Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken MAC?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-06, 16:16   #1
På randen
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 31
På randen er litt kul
Standard

Hvilken MAC?

Jeg trenger en ny laptop og sikler på en MAC. Primært til enkel hjemmebruk, surfing og bildebehandling.

Har sett på den enkleste MacBook. Hva tror dere "mer erfarne" macbrukere en "nybegynner" trenger?

På randen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 17:27   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Jeg ville kjøpt den mellomste MacBook, hvis jeg trengte den idag. Hvis behovet ikke hadde vært akutt så hadde jeg ventet til midten av november da det muligens kanskje kommer oppgraderinger.

Tommelfingerregelen er å kjøpe den dyreste du har råd til og har behov for, når du trenger den. Ikke en dag før.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 18:58   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Hva mener du med den "mellomste"?

Selv kan jeg ikke bestemme meg for om jeg skal ha en 13" MacBook med "alt" eller MacPro når jeg skal oppgradere snart. Er redd for at 15" plutselig skal virke veldig stort jeg da...


Er så glad i 12"-størrelsen jeg har nå (PowerBook), men har ikke DVD-brenner og harddisken er alt for liten (60 G!). Men fungerer jo som en klokke! Liker alu-eksteriøret, men samtidig er hvit MacBook ganske dertent også

Og mens jeg kupper tråden: Skjerm - noen som har sterke meninger om glossy vs. matt?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 20:59   #4
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken MAC?

MacBook er herlig!

Les: Det har jeg... 13"

Til vanlig bruk trenger du ikke den store. Men hvis du jobber mye med bilder, bør du ta deg råd til 15".

Lykke til!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 22:05   #5
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hva mener du med den "mellomste"?



Og mens jeg kupper tråden: Skjerm - noen som har sterke meninger om glossy vs. matt?

Med mellomste mener jeg ikke den dyreste og ikke den billigste.

Skjerm: Matt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 23:53   #6
På randen
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 31
På randen er litt kul
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg ville kjøpt den mellomste MacBook, hvis jeg trengte den idag. Hvis behovet ikke hadde vært akutt så hadde jeg ventet til midten av november da det muligens kanskje kommer oppgraderinger.

Tommelfingerregelen er å kjøpe den dyreste du har råd til og har behov for, når du trenger den. Ikke en dag før.

Tusen takk for innspill. Vet du noe mer om oppdateringene? Jeg er egentlig i villrede om hvilken maskin jeg skal velge, siden jeg ikke har brukt mac før. Her og nå, tenker jeg at den minste MacBook dekker mitt reelle behov nå. Den hvite glossy looken tiltaler også :-). Undrer dog på hvordan den ser ut med X antall fingermerker på...? Samtidig er jo bare MacBook Pro også utrolig stilig med alu-looken, og hvis jeg nå (ja, ja liksom) skulle få overskudd og mer tid til å lære meg photoshop og videoredigering bedre, så trenger jeg en maskin med større kapasitet. Det kan jo også hende at jeg ikke blir frelst på Mac (hvis det går an...), og da er det litt kjedelig å ha brukt 26000 laken på et feilkjøp.

Hmmm...Kanskje jeg bare skal kjøpe MacBook 13" som en intro, og så oppgraderer jeg maskin etterhvert...

Er det annet stæsj til Macen jeg trenger?

På randen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 00:06   #7
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Med tanke på fingermerker så er iClean et bra produkt!

Oppdateringer vet ingen noe om, de kommer når de kommer, så det må bli med rykter - og de ser at det kommer til å skje noe med MacBook i løpet av november (før julerushet). Apple røper aldri mer enn det som er helt nødvendig om hva de har fore.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:37   #8
På randen
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 31
På randen er litt kul
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Får vente noen uker da før jeg bestiller.

Takk for hjelp

På randen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 23:05   #9
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Jeg vil ha MacBook!
Begynner å bli temmelig kje av min noe trege iBook!

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 23:10   #10
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Oppdatert MacBook med Core 2 Duo kom idag! Løp å kjøp.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 23:31   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken MAC?

OK, løper jeg, hvis du bare forteller hvorfor Core 2 Duo er så bra for meg

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 08:50   #12
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Bedre ytelse enn den forrige Core (1) Duo. Det at 2'ern var på vei var eneste grunn til å vente med å handle MacBook; nå er det ingen grunn til å vente.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:09   #13
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Eg har iBook G4, og er ganske nøgd med den. Eg jobbar med ein del tunge program, så i prinsippet skulle eg nok hatt ei litt kulare (les. nyare og raskare) maskin.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:20   #14
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Jeg har nettopp anskaffet Mac Mini, men kan ikke si så mye om den ennå, siden jeg ikke hart tatt den i bruk.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 12:26   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Åh, har lyst på både MacBook og Mini. Har sett litt på MacBookPro, men tror at selv om jeg er proff, så holder det med en vanlig Book til meg. De tunge jobbene gjør jeg jo på jobb.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 16:05   #16
På randen
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 31
På randen er litt kul
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Nå har jeg kjøpt den nye oppdaterte MacBooken. Gleder meg...

På randen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 10:43   #17
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken MAC?

Jeg har fått iMac i julegave (les: skal kjøpe den selv og så får jeg pengene refundert).

Noen synspunkter om hvad en veldig internasjonal småbarnsfamilie trenger ? Jeg har allerede bestemt meg for wireless og 24' skjerm, tenker nå på hvor stor harddisk/prosessor og hvilke tilleggs-softwareprogrammer jeg skal ha.

Dette blir vores første Mac ! Håper de er mere idiotsikre enn de andre maskiner som jeg har hatt.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no