Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #3

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-19, 20:02   #561
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Jeg tror jeg må ha vært veldig heldig med mine ungers aktiviteter. Har ikke opplevd det slik i noe av det de har deltatt i. Bortsett kanskje turninga til eldste, men der valgte vi jo å la henne takke ja til plass på konkurransepati, under forutsetning av at det skulle prioriteres framfor andre aktiviteter. Så det var eget valg, hun kunne gått på breddeparti. Det er/har vært helt ok ambisjonsnivå og krav både på fotball, skihopping, klatring, stuping, judo og kulturskole (riktignok oppmøteplikt på sistnevnte, eller melding om fravær på forhånd, for ikke å miste plassen, siden det er omtrent dobbelt så mange på venteliste som antall som har plass, men det er bare ei øving i uka).

Og jeg hater heldigvis ikke noe av det ungene interesserer seg for.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-04-19 kl 22:01.
My er ikke aktiv  
Gammel 25-04-19, 20:45   #562
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.710
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Skal se du ender opp med å like det du også, som oss andre, og plutselig en dag kommer du til deg selv, og oppdager at du, mot din egen villeste forestillingsevne, frivillig har lagt ei hel uke av årets sommerferie til Dana cup.

Mens her i huset ble mor og far happy da ungen ville slutte på fotball! Makan til kjedelig sport å se på. Bare slått av skihopp og skøyter.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 25-04-19, 20:49   #563
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Lite krav i fotballen her også, for lite i grunn siden de som vil satse rømmer til andre klubber.
Vi hater heller ikke noen sv aktivitetene heldigvis.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 25-04-19, 20:54   #564
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Jeg kan godt legge til at jeg hater at tiåringer stjeler penger hjemme for å betale seg inn på laget på skolen eller at åtteåringer mobbes ut av breddefotballen mens trenerene ser en annen vei. Eller at de som ikke spiller fotball ikke har noen sosial arena.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 25-04-19, 21:34   #565
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Skjønner godt at du hater det altså Floksa. Høres ut som fotballklubben deres, og miljøet blant barna for øvrig, har store utfordringer og mange ting det burde tas tak i. Det der er ikke noe man ønsker at ungen skal være en del av, samtidig som det er vanskelig å stå utenfor. Jeg må også innrømme at jeg var litt lettet da min unge sluttet på turn, av årsaker som gikk på helt andre ting enn sporten som sådan, eller hva som krevdes av tid og innsats fra oss og henne.

Jeg hadde selv aldri trodd at jeg skulle synes det var gøy å se på verken fotball, troppsturn, skihopping eller (ikke minst) judo. Og trodde det kun kom til å være plikt å stå der og se på. Så jeg ble ganske overrasket over meg selv og hvor engasjert jeg ble, når jeg først satte meg inn i hva det gikk ut på, og så hvordan ungene utviklet seg i sine grener. Plutselig oppdaget jeg at jeg faktisk stod og så på fotballkamp fordi jeg hadde lyst, ikke fordi jeg måtte. Det må jo være utrolig kjedelig når ungene er med på aktiviteter man overhodet ikke klarer å se noe interessant med, unger i korps når man hater korpsmusikk, eller i idretter som man dør av kjedsomhet av å se på. Så jeg er veldig glad jeg slipper det, selv om jeg egentlig, basert på erfaringen jeg nå har, tror jeg kan greie å mobilisere interesse for det mest utrolige, hvis jeg bare satte meg inn i det.

Jeg vokste opp med foreldre som bare var negative til mine aktiviteter (bortsett fra korps, som jeg selv syntes var drit kjedelig, men var med bare fordi pappa var dirigent og primus motor - men selv der var mamma negativ, fordi korpset tok så mye av tida til min far), så jeg var alltid bestemt på at jeg ikke skulle være slik selv. Men hadde ikke trodd at jeg faktisk skulle like det på ordentlig, ikke bare late som.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-04-19 kl 22:00.
My er ikke aktiv  
Gammel 25-04-19, 22:03   #566
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Hadde noen for 10 år siden hadde sagt at jeg, frossenpinnen, frivillig skulle tilbringe uhorvelig mange timer i ishaller rundt om. Og også inneha sesongkort til A-laget, så hadde jeg ledd rått og poengtert at det aldri vil skje.

