Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Elbil som familiebil - wazzup?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-19, 17:11   #61
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Det er masse treige teslister også, ser det. Irriterende, de også. I det hele tatt synes jeg folk skulle holdt seg hjemme.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-19, 19:34   #62
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.919
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Opprinnelig lagt inn av Beckett, her.

Haha. Jeg burde sikkert nevnt at jeg er den irriterende bilisten som følger fartsgrensene. Og enda mer etter at vi fikk Tesla. 😜

Hah! Jeg visste jeg ikke var alene!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-19, 19:53   #63
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.291
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Opprinnelig lagt inn av Beckett, her.

Haha. Jeg burde sikkert nevnt at jeg er den irriterende bilisten som følger fartsgrensene. Og enda mer etter at vi fikk Tesla. 😜

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-19, 21:19   #64
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Vi har Tesla model X som familiebil og syns den er helt perfekt. Det eneste er jeg syns den er et herk å parkere i sentrum da den jo er noe større enn de fleste andre biler, og den har stor svingradius. Vi vurderte også Jaguar, men den er ganske mye mindre, og vi ville ha en med god plass da vi allerede hadde stasjonsvogn med god plass fra før. Snart kommer Audi e-tron, og den tror jeg også blir veldig bra, men den er også en del mindre enn X'n.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-19, 21:36   #65
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.371
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Geitrams, Tesla x, er det den som skal ha plass til tre unger i bilstol? er det det, og er det da plass til noe særlig annet? Har pr nå to i beltestol og en bakovervendt, om et par år skal vel den bakovervendte snues og den eldste av de i beltestol kunne sitte uten, det aner meg at vi kasnkje skal vente med elbil minst så lenge, i alle fall som hovedbil. Vi kunne byttet ut andrebilen med en elektrisk, men mistener den kjøres til den skrotes, det er vel tross alt mer miljøvennlig og økonomisk enn å kjøpe en ny bil

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-19, 21:39   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.210
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Ja, det vil jeg tro at det er plass til. Vi hadde bare en i beltestol da vi fikk den, men vi hadde tre beltestoler i den gamle Suzukien, og Teslaen har mye bedre plass enn den. Kommer sikkert an på hvilke stoler du har da. Vi hadde en annen type i midten, da tok de mindre plass fordi de var bredest på ulike steder. Men det var som sagt i en bil med dårligere plass enn teslaen.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-19, 22:29   #67
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Jeg har ikke lest hele tråden, men mannen min sier at Audien har lite utstyr med i grunnprisen. Vi vurderte den, men venter trolig heller litt til med å bytte våre to elbiler. Men vi står foreløpig i kl for den.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-19, 22:31   #68
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Det går nok fint med 3 bilstoler. Vi har en beltestol og en pute i bilen nå, og det er endelig så stor avstand mellom guttene i baksetet at de ikke rekker å fike til hverandre lengre Man kan også kjøpe den som 6 eller 7-seter, men det går på bekostning av bagasjerommet.
Og så slipper man å bøye seg når man skal inn i baksetene på grunn av falcondørene.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-19, 22:35   #69
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har ikke lest hele tråden, men mannen min sier at Audien har lite utstyr med i grunnprisen. Vi vurderte den, men venter trolig heller litt til med å bytte våre to elbiler. Men vi står foreløpig i kl for den.

Tipper du får bra mye utstyr med på Audien for å nå opp til prisen av en X. Nå selges den ikke med 75-batteriet lengre, og gapet opp til X har blitt enda større fordi den kun selges med 100-batteriet.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-19, 22:56   #70
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.371
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Tipper du får bra mye utstyr med på Audien for å nå opp til prisen av en X. Nå selges den ikke med 75-batteriet lengre, og gapet opp til X har blitt enda større fordi den kun selges med 100-batteriet.

Den er dyr ja! Altfor dyr...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-19, 22:58   #71
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.371
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Vi har jo 7 seter pr i dag (s max) og liker egentlig å kunne ha med oss et menneske eller to ekstra, helt klar over at vi da nesten ikke kan ha baggasje, men av og til er det praktisk. Om det er så verd det at vi kjøper en x er dog en helt annen sak, men den bilen er egentlig ikke moden for å skiftes enda uansett. Jeg bare er i tenkeboksen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-19, 00:38   #72
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Vi kjører heller to middels dyre elbiler til hytta enn en kjempestor og kjempedyr som har plass til alt og alle. Det er flest hverdager. Min Ioniq er perfekt for mitt daglige bruk. Har alltid kilometer igjen til kjøring som gjøres på etttermidagen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-19, 01:20   #73
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi har jo 7 seter pr i dag (s max) og liker egentlig å kunne ha med oss et menneske eller to ekstra, helt klar over at vi da nesten ikke kan ha baggasje, men av og til er det praktisk. Om det er så verd det at vi kjøper en x er dog en helt annen sak, men den bilen er egentlig ikke moden for å skiftes enda uansett. Jeg bare er i tenkeboksen.

