Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hekling. Hjelp...

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-12, 22:02   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hekling. Hjelp...

Ok, nå har jeg plukket frem en jakke jeg strikket for en tid siden, men som jeg la vekk pga at det skal hekles en kant rundt, og jeg er ingen hekler...

Men jeg vil lære, og jeg har nå googlet meg frem til det meste i oppskriften, og ser vel for meg hvordan de forskjellige maskene skal være. Et lite spørsmål har uansett dukket opp, og jeg spør da derfor dere gode håndsarbeidsdamer her inne.

Oppskriften sier:

"hekle en rad fm rundt forstykkene og halsen. Hekle vifter fra rettsiden slik *1 kjm i første fm, hopp over 1 fm, hekle 6 st i neste fm, hopp over 1 fm* Gjenta fra *-* raden ut."

Det jeg lurer på er denne "hekle 6 st i neste fm". Betyr det at jeg skal lage en stav på 6 m?

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 22:26   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekling. Hjelp...

Nei, det betyr at du skal hekle seks staver i den samme masken, før du hopper over ei maske, og hekler ei fastmaske i den neste. Så skal du repetere det til du har kommet rundt.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 22:58   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekling. Hjelp...

Hmm, det forsto jeg lite av

jeg får vel bare prøve meg frem litt her. Jeg har bilde av hvordan det ferdige resultatet skal bli.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 23:22   #4
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekling. Hjelp...

Du hekler en stav i ei maske, og så hekler du en til - i den samme maska, og enda en og enda en, til du har heklet seks staver. Da kan du gå videre. :-)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 18:14   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekling. Hjelp...

Wow, jeg får det til! Var ikke så vanskelig når jeg bare kom i gang.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no