Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-19, 15:12   #41
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

På mitt ellers gamle og ganske upraktiske kjøkken er det fliser ved siden av kokeplatene/komfyren. Det geniale med det er at man kan sette varme gryter og former rett på benken uten at det gjør noe. Det er så praktisk at jeg ønsker meg det samme på nytt kjøkken når vi pusser opp.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 15:16   #42
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Jeg ville ihvertfall ikke hatt hvitmalt strie på veggene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 16:24   #43
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Jeg ville hatt et skap til feks.brødrister,stavmikser ol. med stikkontakt inn i skapet. Slik at jeg bare setter brødrister på benken og oppi skapet igjen etterpå.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 16:35   #44
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Ville også prioritert masse skap/skuffeplass. Vi har sånn «dytte-funksjon» for åpning av skuffer og skap, og det er jeg veldig fornøyd med. Kjekt når man er litt klissete på henda og feks skal kaste noe.
Er også veldig fornøyd med torky-løsningen vi har; Den står inni et overskap, og så har vi borret hull under, så man kan trekke den rett ut av skapet istedenfor egen beholder.
Skulle jeg hatt nytt kjøkken ville jeg hatt et gulv som tålte litt slitasje og som ikke fikk så lett striper og flekker.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 17:05   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg ville ihvertfall ikke hatt hvitmalt strie på veggene.

... eller mørke høyglans steinfliser på gulvet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 20:33   #46
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Jeg glemte en viktig ting: Benkeplassen vår er 70 cm dyp, det ville jeg absolutt prioritert om jeg skal lage kjøkken et nytt sted. En kjøkkenøy kan nok være like bra alternativ.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 20:55   #47
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg glemte en viktig ting: Benkeplassen vår er 70 cm dyp, det ville jeg absolutt prioritert om jeg skal lage kjøkken et nytt sted. En kjøkkenøy kan nok være like bra alternativ.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 23:29   #48
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Et skap der kjøkkenmaskina kan stå, og der den kan brukes uten å flyttes på. Ønsket meg uttrekk til dette skapet, men det hadde ikke IKEA.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-19, 12:30   #49
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Sånn rondeller i hjørneskap liker ikke jeg heller. Snakk om dårlig utnyttelse av plass. Hyller er også dumt, men om man har ting som er store og som man ikke bruker ofte innerst så er det nesten bedre. Et kjøkken uten hjørneskap er nesten best.

Det tenkte jeg også før, men jeg er veldig fornøyd med Les Mans-løsningen (hjørnekarusellen) som vi har i gryteskapet. Det andre hjørneskapet bruker jeg den innerste delen til store ting, som jeg sjelden trenger, og som det er helt greit å bruke litt tid på å ta ut når jeg først skal bruke det (f.eks. en del av ekstrautstyret til Kenwooden min bor innenfor hovedmaskinen, som brukes oftere).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-19, 12:52   #50
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det tenkte jeg også før, men jeg er veldig fornøyd med Les Mans-løsningen (hjørnekarusellen) som vi har i gryteskapet. Det andre hjørneskapet bruker jeg den innerste delen til store ting, som jeg sjelden trenger, og som det er helt greit å bruke litt tid på å ta ut når jeg først skal bruke det (f.eks. en del av ekstrautstyret til Kenwooden min bor innenfor hovedmaskinen, som brukes oftere).

Samme her. Jeg har sånn som kan trekkes helt ut av skapet, det er gull.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-19, 13:50   #51
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det tenkte jeg også før, men jeg er veldig fornøyd med Les Mans-løsningen (hjørnekarusellen) som vi har i gryteskapet. Det andre hjørneskapet bruker jeg den innerste delen til store ting, som jeg sjelden trenger, og som det er helt greit å bruke litt tid på å ta ut når jeg først skal bruke det (f.eks. en del av ekstrautstyret til Kenwooden min bor innenfor hovedmaskinen, som brukes oftere).

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Samme her. Jeg har sånn som kan trekkes helt ut av skapet, det er gull.

For kaseroller, gryter og stekepanner fungerer det bra. Jeg har to hjørneskap (på hytten) og burde ha gått for hyller i den ene. Jeg ser ikke helt for meg hva jeg skal bruke den andre karusellen til.

Hva har dere andre som ikke har kaseroller, gryter og stekepanner i karusellen? Kantene er for lave til å ha noe som er mer ustabild/høyt og formen gjør det ikke optimalt til andre store ting.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-19, 14:39   #52
Majka
Kometkamerat
 
Majka sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 180
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Tok i bruk nytt kjøkken i gammelt hus for 3 måneder siden.