Det er helt grei bagasjeplass i X 6 og 7-seter og, i og med at bilen er såpass brei, og i tillegg har bagasjerom i fronten. Der har man fint plass til 4-5 handleposer.
Men er dere i tvil, og heller mot nei, så for all del ikke prøv en Tesla. Da er det gjort

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-19, 10:15   #74
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vi kjører heller to middels dyre elbiler til hytta enn en kjempestor og kjempedyr som har plass til alt og alle. Det er flest hverdager. Min Ioniq er perfekt for mitt daglige bruk. Har alltid kilometer igjen til kjøring som gjøres på etttermidagen.

For oss er det helt uaktuelt å ha 2 biler. Den ene vi har står stille 90 % av tiden.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-19, 10:59   #75
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.371
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vi kjører heller to middels dyre elbiler til hytta enn en kjempestor og kjempedyr som har plass til alt og alle. Det er flest hverdager. Min Ioniq er perfekt for mitt daglige bruk. Har alltid kilometer igjen til kjøring som gjøres på etttermidagen.

Det er ikke "på hytta" vi evt skal ha med alt og alle da, det er på ferie. Og i hverdagen må vi ha plass til tre barnestoler. Det er flest hverdager ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-19, 12:01   #76
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

For oss er det helt uaktuelt å ha 2 biler. Den ene vi har står stille 90 % av tiden.

Ja, da blir det noe annet. Vi trenger to biler for å komme oss på jobb.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-19, 13:01   #77
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Vår står også 90% av tiden, men det er likevel ganske ofte press på den akkurat når den brukes, sånn at det minst ukentlig skjer at vi helst skulle hatt to (men ender opp å kjøre oss - Vestre Bærum - Gressbanen - Vestre Bærum - oss - Gressbanen sånn non stop en hel kveld i stedet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-19, 13:07   #78
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Vår eneste bil står langt mer enn 90 % av tiden. Er ikke 10 % brukstid på en bil egentlig ganske mye?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-19, 13:30   #79
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.210
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Jo, 10% er jo 16,8 timer i uka, det vil si godt over 2 timer med bilkjøring hver dag, og det synes jeg er mye. Vår bil brukes på tre til fire av dagene i løpet av ei normal uke, og da ikke mer enn kjøreturer på 20-40 minutter den dagen. Så kanskje to timer totalt sett hver uke, når vi ikke reiser bort, eller maks tre, hvis jeg tar i, og da har vi hatt en travel uke. Så vår bil står vel da ca 98% av tida, i gjennosnitt.

Men vi bor sentralt, og ingen av oss bruker bil til jobb. Det bilen brukes til er stort sett å kjøre til guttungens trening, der mannen er trener, to ganger i uka, og en handletur på lørdag. I tillegg skjer det kanskje en gang i uka at mannen har noe møter eller andre jobbgreier som krever at han bruker bilen den dagen, men ikke nødvendigvis hver uke.

Ikke har vi hytte heller, så de gangene vi kjører litt lenger er stort sett når vi skal besøke familie e.l., som bor langt unna. Rekreasjon foregår først og fremst i marka, som også bare er maks 20 minutters kjøring unna, men som like ofte nås med kollektivtransport. Sånn sett kan det egentlig ikke forsvares at vi skal ha en så dyr bil i det hele tatt, og det er også grunnen til at vi har klart oss i veldig mange år med en gammel og ukomfortabel bil, med høye drivstoffutgifter, som ikke akkurat var noe vidundermiddel for mannens vonde rygg. Da Teslaen ble kjøpt sang denne på siste verset (bilen altså, ikke ryggen, selv om den også var ute å kjøre), og det kom et kampanjetilbud via min svogers forbindelser, som gjorde at prisen ble overkommelig.

Den største motivasjonen er at de få, virkelig lange kjøreturene vi har, skal være levelige for mannen. Nå kan vi faktisk til og med ha bilferie, hvis vi vil, uten at ferien blir ødelagt av mannens ryggsmerter.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-19, 13:38   #80
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil som familiebil - wazzup?

Jeg tror de snakker om andelen reiser der bil kunne brukes, men der kommunal transport/sykkel/løping/gåing/sitte på med noen brukes i steden for egen bil.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no