Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du mye ting, og liker du det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-13, 09:22   #21
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.009
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

...altså. Rotta kom inn lørdag og vi fant den søndag. Vi samler ikke på rotter.
Min mor satt barnevakt og hadde merket at katta var litt skrudd, men sa ikke noe til oss om det.
Vi merker når katta har dradd med inn noe. Hun er veldig(!) oppglødd.

Men rotta gav meg EKSTRA inspirasjon til å kaste, så den døde ikke forgjeves.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 09:27   #22
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Mye ting og vi reduserer stadig vekk, så nå hjelper det her ;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 09:45   #23
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Jeg er en som kaster, for mye mener resten av familien. Besøkende kommenterer sorteringsevnene mine og er overrasket over ordningen i kjøkkenskapene. Noe er yrkesskade. .

Vi er nede i mindre enn to poser husholdningsavfall i uken, noe jeg tar som et godt tegn.

Jeg er også god på å selge, gi bort på finn.no og til loppemarkeder på skolen. Vi bor på 140 kvm med kun litt lagringsplass i kjelleren og har ikke garasje.

Også er jeg vond å ha med å gjøre når jeg må lete etter barnas klær, telefoner, lommebøker etc. Jeg kan ikke bruke tid om morgenen til å lete.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 09:46   #24
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har masse greier, og jeg liker det. :hamster:


Samme her. Men jeg er flink til å kvitte meg med ting jeg ser ikke kommer til å bli brukt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 09:52   #25
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Vi har store lagringsmuligheter. Som vi utnytter for det det er verd. "Ja, og her har vi da altså ENDA et roterom."

Problemet er at jeg er den eneste som rydder, og jeg har problemer med å kaste, selge og gi bort ting før mann eller barn har godkjent at det skal bort. Da blir det vanskelig. Jeg vil ha det ryddig, men jeg er også en samler. Vanskelig, vanskelig.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 10:00   #26
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.


Vi er nede i mindre enn to poser husholdningsavfall i uken, noe jeg tar som et godt tegn.

Oi.

Det var imponerende. Vi produserer også lite husholdningsavfall, men ikke så lite. Er dette inkludert matavfall/kompost?

Vi har masse, masse greier - og ikke fullt så god plass å spre det utover på (120m2). Jeg prøver å sortere ut, men det kan jo komme til nytte en dag ... Også er det stadig nye ting som vi synes at vi trenger.

Nå er lillesøster snart ett år, så da kan jeg ihvertfall med god samvittighet kaste, selge eller gi vekk det minste babyutstyret og klærne. De skal ikke brukes igjen i vår familie.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 10:58   #27
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Vi har altfor mange ting De er overalt. I helgen startet vi med å rydde på vaskerommet. Da fant vi endelig Lillevenn's sandaler som vi lette (overalt trodde vi) etter på forsommeren.

Problemet er at vi er altfor flinke til å hamstre alle 3, så selv om vi har stort hus så fylles det opp.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 11:30   #28
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Jeg blir stresset av å ha masse ting omkring meg, og forsøker å ikke kjøpe ting det ikke er reelt behov for. Jeg kjøper for eksempel ikke bøttevis av klær og sko til meg selv fordi jeg vet hva jeg har, og ikke føler behov for nytt konstant. Jeg liker heller ikke kjøkkenutstyr som kun brukes til en enkelt, liten operasjon (paprikaskreller, mangodeler, matboks til bananer/epler...).

Allikevel føler jeg at det flyter av leker (spesielt smådeler ) og fravokste barneklær Dersom jeg forsøker å gjemme utrangerte leker unna for å få dem ut av huset, finner ungene dem ALLTID! Mannen min har dessuten konstant minst tusen prosjekter på gang i huset, og har derfor en lei tendens til å slenge verktøy og utstyr absolutt overalt. Legg til at vi har bodd på en byggeplass i snart to år, og det i tillegg gjør at vi har en tendens til å rydde bort ting, for så ikke å finne dem når vi trenger dem, så har dere tegningen. Siste eksempel på dette var i helga, da vi trengte refleksvesten til hunden fordi det er jakttid, og jeg husket at jeg ryddet den bort, men klarte ikke å huske hvor den befant seg, så vi måtte kjøpe ny.

