Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Nedlastning for dummies?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 02:14   #1
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Nedlastning for dummies?

Jeg får det ikke til! Filmer og tv-serier altså.

Jeg får lastet ned filen, men der stopper det. Hjelp. Jeg bruker stort sett noe som kalles Bit Lord. Har prøvd andre også, men det hjelper ikke. Hva gjør dere for å få sett det dere har lastet ned?

( )

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 03:37   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlastning for dummies?

Du kan lese denne tråden for litt tips!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:05   #3
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Nedlastning for dummies?

Takk, Miss! Men det sto ikke noe om hva man gjør etter man har lastet ned. Det er det jeg har problems med. Når så mange får det til, så er jeg litt sur for at jeg ikke gjør det.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:46   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlastning for dummies?

Du trenger ikke gjøre annet enn å se den - og da bruke en mediaspiller som tar ALLE filformat (så slipper du å styre med å laste ned ekstra codex'er som kanskje ikke tar filformatet likevel etc.) VLC er superbra.

Men først henter du torrenten (dvs lager den på disken, tar et sekund), og så må du bruke et fildelingsprogram for å laste ned selve filen som torrenten "representerer". Dette tar vanligvis et par timer på de åpne stedene, alt etter som.

Når filen er ferdignedlastet så er det bare å hente den opp i mediaspilleren og se ivei!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 14:56   #5
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nedlastning for dummies?

Når du sier "lastet ned filen", mener du .torrent filen eller selve filmen?

Normalt sett så skjer ting i denne rekkefølgen:
1:Last ned .Torrent filen og åpne den i din Bittorrent tjener (Bitlord i ditt tilfelle, jeg anbefaler dog at du bytter til enten Azureus eller mjutorrent). Torrentfilen er bare på noen få KB så den får du net på et par sekunder.
2:Sett i gang nedlastingen av filmen. Tar alt fra et par timer til en dag eller to avhengig av hvor populær filmen er før den er ferdig nedlastet.
3:Sett i gang filmen i en filmavspiller. Jeg bruker Zoomplayer (www.inmatrix.com) som jeg er veldig fornøyd med, men også VLC (http://www.videolan.org/vlc/) er veldig bra.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:16   #6
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedlastning for dummies?

Kan bare tilslutt meg det Miss Norway og Juste sier:

Hvis det er avspilling av en ferdig nedlastet videofil (de heter vanligvis .avi eller .mpg til etternavn) du er ute etter: Prøv VLC til å spille dem.

ZoomPlayer har flere muligheter, og jeg bruker den også, men VLC har den fordelen at den kommer med støtte for "alle" typer video og lyd innebygd, mens med ZoomPlayer kan det være litt mikk å få enkelte ting til å virke første gang. Begge er gratis. ZoomPlayer er bare for Windows (men det har du jo hvis du bruker BitLord), VLC fins for alt mulig.

Hvis det fortsatt ikke virker, prøv å poste en litt mer detaljert beskrivelse av problemet, eller kom med konkrete eksempler.

Ben "Codec" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 19:26   #7
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedlastning for dummies?

Nedlasting: EasyNews (UseNet - Full fart, ingen opplasting)

Utpakking og sammensetting av filer: WinRAR + QuickPar / MacPar Deluxe

Avspilling: VLC

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no