigmerkene har (ikke alt da).

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:15   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Det aller mest eksklusive er vel hjemmesydd

Det er litt mer eksklusivt med merkevarer som ikke leverer store masser av samme plagg, men i forhold til mange dyre designermerker så er det snakk om ganske store opplag av samme klærne der også.

For eksempel "Kön og Mön" er mer eksklusivt enn Armani når det kommer til antall plagg med samme design.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:23   #34
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Mexx har MYE billige klær og jeg har hatt en god del Mexxklær til Iben.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:24   #35
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Veldig varierende. Har noen dyre kjøp og noen billige. Eller dyrere må jeg vel si. Jeg er nok enda litt preget av den tiden hvor vi ikke hadde så god råd, og sliter litt med å bruke tusenlappen på en bukse, for å si det sånn. Men jeg øver meg

Jeg kjøper lite og ingenting på H&M lengre. Først og fremst fordi jeg får hetta av butikken - alt henger tett i tett og det er håpløst å finne noe. Alt for store mengder klær! Dessuten synes jeg kvaliteten er så-som-så. Var feks inne og så på Madonna-kolleksjonen. Og den var fin langt fra, men langt fra fin. Syntes stoffene virket billige . Men til ungene handler jeg mye på H&M. De vokser jo ut av klærene omtrent før vi har kommet ut av butikken, og slår hul på dem dagen etter, så de klarer seg godt uten dyre klær. Eldstemann har fått en og annen finkjole fra Mexx og Capone Kids, men ut over det er det mye H&M, ja.

Og når det gjelder behagelig handel så liker jeg i grunnen best å gå på home-party (Green House). Ingenting er mer behagelig enn å stå i et privat hjem med normalt lys, normale speil og gode venninner som er ærlige når man lurer på om rompa er fin i buksa og man kler fargen .
Jeg heiv nettopp et gedigen lass med billigklær til Fretex. Men genseren i silke jeg kjøpe på Capone for 10 år siden e fremdeles like fin, både i farge og fasong. Og ikke er den gått av mote heller.

Favorittbutikken min er forøvrig Oasis - og den er vel midt på treet, prismessig. For meg i alle fall

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:31   #36
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Mexx har MYE billige klær og jeg har hatt en god del Mexxklær til Iben.

Jeg synes barneklærne er dyre der, jeg (men så er jeg vel også ekstra gnien). Ikke dyre som i det-har-vi-ikke-råd-til, men dyre som i så-mye-gidder-jeg-ikke-betale. Gikk for øvrig nesten på ryggen da jeg kikket på noen Mini a Ture-klær her om dagen. Det er 100 % uaktuelt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:37   #37
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

En ting jeg har lagt merke til de få gangene jeg har vært i butikker som selger dyre merkevarer er at mange av plaggene ikke kan vaskes, eller til nød håndvaskes.
Jeg holdt på å steile da jeg så babybukser til tusenlappen hvor rens var eneste mulighet.

Hva tenker dere om dette? Vasker dere klærne i maskin selv om det anbefales annet eller leverer dere på renseri?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:37   #38
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Skal jeg kjøpe noe dyrt så er det fordi jeg ikke får tak i noe som ligner billigere.
Jeg vet litt om produktutvikling på klær og vet at dyre klær ofte ikke alltid er så vanvittig mye bedre.
Vet at det finnes dyre og kjente klesmerker som bytter logo og navn og selges flere hundre kroner billigere i andre kjeder osv.
Fikk meg en tankevekker når jeg fikk vite det.

Jeg bruker oftest mest penger på sko og bukser da jeg syntes det er vanskelig å finne gode sko og bukser. Har funnet et par merker jeg liker og holder meg mest til dem. Men det er ikke fordi det er dyrt, men fordi jeg er fornøyd med produktet. Å betale feks 2000 kr for en genser er idioti spør du meg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:38   #39
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Jeg har en variasjon av dyrt og billig. Var på Ikea i går og kjøpte fire doble og et enkelt klesskap til soverommet. Skal dele med mannen da, men mesteparten av plassen er MITT og bare MITT

Andel? Kanskje 2/10 av det er dyrere prisklasse.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:39   #40
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg synes barneklærne er dyre der, jeg (men så er jeg vel også ekstra gnien). Ikke dyre som i det-har-vi-ikke-råd-til, men dyre som i så-mye-gidder-jeg-ikke-betale. Gikk for øvrig nesten på ryggen da jeg kikket på noen Mini a Ture-klær her om dagen. Det er 100 % uaktuelt.

Det er jeg helt enig i! Det kan være stor forskjell på hva man har råd til og hva man synes det er fornuftig å bruke penger på. Genser til 300 kr til ei som garantert får løvetannflekker på den før uka er omme er bortkastet penger. Lenge leve dem til 100-lappen på H&M.

Var forresten på H&M i går og kjøpte ny sommergarderobe til eldstemann. For 1500 kr fikk jeg fire bukser, tre kjoler, tre gensere, syv t-skjorter, en jakke og en bunt sokker. Hadde definitivt blitt et magrere utbytte om jeg skulle bruke samme summen på Mexx.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no