Jeg er avhengig av at hver ting er på sin plass, og at alle kategorier er logisk oppbygde, men dessverre blir jeg motarbeidet av de andre i huset.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 11:44   #29
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Oi.

Det var imponerende. Vi produserer også lite husholdningsavfall, men ikke så lite. Er dette inkludert matavfall/kompost?

Ja, det er med matavfall, men uten plast, papir, glass og hermetikkbokser. Vi er på lavbudsjett om dagen, men det er helt greit. Har tenkt med meg selv at vi burde fått avslag på kommunale avgifter.

Mannen får det plutselig for seg at barna skulle hatt mer av det ene og andre, men ombestemmer seg etter en rydderunde. De leker mest med lego, alt av småfigurer, Barbie og mye tegnesaker, og har det fint med det.

Og det er barnebursdager i Mai og November, da er det værsågod til en stor shopping glad familie. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 12:21   #30
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.005
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Jeg har merket meg at jeg nok er minimalistisk av meg, men jeg har for mye. Vi er 3 på 65 kvm og kan ikke spare på alt mulig.
De siste ukene så har jeg vært flink til å rydde i klær og fikset på småting som burde vært gjort. Så jeg håper jeg kan fortsette trenden.
Men jeg kvier meg for å kaste fullt brukbare ting. Legger ut på finn.no altså, men interessen er jo ikke alltid der. Så da blir det liggende.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 12:24   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Njaei. Det begrenser seg ganske greit selv, vi bor på 62 kvadratmeter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 13:07   #32
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Ikke mye ting. Det er rotete nok hos meg uten. Klær er den store synderen, det har vi mye av, og vi har ikke nok lagring (til tross for stor skyvedørsgarderobe på vårt rom og to doble pax-skap på Sønnemannens rom). Ikke har vi separat vaskerom, heller så det rotes mye med klær. Jeg tror ikke det blir en orden på den utfordringen før vi evt. flytter/bygger vaskerom.

Poden har jo Lego og en del andre leker, men han er forholdsvis flink til å holde orden på lekene og rommet sitt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 13:11   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Jeg liker dingser.

Men jeg er lite sentimental, så jeg samler ikke på leste bøker og gamle spedbarnsokker og UL-bilder, da. Sparer en del på det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 13:14   #34
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.609
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Med barn blir det jo mye. Mannen er av typen som legger ting i kasser og skriver dato - så om esken er uåpnet etter ett år, så kaster han dem. Det er ikke dumt, men jeg får meg ikke til å gjøre det.

Pittelitt misunnelig kjenner jeg. Mannen her i huset er en samler!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 13:46   #35
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Jeg er veldig flink til å gi bort eller selge ting vi ikke har bruk for. Alt av fravokste klær, leker, barnebøker ol arves videre til slekt. Men vi er veldig flinke til å rote her i huset, så selv om vi ikke har mange ting så rotes det noe skrekkelig.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 14:20   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Nei.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 17:54   #37
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Vi har altfor mye greier som genrerer rot, og er rotete og sjuskete av oss, men det ser sånn tålelig greit ut her stort sett altså. Det kan ta en stund mellom hver gang vi er under sofaen, men har foreløpig ikke funnet noen rotter, så det tar jeg som et sunnhetstegn.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 17:55   #38
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Jeg skulle så ønske at noen kunne kommet og hjulpet meg å få laget et skikkelig, ordentlig system. En plass til alle ting. Sånn at jeg vet hvor ting skal legges, og jeg vet hvor jeg skal lete neste gang.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 18:45   #39
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Jeg syns vi har altfor mye og skulle gjerne kvittet meg med massemasse!

Føler jeg kaster og rydder unna men det hjelper liksom ingenting.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 19:07   #40
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye ting, og liker du det?

Jeg har mye mer enn jeg behøver, og er i grunnen fornøyd med det.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no