Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva har du i Waldorfsalaten din?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-06, 16:08   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva har du i Waldorfsalaten din?

Jeg leste i en tråd om en som byttet ut selleri med eple i waldorfsalaten, og synes det hørtes litt morsomt ut siden det i min verden skal jo være eple i salaten i utgangspunktet. Så da ble jeg litt nysgjerrig på hva folket putter oppi sin waldorfsalat?

Jeg har krem, noen ganger litt majones, og røde druer, grønt eple, walnøtter, selleri og annanas.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 16:14   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Jeg bruker en blanding av vispet kremfløte og rømme, smakt til med sitron, sukker, salt og pepper. (Liker ikke majones). Oppi der: Grønne epler, blå/røde druer, selleristang, valnøtter. Bruker ikke ananas.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 16:17   #3
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

og synes det hørtes litt morsomt ut siden det i min verden skal jo være eple i salaten i utgangspunktet.


Sånn er det i min verden og *ler*


Krem med litt majones i,som oftest. og litt sitron.
1 grønn og 1 rød eple
1 selleri
masse røde druer
masse valnøtter, 1\2 boksen er hakket litt opp og blandet i, resten er strød å toppen
Og som oftest ananas. Om jeg husker å kjøpe det hehe

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 16:19   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Jeg lagde 'dorf i går og den hadde bare epler og druer.
Vanligvis skal den ha selleri og valnøtter, men mannen tåler ikke valnøtter og butikken var utsolgt for selleri.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 16:23   #5
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Jeg lager den sånn som det står på oppskriften som følger med kalkunen

Majones, pisket krem, sukker og sitron.
Epler, ananas, selleristang, druer og valnøtter.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 16:49   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Det er lenge siden jeg laget det, men jeg synes det skal være majones og litt krem, selleristang, eple og valnøtter. Gjerne blå druer også; har man i ananas også, synes jeg blir i meste laget fruktsalat-aktig (men det er jo godt med fruktsalat også, bevares).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 17:29   #7
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Nå ble jeg nyskjerrig altså, hva i alle dager er RØDE druer??

Jeg pleier å ha krem, majones, stangselleri, annanas, BLÅ druer, walnøtter som noen ganger byttes ut med hasselnøtter på grunn av allergi hos en venninnes sambo. Jeg bruker både grønne og røde epler og litt kinakål har jeg også i. Da blir den "sprø" på en måte.

Ja, og så lager jeg abnorme mengder ettersom noe av det beste jeg vet er å mumse waldorfsalat og kald kalkun etterpå.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 17:32   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Jeg er nettopp ferdig med waldorfsalaten og i den er det 50/50 krem og majones, epler, grønne druer, stangselleri, klementin og valnøtter. Ble sabla god.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 18:52   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Nå ble jeg nyskjerrig altså, hva i alle dager er RØDE druer??
.

Det er RØDE druer.
Finnes grønne,rød,blå,lilla osv
Akurat som det finnes gul,rød,grønn,lilla ,svart osv paprika

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 19:08   #10
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg bruker en blanding av vispet kremfløte og rømme, smakt til med sitron, sukker, salt og pepper. (Liker ikke majones). Oppi der: Grønne epler, blå/røde druer, selleristang, valnøtter. Bruker ikke ananas.


Jeg gjør som du men ananas må være med. Og eplene må være røde.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 20:22   #11
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Det er RØDE druer.
Finnes grønne,rød,blå,lilla osv
Akurat som det finnes gul,rød,grønn,lilla ,svart osv paprika

jøss.. Der lærte jeg noe nytt.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 00:36   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Jeg bruker vispet fløte, majones, sitronsaft og sukker til dressingen. Oppi har jeg selleristang, ananas, røde druer, epler og valnøtter.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 20:07   #13
Magic
Fullverdig medlem
 
Magic sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 77
Magic har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg bruker vispet fløte, majones, sitronsaft og sukker til dressingen. Oppi har jeg selleristang, ananas, røde druer, epler og valnøtter.

Akkurat det har jeg i min også

Magic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 20:16   #14
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du i Waldorfsalaten din?

Halvparten krem/rømme, litt edikk og litt sukker, røde epler, blå druer, stangselleri, ananas og valnøtt.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
waldorfsalat


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no