Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Briller og øredobber sammen

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-12, 20:33   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Briller og øredobber sammen

Etter at jeg begynte med briller går jeg nesten ikke med store øredobber mer. Det blir liksom for mye? Har aldri tenkt over det før jeg begynte med briller selv, eller lagt merke til det på andre. Men hver gang jeg tar på meg noe litt mer enn bare helt smått i ørene nå, så syns jeg det blir rotete og tar dem av igjen. Det er litt synd, for jeg liker egentlig litt store øreringer av diverse typer. Brillene mine er ganske nøytrale og helt uten bling og dill på stengene.

Er dette noe andre med briller har tenkt på, eller er det bare meg som er litt overfølsom?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:36   #2
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Skjønner hva du mener. Jeg går stort sett med linser, men når jeg har brillen på føler jeg ofte det blir too much med smykker i tillegg.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:47   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Det har jeg egentlig aldri tenkt på, men jeg har vel ikke noe "stor ørepynt" uansett da, bare små.

Men jeg har brukt briller hver dag siden jeg var 9 år (og tok ikke hull i ørene før jeg var 22 eller noe sånn.) og skal nok fortsette med det resten av livet. Brillene er rett og slett en del av meg, noe smykker ikke er. Så smykker og ørepynt er ekstra. Brillene er default, basis, bare meg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:48   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Jeg tror det er en vanesak, først og fremst. Det er i alle fall ikke noe jeg reagerer på på andre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:52   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Jeg har heller aldri lagt merke til det på andre. Det er når jeg ser det på meg selv det føles som for mye rot i og rundt trynet.

Nå er det bare et par måneder siden jeg begynte med briller på heltid, så jeg er ikke helt vant til det ennå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 19:34   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror det er en vanesak, først og fremst. Det er i alle fall ikke noe jeg reagerer på på andre.

Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:54   #7
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Jeg har aldri lagt merke til om noen går med briller og smykker samtidig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:57   #8
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har aldri lagt merke til om noen går med briller og smykker samtidig.

Jeg må presiserer at heller ikke jeg legger merke til dette hos andre. Det er mer en følelse jeg får når jeg selv går med briller. Og jeg tror også at jeg ikke hadde tenkt slik om jeg gikk med brillene ofte.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:59   #9
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Et kjapt og kjipt bildesøk viser at det går an

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:00   #10
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Det har jeg aldri lagt merke til hos andre nei.

Jeg har kraftige typete litt hornaktige briller. Så for meg blir det litt stilkollisjon.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:49   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Har aldri tenkt på problemstillingen. Nå bruker jeg aldri noe i ørene da, men jeg bruker smykker ellers. Noen ganger.
Så lenge du ikke har slike dekorative gøyale brede brillestenger, skulle jeg tro øreringene dine passer fortsatt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:53   #12
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Jeg bruker briller, og unngår for stor ørepynt, ja.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 10:21   #13
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Jeg har knapt brukt øredobber siden jeg fikk briller. Det blir for mye med begge deler, rett og slett. Det måtte i så fall vært noe lite og diskret, men for min egen del ser jeg ikke poenget med det. Jeg har fått samme syn på langt hår også etterhvert. Lange lokker og briller synes jeg ikke fungerer så bra. Jeg har redusert lengden på mitt hår og når det blir for langt innimellom så setter jeg det opp, det fungerer greit.

  Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 10:27   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Jeg tror det er en vanesak. Jeg har jo alltid hatt briller, og ser dem mer som en del av ansiktet mitt, ikke som tilbehør, og dermed har jeg vel knapt noen gang tenkt over hvorvidt de passer til andre ting jeg har på meg. Men siden du nettopp har begynt med briller, tenker jeg at du "ser dem" hele tiden, på en annen måte. (Litt som at jeg alltid "ser det" når jeg er sminket, fordi jeg ikke går med sminke til vanlig.) Det går sikkert over. Og jeg bruker alltid øredobber, vanligvis ganske store, selv om jeg har briller.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 11:56   #15
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Forresten, det jeg skrev om at diskrete øredobber går til briller kan man jo snu på hodet. Diskrete briller går til øredobber.

Personlig synes jeg Mira hadde sett bedre ut uten øredobber til disse store og iøyenfallende brillene. Eller, en liten gulldings på øreflippen synes jeg kanskje hadde vært ok, men hengende blingbling ville jeg ikke valgt. Hun har jo et pent ansikt som jeg synes kommer best til sin rett uten øredobbene. Men jeg liker godt enkelt og naturlig, det er jo smak og behag oppi dette også.


Sist redigert av konsulenten : 09-11-13 kl 15:59.
  Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 12:35   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Personlig synes jeg Mira hadde sett bedre ut uten øredobber til disse store og iøyenfallende brillene. Eller, en liten gulldings på øreflippen synes jeg kanskje hadde vært ok, men hengende blingbling ville jeg ikke valgt. Hun har jo et pent ansikt som jeg synes kommer best til sin rett uten øredobbene. Men jeg liker godt enkelt og naturlig, det er jo smak og behag oppi dette også.

Jeg er ikke helt enig; jeg syns øredobbene hennes er fine. (Jeg syns derimot at brillene er aldeles skrekkelige og alt for store, så jeg hadde skippet brillene, men beholdt øredobbene i hennes tilfelle.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 12:47   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er ikke helt enig; jeg syns øredobbene hennes er fine. (Jeg syns derimot at brillene er aldeles skrekkelige og alt for store, så jeg hadde skippet brillene, men beholdt øredobbene i hennes tilfelle.)

enig der ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 12:49   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Men hvis man nå først har stygge briller, så kan man jo henge på et par øredobber med masse bling, i håp om at folk ser på dem i stedet. Hadde hun tatt av øredobbene, ville man jo knapt hatt noe annet sted å feste blikket enn på brillene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 19:02   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Etter å ha startet denne tråden kunne jeg ikke unngå å legge merke til at damen som ekspederte meg på apoteket i dag ihvertfall ikke har de samme skruplene som meg. I tillegg til briller med kjempebrede stenger med masse bling på, hadde hun også noen av de største og mest utagerende øredobber jeg har sett, en skinnreim med et digert hjerte surret mange ganger rundt halsen, store ringer OG et par armbånd.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 20:46   #20
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Briller og øredobber sammen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er ikke helt enig; jeg syns øredobbene hennes er fine.


Jeg mente ikke at øredobbene ikke var fine. Bare at de ble for mye sammen med de brillene. Jeg forutsatte at hun skulle ha brillene på. Men øredobber uten briller hadde vært fint, enig i det.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no