Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tips til julekalender

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-08, 13:46   #21
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til julekalender

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har ikke sett noen Duplo-kalender. Det første året jeg lagde "småpakke"-kalender (hengte opp alle pakkene i hver sin snor i kjøkkenvinduet) kjøpte jeg en Duplo-bondegård, som fylte opp ganske mange av pakkene - vet ikke om Bonus vil synes det er OK, eller er det for kjipt sammenlignet med storebrors fine Legoboks med bilder på?


Tror nok det kan passere. Lego er Lego. Pakker må da være like spennende som boks? Hvis ikke, får jeg legge pakken inni esken til Duplosettet.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 13:48   #22
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Tips til julekalender

I år skal de få lov til få noe annet et gavekalender, Lego kalender feks.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 14:44   #23
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Tips til julekalender

Adventskalenderen 2008 kommer til å beså av en del lego, det er iallefall planen...

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 14:53   #24
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julekalender

Noen gjengangere hos oss:

  • 12. pakkes forkledet inn og vi baker lussekatter
  • 13. pakkes luciakjolen inn
  • pepperkakeformer pakkes inn når vi skal bake pepperkaker
  • en dag pakker vi inn kort hvor det står at hun skal kjøpe julegaver
  • bilde av et juletre pakkes inn når vi skal kjøpe juletre
  • bilde av tre har vært pakket inn dersom vi har dratt på julegrantenning
  • vi har hatt aktiviteter som kino eller "kino"
  • sokker
  • strømpebukser
  • truser
  • tannbørste
  • hårpynt
Og ellers en del fornuftige og noen mindre fornuftige ting.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 15:23   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.140
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julekalender

Utover Duplo puttet jeg følgende i de to julekalenderne jeg laget selv:
- Schleich-dyr (sånne fine, naturtro plastdyr som de har på de fleste lekebutikker)
- sokker (gjerne med kule mønstre)
- tannbørste
- noen femkroninger til sparegrisen
- en liten sjokoladenisse på lørdagene
- kule reflekser
- nøkkelring-ting (til å henge på barnehagesekken)
- diverse "deler" til lekekjøkkensakene (små grytekluter (som moren min strikket), små glass, lekebestikk)
- små pepperkakeformer

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 15:51   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julekalender

August! August! August!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 16:09   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.140
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julekalender

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

August! August! August!

Ja, du har rett. :skamme seg:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 16:43   #28
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julekalender

Kanskje jeg skal gå for Lego kalender i år.... Litt mer lettvint, og ikke minst billigere.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 17:47   #29
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til julekalender

Jeg liker å være tidlig ute, men dette er virkelig for tidlig! Kan i det minste vente til sommerferien er over.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 18:28   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julekalender

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Men hva gjør jeg med Bonus? Han er litt for liten for smålego, men ikke for liten for å hyle høyt hver dag hvis han blir forskjellsbehandlet. Duplosett eller legokalender?

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Det finnes ikke duplo-kalender vel?

Jeg mener jeg så Duplo kalender i fjor, men det var prinsesseversjonen jeg så.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 19:20   #31
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til julekalender

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg mener jeg så Duplo kalender i fjor, men det var prinsesseversjonen jeg så.


Det gjør da vel ingenting. Si fra hvis du ser en i år.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 19:42   #32
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til julekalender

En juletråd

Vi har puttet i ballonger, blyanter, viskelær, glitterlim, stempeltusjer, juletannbørst, julehandduk, godteri i helgene, pc-spill (fant Jul i skomakergata og Jul i blåfjell pc-spill til en latterlig lav pris på loppis), lekemat (kjøpte en diger pakke og delte opp), små julelys (t-lys), kinobiletter og litt praktiske ting. Tror vi kommer til å gå for en del aktiviteter i år.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 19:57   #33
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til julekalender

Hallo, vi har ikke vært på sommerferien vår enda!!

Men får å bidra med noe. I fjor hadde storesøster puslespilldillen, da delte vi et puslespill opp i mange gaver ! Stor suksess.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 22:22   #34
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til julekalender

Flotte tips her, men hvordan henger dere dem?
Bare pakker de inn å har de i en pose eller?

Nei det finnes ikke duplo kalender.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 22:30   #35
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julekalender

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Flotte tips her, men hvordan henger dere dem?
Bare pakker de inn å har de i en pose eller?

Nei det finnes ikke duplo kalender.

Jeg har laget en kalender med ringer til å henge pakkene på, men det ble litt lite plass til såpass mange pakker. Derfor pakket jeg inn pakkene og festet dem i gardinstanga i fjor. Det var enkelt, så jeg ser ikke bort fra at jeg går for en lignende variant i år også.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 22:35   #36
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til julekalender

Jeg pakket de inn i små pakker og hang på kalenderen. Altså puslespillbrikkene. Innimellom hadde vi andre små gaver og opplevelser.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 22:36   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julekalender

Jul. Jeg begynner å glede meg allerede i februar hvert år jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 22:40   #38
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til julekalender

Vi bruker stort sett å ha aktiviteter i kalenderen. Har ikke listen min lagret på denne pc'en, men sånn i full fart kommer jeg på følgende: kino, teater, svømmehallen, bake pepperkaker, bake lussekatter, gå lucia til naboene, lage julepynt, lage julegaver, lage julekort, "kino" hjemme med julefilm, biblioteket, julegrantenning, nissefest (idrettslaget arrangerer, og jeg utnytter det grovt ), kjøpe julegaver til hverandre, bytur med kafé-besøk, pynte juletre, lese julebok, bake colakjeks, bake snickerskake, bake sjokoladekjeks... Og på julaften ligger starten på en liten rebus i lommen, og de får lete seg fram til en liten pakke.

MEN, for to år siden stod vi midt i hussalg, og kjøpte oss ut av aktivitetskalenderen med LEGO-kalender til gutten og Prinsessekalender med dill og dall til jenta. Jeg vet at de er veldig glade i aktivitetskalenderen, men at de også har lyst på sånn med ting i. Jeg gjør nok som i fjor - har et lite møte med dem i starten av november og så får de bestemme. Annethvert år hadde jo ikke vært så dumt?

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 22:44   #39
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til julekalender

Colakjeks? Fortell............oppskrift.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 22:45   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julekalender

Colakjeks, er det sånne karamellkaker? De er gooode.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no