Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fortell meg mer om sushi

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-11, 21:15   #21
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.019
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

Det hender de har majones i sushien i japan, men jeg tror det var amerikanerne som startet med det og så har det spredt seg. Jeg har all min sushikunnskap fra min japanske venninne og kollega som har hatt sushikurs for oss på jobb.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 12:55   #22
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

Jeg lærte å lage sushi av en japansk venninne, og hun brukte ihvertfall majones.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 13:02   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.422
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Takk, det var mange gode forslag. Krepsehaler som i den som ligger i lake i butikken?

Jeg pleier å bruke frosne scampi som jeg tiner, trer på en pinne så de holder seg flate, og koker i lettsaltet vann i ca ett minutt.

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Er det vanlig med majones i sushi i Japan? Eller snakker vi her om en fornorskning av sushien her tillands?

En amerikanisering som har spredt seg tilbake til Japan. Jeg gikk på et sushikurs tidligere i år, og lærte da at i Japan er så godt som alle makirullene vegetariske, de ulike variantene som finnes nå er hovedsaklig amerikanske oppfinnelser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 13:31   #24
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

Sushi på Rema 1000?!
Er det for godt til å være sant?

Fjols er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 14:03   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.422
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

Da jeg var på sushikurs lærte jeg forresten også at de aller fleste gode sushirestauranter lager sin egen soyasausblanding, gjerne med litt sukker, wasabi og andre krydder. Det samme med eddiken. Jeg lærte også at wasabi ikke er wasabi, fordi det er så vanskelig å dyrke. Det er derimot en blanding av erter, pepperrot, konditorfarge og sennepspulver. Ekte wasabi får man bare på veldig, veldig high scale sushisteder., selv i Japan De hadde det frossent på Japantorget her om dagen, men jeg kjøpte ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 14:15   #26
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

Har du smakt Rema sin da?
Den er ikke dum den altså.

Jeg har ikke laget så mye suhsi hjemme. Den jeg har laget har hatt salmalaks, gulrot og avokado i seg Jeg liker gulroten som gir litt tyggemotstand. Og så har jeg hatt litt sesamfrø i tillegg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 15:28   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.422
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Japantorget? Kan du fortelle litt mer? Må jeg ta med kjølebag når jeg skal til Oslo neste gang?



Det er en bitteliten sjappe som ligger i stikkveien fra Krikeveien og inn mot Majorstua skole. De har "ekte", japanske matvarer, samt mye fint sushiporselen og steingods. Stort utvalg sushiris, japansk grønn te, godis, noe frossenvarer (men det varierer litt hva de har), mange ulike soyasauser og eddiker, ulike krydder og tilbehør, japanske ukeblader, tegnesaker, kimonoer og annet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 15:36   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.422
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Oi, det høres ut som det kan bli en relativt dyr fornøyelse for en som elsker japansk mat, te og estetikk. Takk for tips!

Ingen årsak! Det er faktisk ikke så veldig dyrt der, og de har lite "dill", egentlig. Men det er absolutt verdt et besøk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 23:16   #29
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.282
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

Tror ikke jeg har spist Maki med majones enda....

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 23:43   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.905
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Tror ikke jeg har spist Maki med majones enda....

I dag så jeg maki på Deli de Luca. Den hadde en del av en slags majonesaktig guffe, men litt gulere. Jeg gjettet på japansk majones, selv om jeg synes det høres snodig ut å forbinde Japan med majones.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 07:32   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.422
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

Jeg har en japansk Manga-kokebok for barn, og forbløffende mange av oppskriftene er med majones.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 20:56   #32
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.282
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

Jeg har alltid trodd at mayo var noe Japanerne ikke brukte i kostholdet sitt. Men husker jo at burgerpalassene var populære, og det er også mye fet mat der.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 21:02   #33
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg mer om sushi

jeg har fått mye sushi med majones i det siste, og jeg syns ikke det er så godt. Kremost høres minst like ille ut. jeg syns det er best med vanlige sushibiter, og er ikke så glad i maki full av stasj.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no