Men altså, hersens ankel. Snart på smertestillende nivå.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 26-04-19, 07:50   #567
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg kan godt legge til at jeg hater at tiåringer stjeler penger hjemme for å betale seg inn på laget på skolen eller at åtteåringer mobbes ut av breddefotballen mens trenerene ser en annen vei. Eller at de som ikke spiller fotball ikke har noen sosial arena.

Men sånn er det jo ikke alle plasser. Det høres mer ut som at klubben deres har mye å ta tak i enn at det nødvendigvis er fotball generelt som er problemet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 28-04-19, 18:36   #568
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.710
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Familiefolk.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 28-04-19, 18:37   #569
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Stresshodepine

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 28-04-19, 19:02   #570
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Jeg synes det er helt greit at aktivitetene stiller krav til oppmøte og deltakelse, for jeg tenker at det er lærdom i det, spesielt når det gjelder å stille opp for laget/gruppa/orkesteret, og av og til møte opp selv om man ikke har så veldig lyst.

Her i huset spiller sjuåringen fotball, og det har vært to ganger pr. uke allerede fra de startet opp som femåringer. Nå skal han i tillegg gå en dag pr. uke på fotball-SFO. Det er ikke det som får meg til å gruffe, men den enorme ensporetheten der i gården. Det finnes absolutt ingenting annet man kan gjøre, og ingenting annet å prate om selv til meg, som stort sett blånekter å svare på spørsmålene hans (som går på å sjekke tabeller, svare på hvem som er best av Messi og Ronaldo osv). Og når han ikke spiller selv, er det fotballkort/Premier League/Champions League og hva har du.

Han spiller sjakk i tillegg, men det har helt kommet i bakleksa pga. fotballen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 28-04-19, 19:24   #571
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Jeg synes det er veldig gøy jeg, når ungene finner en ting de gløder og lever og nerder og brenner så inderlig for.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 28-04-19, 19:30   #572
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg synes det er veldig gøy jeg, når ungene finner en ting de gløder og lever og nerder og brenner så inderlig for.

Jeg også, det er magisk!

I dag gruffer jeg over dårlig form. Er helt utslitt etter å ha hjulpet til med flyttevask og en rusletur med hunden. Passer dårlig når jeg må jobbe.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 28-04-19, 19:45   #573
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Det er tydeligvis bare jeg som er ansvarlig for konfirmasjonen neste helg. Mannen var i lokalet vi skal ha den i dag, og fikk en oppgave av meg, å måle bordene, men ikke søren om han husket det.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 28-04-19, 19:48   #574
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.710
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Jeg er bare generelt sur akkurat nå og irriterer meg over alt og alle.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 28-04-19, 19:50   #575
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.816
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Bjørkepollen.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 28-04-19, 21:08   #576
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Bjørkepollen.

Signerer på at bjørkepollen er noe dritt.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv  
Gammel 29-04-19, 09:46   #577
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

Signerer på at bjørkepollen er noe dritt.

+1 på denne!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv  
Gammel 29-04-19, 09:51   #578
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Eg hater bjørkepollen.

Christa er ikke aktiv  
Gammel 29-04-19, 10:43   #579
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.710
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Sovet elendig inatt og er helt ødelagt idag for det passer jo så fint....

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 29-04-19, 11:06   #580
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg synes det er veldig gøy jeg, når ungene finner en ting de gløder og lever og nerder og brenner så inderlig for.

Helt enig. Og da blir det dobbelt tragisk at andre aktiviteter skal «eie» ungen i så stor grad at det de gløder for blir borte.

Nå er jeg da mann som venter under oppkjøring igjen. Det burde vært en egen støttegruppe for det

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no