Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Horisontaldelt tomannsbolig

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-13, 12:59   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Horisontaldelt tomannsbolig

Er det helt, helt no-go? Har dere noen tips til hva jeg skal sjekke med megler i forhold til støy? Hvor mye isolasjon må det være i gulvet/taket for å slippe å høre løpende barn i etasjen over, feks?

Ellers ser huset veldig fint ut. Alt fordelt på bare to plan i stedet for de sedvanlige tre frister veldig

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 13:49   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Horisontaldelt tomannsbolig

For meg er det ikke helt no-go - men jeg har høy toleransegrense for støy. Mannen min har ikke taklet det. Han er fra landet og fremelsker den totale stillhet, stakkars. (Mest stakkars fordi han endte opp med meg - som prater fra jeg slår opp øyene)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 13:54   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Horisontaldelt tomannsbolig

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

For meg er det ikke helt no-go - men jeg har høy toleransegrense for støy. Mannen min har ikke taklet det. Han er fra landet og fremelsker den totale stillhet, stakkars. (Mest stakkars fordi han endte opp med meg - som prater fra jeg slår opp øyene)

Betyr det at dere har bodd i horisontaldelt hus? Kan du si noe om erfaringer? Det er altså en del støy?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 13:55   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Horisontaldelt tomannsbolig

Jeg hadde nok ikke valgt det. Enten bor man nede og må tåle støy fra de oppe, men har til gjengjeld adgang rett ut i hagen, eller så bor man oppe og er den som lager støy og kanskje har dårlig samvittighet om ungene bråker mye, og så er det mer upraktisk i forhold til bruk av hagen. Men det er vanskelig å diskutere smak da, du må bare vite hva som passer for deg. Jeg ville nok ikke stolt på hva megler sier om isolasjon og støy må jeg innrømme, han ville vel aldri innrømmet om det var veldig lytt likevel. Jeg tror uansett det skal godt gjøres å forhindre at man hører løpende og støyende barn fra etasjen over. Jeg har ikke bodd i horisontaldelt tomannsbolig, men før vi fikk barn bodde vi i en blokkleilighet og vi hørte godt når de over oss hadde besøk av barn. Å våkne til tramping og skriking kl 6 om morgenen på en lørdag var ikke så moro.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 14:26   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Horisontaldelt tomannsbolig

Tja, det er jo ikke verre enn å bo i en leilighet med noen over seg (men det er en grunn til at jeg trives i toppetasjen). Jeg tror ikke det er noe standardsvar på hvor mye isolasjon som trengs. Det kommer helt an på om de har vegg-til-vegg-tepper, parkett, linoleum og om de bruker stilletthæler, tresko eller tøfler innendørs.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 14:27   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Horisontaldelt tomannsbolig

Vi bor i 1. etg. I stua har vi dobbel gips i taket og det isolerer svært godt. Vi går nok for dobbel gips på soverommet også. Vi hører når det går i ytterdøren og trappen til naboen, og vi kan høre at småbarn med sko løper, men vi har aldri hørt en samtale. Vi bor tett, så vi hører alle naboer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 14:42   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Horisontaldelt tomannsbolig

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Vi bor i 1. etg. I stua har vi dobbel gips i taket og det isolerer svært godt. Vi går nok for dobbel gips på soverommet også. Vi hører når det går i ytterdøren og trappen til naboen, og vi kan høre at småbarn med sko løper, men vi har aldri hørt en samtale. Vi bor tett, så vi hører alle naboer.

Har dere lagt dobbelt gips selv? Er det mye jobb?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 14:51   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Horisontaldelt tomannsbolig

Er det en ny eller gammel bolig? Eneboligen vår er egentlig en horisontaldelt tomannsbolig, og jeg ville aldri ha bodd i det huset som tomannsbolig, for det er alt for mye lytt mellom etasjene. Riktignok er det verre mellom 2. og 3. etasje (som er den øverste delen), men vi hører bra godt hva som skjer i andre etasje når vi er i første. Huset vårt er fra før krigen, hvor man nok ikke hadde så stort fokus på lydisolering. Jeg vil tippe nyere hus ikke har den problemstillingen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 15:11   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Horisontaldelt tomannsbolig

Betyr det at det er en boenhet oppe og en nede?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 15:19   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Horisontaldelt tomannsbolig

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Har dere lagt dobbelt gips selv? Er det mye jobb?

Det var gjort av forrige eier. Det er ikke mye jobb eller kostbart, men svært tungt når det er høyt under taket. Huset er bygd ca 1930, og det som er igjen fra byggetiden er av svært god kvalitet. Hus fra ca 1950 kan være helt grusomt, som hjemme hos min mor.

En ting er lyden av stemmer, som er ok hos oss. Men vær obs på lyden av vann og vaskemaskin. Også ulempe og soverommene er rett over hverandre, eller som hos oss, behov for isolering.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 16:24   #11
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Horisontaldelt tomannsbolig

Vi bur i horisontaldelt tomannsbolig og vi høyrer når svigers har besøk av barnebarna, men det er på ingen måte plagsomt og på eit våkne-av-støy-nivå. Vi høyrer kun løping, hopping og dansing og skyvedøra til verandaen når vi er i rommet rett under. Vi har dobbel gips, det er brannforskifter på at det skal vere det i nyare og nyoppussa bygg. Dei har parkett og laminat utan teppe i etasjen over.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 16:28   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Horisontaldelt tomannsbolig

Vi bor i horisontaldelt bolig! Øverst riktignok. Det er et gammelt hus fra begynnelsen av 1900-tallet. Det høres at det bor andre i huset ja, men det er på ingen måte plagsomt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no