Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi har fått ny nabo

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-07, 21:10   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Vi har fått ny nabo

Nabohuset ble nylig solgt, det har stått lenge til salgs (nyoppført bolig) og vi har lenge vært spent på hva slags folk vi vil få som nærmeste nabo. I helga har de så smått begynt å flytte inn, og vi ruslet over en tur for å hilse.

Joda, folka virket hyggelige, absolutt. Riktignok ble jeg ørlite skuffet, for jungeltelegrafen hadde hintet om at kjøperne var på vår alder og hadde små barn. Disse nærmet seg snarere alderen til foreldrene våre.

Vi ble stående utenfor huset deres og prate en stund, og plutselig dukker det opp en katt i vinduet. Så koselig - de har katt slik som oss, tenkte jeg. Jeg kommenterte den lille pusen, og det var da vår nye nabo kunne fortelle at de hadde nok flere enn den ene. De hadde faktisk åtte stykker. Dama driver nemlig oppdrett, og i samme åndedrag kunne hun fortelle at de planla en gedigen kattegård bak og på siden av huset. Hurra!

Jaja. Jeg trøster meg med at det ikke er bikkjeoppdrett hun driver med. Dessuten venter den ene katten kull i midten av april, og storesøster kunne visst få komme å se på kattunger etterhvert, noe som sikkert blir stor stas. Og kattene var jo flotte da - av rasen Maine Coon. Så ikke så galt at det ikke er godt for noe.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:12   #2
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Gratulerer med nye naboer! Main Coon er min favoritt i katteverden så jeg skulle gjerne ha kommet på besøk når kullet er kommet jeg også!

Håper det blir et hyggelig naboforhold dere i mellom selvom jungeltelegrafen hadde ført andre forventninger med seg

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:27   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Som allergiker tror jeg at jeg hadde besvimt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:31   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Maine Coon er jo nydelige da.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:33   #5
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Som allergiker tror jeg at jeg hadde besvimt.

Hehe, dama var faktisk litt bekymret for akkurat det. Derfor har de visst planlagt å legge denne kattegården lengst mulig vekk fra eiendommen vår - den skal gå bak huset deres og fortsette videre på andre siden. Nå har de riktignok et halvbygd hus på andre siden av seg da, men de regner vel med at allergikere vil droppe å hive seg på budrunde på det huset når de ser kattegårdspetakkelet hos naboen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:34   #6
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Beskymret?!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:35   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Beskymret?!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:36   #8
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:59   #9
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Hehe, man velger ikke naboene nei. Jeg hadde ikke likt så mange katter i nabolaget, men Maine Coon er vel innekatter? Hadde en kollega tidligere som reiste land og strand med kattene sine på utstillinger. Samme rase.


Sist redigert av Anne : 01-04-07 kl 22:09.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:04   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Gratulerer med nye naboer.

Main Coon er flotte katter.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:06   #11
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Hadde overhodet ikke likt kattegård i hagen til huset ved siden av.
Katt er katt uansett rase.

Får håpe naboene er hyggelige da i det minste.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 07:33   #12
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Jeg er redd katter, jeg...

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 07:59   #13
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hadde overhodet ikke likt kattegård i hagen til huset ved siden av.
Katt er katt uansett rase.

Får håpe naboene er hyggelige da i det minste.


__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 08:50   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Rasekatter av denne sorten er vel ikke løse, så da er det sikkert greit.

Jeg hadde daua da, jeg hater katter og sliter sterkt med den sære nabokatten som ikke gjør fra seg ute.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 09:07   #15
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hadde overhodet ikke likt kattegård i hagen til huset ved siden av.

Hadde jeg bare kunnet velge nabo selv, så.
Vel, man får gjøre det beste ut av det.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 09:17   #16
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Å, fytti katta. Bokstavelig talt. Hadde det kommet 8 katter hos naboen her, hadde bikkja gått berserk.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 09:20   #17
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Jeg hadde daua!! Må de ikke søke om å ha katteoppdrett i ett boligfelt? Om du bor i ett boligfelt altså..

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 09:22   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg hadde daua!! Må de ikke søke om å ha katteoppdrett i ett boligfelt? Om du bor i ett boligfelt altså..

Tja, aner ikke jeg? Gjelder ikke det helst borettslag og slikt da? Har man enebolig står man vel relativt fritt til å gjøre som man vil på egen eiendom?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 21:28   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Tja, aner ikke jeg? Gjelder ikke det helst borettslag og slikt da? Har man enebolig står man vel relativt fritt til å gjøre som man vil på egen eiendom?

Dette kan jeg fint lite om rent juridisk, men så lenge folk ikke kan male huset i hvilken farge de vil - eller gjøre byggmessige endringer som de vil - så skulle en tro at man ikke kan drive oppdrett hvor man vil heller.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 21:43   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har fått ny nabo

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Tja, aner ikke jeg? Gjelder ikke det helst borettslag og slikt da? Har man enebolig står man vel relativt fritt til å gjøre som man vil på egen eiendom?

Nei, det tror jeg ikke. Rimelig sikker på at dette går under "bruksendring". Vet om noen som plutselig skulle starte velværesenter og spa på egen eiendom. Det ble stoppet for å si det sånn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no