Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kanin?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-09, 22:01   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanin?

Vi vurderer visstnok å skaffe oss en ordentlig kanin. Sånn som har bur og spiser løvetann. Det er ikke så kjekt for mor med hustøvallergi å kose med hybelkaninene, nemlig.
Vi har aldri hatt kanin før, så det hadde vært veldig fint om noen kunne gi oss en kjapp innføring.
Om det blir en, så skal den bo ute. Hele året. Jeg har snakket med dyrebutikken, og de har et perfekt to-etasjers-utebur som passer til noe slikt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:10   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kanin?

Tja, me har no to stykker som bur ute. Viss du er innom kaninforumet så får du kjeft viss du nevner kva type bur du har Er jo alt for lite må veta. Dei skal jo ha ørten kvadratmeter må skjønna

Neida. Me har våre ute, dei har ein "kasse" som dei bur inni, med ein bra stor utegård. Der har dei fått masse jordhauger inn og så dei graver tunneler og står i. Me har lagt gitter i bunnen av utegården deira og, slik at dei ikkje kan stikka av. Dei er flinke til å gnage og grave. Derfor er det lurt å ha noko i bunnen. Då kan ikkje dei grava/gnaga seg ut og ingen kan komma inn heller.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:13   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanin?

Det buret vi har sett på, er slikt som står på bakken. Da kan kaninen gresse nede, og vi kan utvide med større luftegård for den, samt at den der landgangen opp til andre etasje kan lukkes om vinteren og dermed er det høy nok klaring over bakken til at kreket kan være der hele tiden.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:16   #4
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kanin?

Eg skjønte kva bur de tenkte på. Veit igrunn ikkje om dei er berekna på meir enn ein kanin. Eg ville ha to slik at dei hadde selskap i kvarandre og. Så me har to søsken. Kjøpte frå ein oppdrettar i Alvøen.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:20   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanin?

Alvøen, faktisk. Det er jo rett rundt svingen, eller så.
Men to?
Kan vi ikke da fort ende opp med fjorten?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:22   #6
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kanin?

Vi har 2 hanner faktisk. Vi har ett slik 2 etasjes bur men vi har laget ekstra luftegård til dem.

Fikk dem akkurat når jeg ble gravid med Frøya så de har ikke fått det stellet de fortjener desverre, men svigerfar har overtatt matingen og kosingen. Men vi bør kanskje prøve å få dem omplassert snart.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:23   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kanin?

Kan finna link til oppdrettaren viss du vil.

Me har kjøpt gutt og jente. Var de me blei annbefalt av han. Pepper gutten skal få seg ein tur til dyrlegen.
Ellers så er det vel ofte to jenter folk kjøper. Kan få problemer der og dersom dei ikkje blir enig om kven som skal vera sjefen.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:25   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kanin?

Hvis dere skal ha to må dere være sikker på hvilke kjønn dere får ja!
Mamma og pappa har en av hvert, men hannen er sterilisert. De har en innhenging de er i på sommeren så de har gooood plass da. Og så har de et relativt stort bur på terassen på vinteren.
Går fint det, men jeg tror det er rimelig kjedelig å være kanin, og barnebarna som kaninene ble anskaffet for syns de er kjedelige nå. Så vær forberedt på at det er et dyr som fort kan "gå av moten" i hjemmet... Og da blir nok mamma stående med ansvaret

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:28   #9
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kanin?

Mim har sikkert en oppskrift når de begynner å bli kjedelige.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:29   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanin?

Det er far i huset som lanserte ideen, så han skal pinadø få jobben.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:32   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kanin?

Hadde heller kjøpt av oppdretter enn dyrebutikk.
Har to marsvin, det ene fikk vi av en oppdretter og det andre kjøpte vi i dyrebutikk,
Den fra oppdretter var mye roligere enn det fra butikk og hadde med seg litt
av hvert i pelsen også som den vi fikk først ble smittet av.
(fikk gratis behandlig av begge dyrene av dyrebutikken Tam som vi kjøpte det i)
Vi har selv om det ikke er kanin da, en av hvert kjønn, kastrerte hannen og de går kjempe fint sammen!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:35   #12
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kanin?

Siden overskriften din sier Kanin + spørsmålstegn, lurer du da på om du skal skaffe deg kanin eller ikke? Eller har dere bestemt dere?

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:36   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanin?

Ja, vi vurderer det. Med andre ord; har langt fra bestemt oss.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:39   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kanin?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Mim har sikkert en oppskrift når de begynner å bli kjedelige.



Minner meg om at jeg var med og leverte mine kaniner til slakteren i bygda da jeg var jente. Fikk med oss to skrotter hjem i bytte. Mamma klarte ikke lage middag av dem, enda det var mine kjældegger.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:40   #15
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kanin?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Ja, vi vurderer det. Med andre ord; har langt fra bestemt oss.

Jeg tenkte bare på at i løpet av mine 30 år har jeg ennå ikke møtt noen som har spesielt stor glede av kaninene sine. (Når det er sagt, så er jo noen kaniner flinke til å hoppe hinder, og da skjønner jeg at det kan være gøy å eie en.) Selv hadde jeg kanin i 9 lange år som barn, og det var ikke særlig stas verken for meg eller kaninen (tror jeg). Kaninen fikk selvfølgelig mat og stell siden jeg hadde anskaffet meg den, men interessen dabbet veldig, veldig fort av.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:44   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanin?

Vi har nylig fått oss kanin, så jeg er langt fra utlært, men ungene synes i hvert fall det er veldig stas. Storesøster har vært kaninbesøker i årevis hos ei venninne og har ikke mistet interessen på alle de årene, så jeg tror ikke det vil skje her hjemme heller.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:45   #17
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kanin?

Nå som jeg trodde dere snakket om meg, bak min rygg...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:45   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanin?

Jeg tenker at en kanin er ikke det verste dyret å ha om man skulle gå lei. Kall meg gjerne ond.

Aller helst skulle vi hatt hund, men det må vente litt til slik at vi har tid og alt det der. Vi vil ha en brukshund, nemlig.

Det kjekkeste poden vet når han er hos svigers, er å gå på besøk til kaninene på museet (som er ute hele året), og siden det er et dyr som faktisk kan være ute hele året, tenker jeg at det er greit nok.
Jeg er allergiker, og tar ikke hva som helst i hus.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:46   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanin?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Nå som jeg trodde dere snakket om meg, bak min rygg...

Vi skal putte deg i et trangt bur og sette deg ut, og der kan du sitte i sol og regn og snø, og spise løvetann.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:50   #20
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kanin?

Her er link til oppdrettaren som me kjøpte frå.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no