Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Alle barn burde ha en trehytte

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-09, 22:02   #41
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Den hytta er så fiiin. Nå er det vel snart tid for maling og beising?

Kan du gi en dummies-forklaring på hvordan du festet de første "plankene" i trærne? Jeg ser noen schwære bolter, men skjønner ikke helt om de går fra planke til planke? Jeg har fått litt stormannsgalskap etter å ha montert kabelbanen...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:07   #42
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Så kult! Og så bra for barna dine at de er med hele veien! Min far var også veldig handy og jeg hang alltid i hælene på ham når han snekret og fikset biler og slikt og det er jo veldig nyttig når man blir eldre.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:25   #43
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Kan du gi en dummies-forklaring på hvordan du festet de første "plankene" i trærne? Jeg ser noen schwære bolter, men skjønner ikke helt om de går fra planke til planke? Jeg har fått litt stormannsgalskap etter å ha montert kabelbanen...

Inspirert av Dragetemmeren: Mot treet har jeg trykkfast isopor. Våtromsplate (Litex eller tilsvarende) er bedre, for den er ikke så glatt. Dragerne er 2" x 8" festet med 12 mm gjengestål med firkantskive, en på hver side av hvert tre (så nær treet som mulig). Så er det bare å dra til med stjernenøkkelen så hardt man klarer, og dra etter en gang i blant.

Hvis dette var uklart kan jeg ta noen bilder i morgen.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:33   #44
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Hvis dette var uklart kan jeg ta noen bilder i morgen.

Takk.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:57   #45
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Jeg blir veldig lett imponert over sånt!! Og denne hytta var slettes ikke noe unntak. Vi har tre svære furuer, burde jo gå an å få til noe der, men tilsammen har jeg og min mann 20 tommeltotter, så det utgår nok.

Synes hytta var grisefin rett og slett.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 23:17   #46
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Hyttebygging er morsomt. Jeg holder på ute i hagen i disse dager og er skikkelig gira!

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 23:22   #47
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Stilig!
I gårdagens D2 (bilaget til Dagens Næringsliv) var det en reportasje om trehytter, men jeg finner den ikke på nett.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 23:23   #48
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Jeg og mannen er veldig imponert! Så flinke du og ungene har vært. :imponert:

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 08:18   #49
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Gjengestålene som klemmer dragerne mot treet. Ingen bolter går per nå inn i treet. Alt av skruer og beslag er kjøpt på Biltema.

Hensikten med de vertikale bjelkebitene er dels å få et best mulig anlegg mot treet, og dels å øke avstanden mellom de to horisontale dragerne. Størst mulig avstand gir minst mulig fare for vipping. Dess lengre spenn mellom trærne, dess større avstand er nødvendig.



Gulvbjelker er 2" x 4", med påspikret 2" x 2" (ikke nødvendig, de var sånn allerede) festet med standard takfotbeslag. Den høyre drageren er en impregnert 2" x 8", den venstre er en dobbel 1,5" x 8" forskalingsbord. Man tar hva man har.


Vanlig firkantskive som underlag:


Beiset i fjor. Vinduer og dør kommer når jeg har tid og finner materialer.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 04-11-12 kl 18:47.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 08:47   #50
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Åh! Det var hytta si, det!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 08:57   #51
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Knallfin hytte! Hva sier naboene til dette byggverket forresten? Man må vel nesten ha byggetillatelse for å sette opp noe slikt?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 09:44   #52
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Noe sier meg at Mauser rykker betraktelig fremover mot titlene VerdensBestePappa og UimotståeligHandyman på dette.

:sender tråden på e-post til mannen:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 09:51   #53
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Mauser er min drømmemann.

  Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 14:41   #54
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Hvis dette var uklart kan jeg ta noen bilder i morgen.

Tusen takk, Mauser! Da kan jeg føye til enda et punkt på "Hva skal du gjøre i hagen i år"-listen min, ett som er litt morsomt.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 15:26   #55
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Så utrolig kul hytte! Det må ha vært en fest for barna dine å være med på å bygge den.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 15:28   #56
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 13:59   #57
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Alle barn burde hatt en Mauserpappa. (Stjerne i boken, du er kjempeflink!)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 14:26   #58
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Noe sier meg at Mauser rykker betraktelig fremover mot titlene VerdensBestePappa og UimotståeligHandyman på dette.

:sender tråden på e-post til mannen:

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 15:07   #59
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Det er bare så sykt grønnjævlig nivåforskjell på iq'en jeg brukte da jeg fant barnefar til mine kontra Mausermadammen. :måper:


Hva er nedsiden din 'a?

  Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 15:11   #60
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle barn burde ha en trehytte

Ah! Denne må jeg vise mannen. Som er handy nok til å fikse - men noe sier meg at trærne vi har her i hagen er litt snaue.
Dog har vi en skog rett ved.

Superfin!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no