Jeg har også karusellen som vist over og får plass til 5 kasseroller fra 2 liter til 12 liter i den øverste hyllen. Under har jeg stekepanner og en stor fiskekasserolle. Har lokkene på, så slipper en egen plass for disse.

Liker mest:

  • Er veldig fornøyd med å ha stor vask, men i tillegg ha en liten vask. Passer i 80 cm benkeskap.
  • Liker også sjalusiskapet hvor jeg får inn kaffetrakter, brødrister, sodastreamen og en liten kaffemaskin. Har egne kontakter i skapet, med en egen bryter (med lysindikasjon) som styrer strømmen til kontaktene.
  • Har et 40 cm høyskap med skuffer, og der har jeg en skuffe for kenwooden med egen stikkontakt i skapet.
  • Planlimt vask
  • At jeg skippet hjørneskap nr 2, for å prioritere benkeskap med skuffer (dvs at hjørnet er tomt)
  • Godt med lys (spotter i taket + pendler)
  • Vi utnyttet plass ved pipa til å ha et grunt høyskap (ca 15 cm hyller inne i skapet). Får plass til kaffekanner, vannmugger, oljeflasker, hermetikk, saftflasker osv.
  • Godt med plass på begge sider av oppvaskmaskina. Har hverdagskopper og bestikk i skuffe, og kan ta kopper rett fra maskina og inn i skuffa.
  • Sokkelskuffer
  • Veggskap med vitrinedører på en vegg. Lys i skapet. Brukes til glass og servise som ikke er i daglig bruk, som vi ikke hadde hatt plass til ellers. Hyller er uaktuelt siden vi vasker/tørker minst mulig støv.

Minst fornøyd med:
  • Bomma i planlegging av lyspunkt i taket, så måtte kutte ut en pendel over benken for å få åpnet en skapdør.
  • Har for liten benkeplass ved siden av steikeovnen, så litt tungvindt logistikk rundt mat inn og ut av steikeovnen.
  • Fikk ikke inn en egnet plass for å henge opp tørkehåndduk, så foreløpig henger denne på håndtaket til steikeovnen.

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-19, 15:00   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Samme her. Jeg har sånn som kan trekkes helt ut av skapet, det er gull.

Akkurat denne har vi også, og jeg føler at vi får utnyttet all plassen i hjørnet. Den gjør det enkelt å få ut også det som står helt innerst.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-19, 15:28   #54
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

skuffer er gull! Vi har nettopp fått nytt kjøkken og av ting jeg elsker er heismotoren på overskapene - den er super. Men om det er noe jeg akkurat hadde priortert hvis jeg med det måtte valgt bort noe annet vet jeg ikke



Vi har også sonefri 90cm koketopp, helt supert. Stekeovn i (litt under) benkehøyde er fint. Høytaler på kjøkkenet (vi har integrert skjerm/radio++ i kjøleskapet). Vi har dobbelt kjøleskap med liten frysedel og is/vanndispenser, det liker jeg veldig godt.

Hm, hva mer. Jo - jeg er veldig glad i sokkelstøvsugeren vår! Og mannen vår liker godt de innebygde øltappekranene

Og hjørnekaruseller lik de Neket viser. Vi har også etpar smale uttrekksskap som vi bruker til hhv vaskemidler og sånt, og til oljeflasker og balsamicoflasker og sånt.

Vi har en utfordring med en "pen" måte å håndtere vaskekluter på. Det skulle jeg gjerne hatt en bedre løsning på.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-19, 22:58   #55
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Takk for så mange svar! Ble liggende med sykdom så fikk ikke svart her før nå.

I dag har jeg vært hos kjøkkenleverandøren, og jeg er mer forvirret enn noen gang! Innser at dette blir utrolig dyrt. Kjøkkenet som leveres er fra Drømmekjøkken. Jeg må nok gjøre flere endringer, bla. vil jeg heller ha skuffer enn skap, vurderer å flytte koketoppen til kjøkkenøya og flytte den lengere ut, utvide den til 120 cm med skuffer på hver side. Det er ikke lett å få god nok plass til hele familien på 8.



Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.


En annen ting er Quooker, vannkoker i benken og kokende vann ut av krana. Mannen var sterkt skeptisk til nytten, men ble raskt overbevist da vi tok det i bruk. https://www.quooker.no/no

Blir denne mye brukt?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 49753076_370261893760017_3452103414681436160_n.jpg (46,2 KB, 22 visninger)
__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-19, 13:20   #56
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?

Overskap, høye benker og alt i ståhøyde så man slipper å bøye seg. F eks ovn og Micro i ståhøyde. INGEN dype skuffer på gulvet, våre tar livet av ryggen min.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no