Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-20, 00:44   #121
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Svigerinnen min har leilighet i Spania. Hun må gjerne reise ned har hun fått beskjed om, men må ett i isolasjon i leiligheten sin hvis hun drar.

Ikke så stas å sitte i Spania da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 09:34   #122
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg merker at jeg orker ikke en runde til med planlegging av ferie når man ikke vet hvordan reglene blir. Man oppfordrer til Norgesferie, samtidig som man fraråder reise utenfor regionen? Jeg brukte lang tid på planlegging av sommerens utenlandsferie, og har ikke overskudd til samme innsats igjen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 09:43   #123
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi hadde ikke planer om å reise utenlands uansett, så ferieplanene er foreløpig uendret.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 10:24   #124
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg merker at jeg orker ikke en runde til med planlegging av ferie når man ikke vet hvordan reglene blir. Man oppfordrer til Norgesferie, samtidig som man fraråder reise utenfor regionen? Jeg brukte lang tid på planlegging av sommerens utenlandsferie, og har ikke overskudd til samme innsats igjen.

Fraråder de reise utenfor regionen?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 10:28   #125
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg merker at jeg orker ikke en runde til med planlegging av ferie når man ikke vet hvordan reglene blir. Man oppfordrer til Norgesferie, samtidig som man fraråder reise utenfor regionen? Jeg brukte lang tid på planlegging av sommerens utenlandsferie, og har ikke overskudd til samme innsats igjen.

Vi planlegger ikke vi heller. Vi får ta den på sparket når den tid kommer.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 10:32   #126
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg kjenner at min manglende planleggingsevne og -interesse er en fordel akkurat i år. Mannen - som både liker å planlegge og som mener at sommer = sol og varme, sliter mer enn meg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 10:43   #127
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi hadde ikke planlagt utenlandsferie i år uansett. Vi valgte bort Spaniatur til fordel for båtliv, husmaling og rehabilitering av bad. Jeg er veldig glad for det nå.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 10:43   #128
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Fraråder de reise utenfor regionen?

Jeg fant ikke det på FHI sin side om fritidsreiser. De ber en redusere fritidsreiser og unngå rundreiser. Ellers legge opp resie og opphold så en ikke bidrar til smittespredning.

https://www.fhi.no/nyheter/2020/rad-...fra-21.-april/

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 10:48   #129
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg fant ikke det på FHI sin side om fritidsreiser. De ber en redusere fritidsreiser og unngå rundreiser. Ellers legge opp resie og opphold så en ikke bidrar til smittespredning.

https://www.fhi.no/nyheter/2020/rad-...fra-21.-april/

Ja, det er det jeg også har fått med meg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 11:15   #130
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det er det jeg også har fått med meg.

Når det er sagt så synes jeg det er vanskelig å følge med i alle endringer. Jeg forsøker skjerme meg ved ikke å lese nyheter hele tiden. Jeg gjorde det i starten, det ble for overveldende. Nå følger med på stutus og endringer uten å gå i dypden på annet enn det jeg trenger for tiden. Det blir en del det også, men ikke alt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 11:27   #131
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg planlegger, i detalj, men samtidig ikke i detalj, for minst tre alternative ferier i å. Fra "som vi egentlig hadde tenkt" (innenlands, en uke+ hos svigers, parker) via "innenlands, camping, middag i hagen hos svigers en dag hver (de er skilt)" til "hjemmeferie med telt og basseng i hagen". Jeg burde kanskje legge inn en "camping i egen region" også, men om egen bo og arbeisregion er altså som jeg mener å huske, så er det ikke så veldig fristende å dra på campingferie "helt" til Ålesund altså, selv om kommunen har vokst seg ganske stor. (vi bor 15 min fra Ålesund kommune). Da blir det hjemmesommer og dagsekspedisjoner antar jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 11:52   #132
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Må innrømme at jeg ikke ser store forskjellen på å fraråde reiser utenfor regionen og redusere fritidsreiser, så jeg var litt upresis, men det er vel lov? Poenget var at det uansett er en mismatch mellom å pushe Norgesferie og beskjed om å redusere fritidsreiser. Dette siste blir sannsynligvis fraveket snart, men jeg planlegger i hvert fall ingenting før dette skjer.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 12:07   #133
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

De er mismatch der ja, men jeg tolker det som redusere fritidsreiser NÅ, men norgesferie i sommer, som enda er en måned eller to unna. Dog kan det fort gå helt motsatt vei og slett ikke være tilrådelig i juli, så hvem vet.

Mitt hode trenger å planlegge for å fylles med noe, ellers blir jeg gal, så da tenker jeg på alle alternativer og funderer på hva vi skal skaffe i de ulike tilfellene, men handler ikke noe som ikke inngår på alle listene enda. (Felles for ALLE er at vi trenger gode liggeunderlag til en eller to personer til avhengig av om vi klarer lappe det ene tilfredsstillende, og soveposer til to av ungene, så DET skal jeg ordne nå i mai uansett. Men ellers har jeg lister litt avhengog av hva det blir til, som jeg utsetter til juni.

Jeg er listoman, og trenger å lage lister for å sortere tankene, så får jeg dem ut av hodet på en måte.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 13:07   #134
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Nå ble jeg optimistisk. Aftenposten skriver i dag at Hellas mer eller mindre har unngått korona (144 døde med en befolkning på nærmere 11 millioner). Da tenker jeg at det kanskje kan bli Kreta-tur på meg i høst.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 14:28   #135
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg leser på vg.no om Spanias åpning i fire faser, til slutt står det at grensene forventes å åpne i Oktober. Så nå har jeg en hytte på Hvaler i de samme ukene som bolig i Spania, regner med at sistnevnte kanselleres, flyttes til neste år.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 16:05   #136
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Da tar vi sjansen og drar til Nord-Norge noen dager rundt St.Hans i begynnelsen av skoleferie. Veldig ønsket av ungene at vi drar og familien at vi kommer. Bestilt flybilletter med mulighet for avbestilling.

Huset som vi skulle leie på Malta i juli er avbestilt, men vi har fortsatt flybilletter med Lufthansa. De gir gratis ombooking, men bare til april 2021 foreløpig. Avventer litt med disse.

Blir det ingen utenlandstur i juli slik som det ser ut nå, så tenker vi at det blir biltur til Sørlandet og vestover mot Stavanger og Bergen. Sitter litt på gjerdet om jeg skal booke et par overnattinger eller vente.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 16:30   #137
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Må få bestilt noen overnattinger snart, bare avklare ferie i morgen først.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 16:51   #138
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Min ferie er avklart med korona-forbehold, mannens er høyst uavklart , jeg booker nok ikke noe, men sfølger ed og skal forhøre meg litt, vurderer jo telt-camping så vi er relativt feksible og ikke bestemt oss for noe, dels pga vi vil vie i hvor stor grad vi kan besøke besteforeldrene enda.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 09:13   #139
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

I går ble det levert to ordentlige solsenger her, så nå må bare været levere, så skal jeg overleve verandasommer.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 11:07   #140
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg liker Norgesferie og har ofte det uansett, det som er usikkert enda er om vi besøker besteforeldre eller ikke. Det må vi nesten bare ta på sparket ut fra smittesituasjonen i juli. Det jeg tenker litt på er om 2020 er året for å gå noen av de mest populære fjellturene i Norge som ofte har store køer? Jeg har ikke gått Besseggen på 20 år for eksempel. Og hvordan vil det bli uten utlendinger på Trolltunga? Eller er det stort sett nordmenn som går der likevel?

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no