Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-11, 13:14   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jeg har testet ID og Mary Kay mineralfoundation og liker begge. Har også testet Everyday Minerals. Lurer litt på å teste Tikei.

Hva bruker du, og hva liker du IKKE? (hvorfor?)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 13:44   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jeg bruker Mary Kay sin id mineralfoundation og er veldig fornøyd. Får mye skryt og folk sier det ser veldig naturlig ut.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 14:33   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jeg har testet ufattelig mange merker (Bare Minerals, Glominerals, Uglogirl, Lumiere, Signature Minerals, Kiss Me, Silk Naturals, Alima, Everyday Minerals, Lily Lolo, BareFaced Beauty, Laura Mercier, Jane Iredale, Maria Åkerberg, Tromborg), men jeg ser at tendensen er at jeg vender tilbake til Bare Minerals og Glominerals etter snarturer med andre merker.

Jeg har tørr hud, og takler ikke uttørkende mineralfoundationer. Det virker som om huden min liker de ekstra ingrediensene som finnes i kommersielle merker, mens jeg klør som besatt av Alima, som har fire eller fem ingredienser.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 14:38   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

TiKei har jeg planer om å sjekke ut også! - både på grunn av pris og på grunn av at jeg lest mye bra om den.

Jeg har nettopp kjøpt med ID nå - og etter 1 ukes bruk er jeg ganske fornøyd, men jeg synes den ikke holder så godt på nesen (eller t-sonen) Jeg må bruke den litt flere dager før jeg kan uttale meg føler jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 14:46   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

T- sonen er et problem hos meg og, i tillegg til at jeg er veldig tørr i samme område. Eller, det er vel sånn at enten er jeg knusktørr der, eller veldig blank. Hverken id eller MK er gode nok der. Jeg har bestilt prøvepakke fra Tikei, så vi får se.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 15:00   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jeg har ikke prøvd i det vide og brede. Bruker BareMinerals nå og er strålende fornøyd med det, ergo føler jeg ikke for å prøve noe annet heller. Men så er jeg heller ikke noe sminkefantom.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 15:11   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jeg synes ID er så dyrt......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 19:37   #8
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jeg har prøvd id, Glo Minerals og Everyday Minerals.
Jeg liker Glo best, den ser mest naturlig ut.

Pleier å kjøpe fra ebay eller feelunique.com. Mye billigere enn i Norge

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 19:37   #9
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes ID er så dyrt......

Det er da ikke så dyrt om du handler på nett? Jeg handler gjerne på ebay, ellers kan www.limebeauty.com anbefales. Mange andre utenlandske nettbutikker har også i.d., tror f.eks. Strawberrynet også har.
Jeg handler aldri i butikk her i Norge, det er altfor dyrt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 19:49   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Dersom man har fet/blandet hud, er det lurt å bruke Mineral Veil fra Bare Minerals under foundationen, og så et lag vanlig mineralfoundation oppå dette igjen. Det funker selvsagt uansett merke på foundationen. Jeg har prøvd ulike finishingpuddere, men Mineral Veil er det beste, og det som blir mest usynlig på huden.

Jeg har selv tørr hud, men om sommeren bruker jeg en ganske fet solkrem, og da er nevnte triks uunnværlig for å få sminken til å sitte.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:31   #11
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.628
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jeg har bare erfaring med Glo Minerals, og det er fordi jeg er så fornøyd at jeg ikke har behov for å prøve noe annet. Jeg har brukt mineralsminke derfra i 6-7 år.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:31   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes ID er så dyrt......

Ja, det er dyrt her hjemme. Jeg hamstrer når jeg er over dammen, prisene der ligger under halv pris her. F.eks koster øyenskygge $6-8 og foundation koster $25. Det er jo direkte latterlig!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:50   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jeg er aldri over dammen. Jeg får sjekke litt på nett. Men jeg må ikke bruke id heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:45   #14
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Hvis du venter til april kan jeg evt. kjoepe med noe hjem til deg igjen, av id. Hvis det er noe du oensker aa teste!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:35   #15
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Er det lurt å kjøpe ID i London? Hvor? Bm."nybegynner".

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 23:03   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jeg har nå testet ut litt Tikei mineralsminke. Og liker det jeg har testet så langt. Har kjøpt små testburker og testet endel farger på foundation. Jeg har kjøpt Finishing Veil og concealer i litt større burker, for de likte jeg ekstra godt.

De er raske på å levere, og er ikke så ille dyre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 23:13   #17
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jeg tester også Tikei for tiden. Har kjøpt stor burk med foundation og rouge. Leter etter en fin øyenskygge nå.

Superrask levering, også følger det gjerne med noen ekstra prøver i pakken.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 00:08   #18
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Nå har jeg testet ut I.d sitt mineralfoundation. Fikk et prøvesett i bursdagen min. Og må si jeg har forelsket meg i den ja. Den dekker røde flekker finfint. Jeg fikk en med medium beige og medium. Likte best medium til meg så jeg har bestilt meg medium matte.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 09:03   #19
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jeg har prøvd i.d. bare escentuals og glo minerals og foretrekker helt klart i.d. Kjøper via Strawberrynet og får refundert evt toll så da blir det ikke så ille.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:18   #20
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer om mineralsminke - kan vi lage en ny tråd?

Jeg er fristet til å forsøke meg på i.d bareMinerals Foundation jeg også og lurer på om jeg skal driste meg til å bestille på nett. Hvordan vet jeg hvilken farge som passer best til meg? :blånd:

Jeg har en hud som aldri blir virkelig blek til tross for at jeg er blond i håret. Beholder litt lett gylden farge året igjennom. Jeg har ikke behov for å få dekket noe i ansiktet, men ønsker primært en god base som gir ansiktet litt glød. Noen som kan komme med et vettugt tips?

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no