Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Se resultatene: Vrangstrikk: Tråden foran eller Norwegian purl?
Tråden foran 18 36,00%
Norwegian purl 23 46,00%
Strikker ikke (vrangt) 9 18,00%
Deltakere: 50. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-12, 10:40   #61
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?

Ha! Jeg krysset av for "ikke-strikker" i pollen, og trodde Norwegian Purl var en garntype.

Men nysgjerrigheten tok overhånd, og jeg leste nedover i tråden, og oppdaget at det jo dreide seg om hvordan man strikker vrangt. Og jeg kan med stolthet si at jeg bruker alle tre variantene her over. Jeg, en ikkestrikker, kan visst strikke likevel. (Jeg hadde bare glemt det.) Jeg bruker norwegian purl til rask vrangstrikk og ribber, for det går raskest og blir minst bøll med løse tråddeler, men bruker sånn annen purl når garnet er ujevnt eller tykt eller det er mange farger. Og så bruker jeg sånn Frøydismetode av og til når det kjennes riktig, mest når det er tynt garn tror jeg, og mener jeg kaller det for vridd vrang?

Det som er vanskelig er ikke å strikke vrangt. Men å strikke FERDIG. Og montere.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 11:21   #62
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?

Maskene blir ikke vridd når jeg strikker glattstrikk.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 22:04   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?

Du vrir jo masken npår du går inn i bakre, i stedet for i fremre ledd?

Men vrir du alle (glattstrikk) så blir det vel ikke synlig vridd siden alt er vridd? Nei, du mente glattstrikk frem og tilbake, hvor annenhver pinne ervrang? ¨

Da vet jeg ikke, men jeg strikker vrang i fremre ledd av masken, p strikek i bakre ledd er vel pr def vridde masker?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 22:18   #64
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?

Nei, den vrir seg ikke. Jeg går ikke inn i bakre ledd, for masken ligger annerledes på pinnen, fremre ledd ligger bak.

De vrir seg ikke om jeg strikker frem og tilbake heller.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 22:22   #65
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

"En: under masken, to: henter tråden, tre: går igjennom og fire: slipper av." *nynner*

Inn gjennom dören, hämta appelsinen, ut gjennom døren , släng appelsinen.

Hilsen / "Skadd av eksentrisk lærer med flagrende gevanter"

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 22:40   #66
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?

Nå har jeg googlet og prøvd norwegian purl. Det var ikke noe for meg, det har vel noe med vanen å gjøre.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 21:43   #67
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?

Jeg gjør som Frøydis, og det er den eneste varianten jeg kan. Visste ikke om noen annen heller. Det er da ganske likt NP? Det går ganske raskt, og både glattstrikket og ribbestrikket ser greit ut av det jeg har strikka, tror jeg.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 22:19   #68
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?

NP synes jeg er knotete.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no