Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forkjølet konfirmant

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-21, 16:08   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Forkjølet konfirmant

Ja, hva gjør vi med det? Frøkna har selvsagt klart å bli forkjøla, skal konfirmeres i morgen. To negative tester så langt, og hun har ikke vært bortpå noen som har testet positivt. Har tatt en dose med vaksine.

Hun har vondt i halsen og er litt småsnufsete, hoster lite - men man skal jo helst ikke ut blant folk med forkjølelse nå. Hva gjør vi? Selskapet skal være på restaurant. Kan jo hende hun er helt fin i morgen, men hva hvis hun ikke er det?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-21, 16:16   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Da kan hun ikke konfirmeres, dessverre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-21, 16:19   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Test i morgen tidlig og avlyse om hun ikke er blitt frisk. Dette greiene er så utrolig jævlige, jeg føler med deg

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-21, 16:32   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Var det jeg tenkte. Føler det er enda mer stusselig å avlyse pga forkjølelse enn av korona.

Krysser fingrene for at det går kjapt over og at hun er bedre i morgen - har tatt PCR test i dag, og har en hurtigtest liggende til i morgen tidlig.

Flaks vi ikke er så mange og skal ha det på restaurant, det gjør det jo veldig enkelt hvis vi må avlyse - verre om det var eget lokale eller hjemme.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-21, 16:35   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Var det jeg tenkte. Føler det er enda mer stusselig å avlyse pga forkjølelse enn av korona.

Ja, det skjønner jeg godt. Det er skikkelig dritt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-21, 17:09   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ja, hva gjør vi med det? Frøkna har selvsagt klart å bli forkjøla, skal konfirmeres i morgen. To negative tester så langt, og hun har ikke vært bortpå noen som har testet positivt. Har tatt en dose med vaksine.

Hun har vondt i halsen og er litt småsnufsete, hoster lite - men man skal jo helst ikke ut blant folk med forkjølelse nå. Hva gjør vi? Selskapet skal være på restaurant. Kan jo hende hun er helt fin i morgen, men hva hvis hun ikke er det?

Kjøre konfirmasjonsmiddag med konfirmanten på skype? det har vært nødløsning hos noen med tilreisende gjester.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 10:36   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.252
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Er hun bedre nå?

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:14   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Jøss. Jeg er helt sikkert på bærtur nå, men jeg tror samtlige jeg vet om ville hatt konfirmasjon i tilsvarende situasjon.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:17   #9
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Jeg lurer på hvor lenge vi skal avlyse bryllup og konfirmasjoner på grunn av forkjølelser.

Som gjest hadde jeg definitivt reist i en konfirmasjon selv om konfirmanten var forkjølet.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:18   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Det ble konfirmasjon. Hun var mye bedre i går, og tre negative tester. Jeg ringte kurslederen og han var enig i at vi kunne gjennomføre. Det ble en strålende dag!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:19   #11
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det ble konfirmasjon. Hun var mye bedre i går, og tre negative tester. Jeg ringte kurslederen og han var enig i at vi kunne gjennomføre. Det ble en strålende dag!

Det var virkelig godt å høre! Ble faktisk bekymret da jeg åpnet denne tråden.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:21   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg lurer virkelig på hvor lange vi skal avlyse bryllup og konfirmasjoner på grunn av forkjølelser.

Så lenge en forkjølelse innebærer at man må testes og være i karantene til testsvaret kommer, som ofte betyr 2-3-4 dagers fravær fra jobb/skole for mange. Også bør vi vel generelt ha lavere terskel for å holde oss hjemme når vi er syke enn vi har hatt frem til mars 2020.

Det er dessuten annerledes i år enn tidligere, fordi vi har alle sammen levd veldig isolert og tåler mindre, og tendensen viser allerede at både forkjølelse og influensa kommer til å bli en god del verre enn vi er vant til.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:21   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg lurer på hvor lenge vi skal avlyse bryllup og konfirmasjoner på grunn av forkjølelser.

Som gjest hadde jeg definitivt reist i en konfirmasjon selv om konfirmanten var forkjølet.

Jeg også.

Er ikke reglene slik nå at hvis man jobber i skole og barnehage så kan man gå på jobb med forkjølelse hvis man tester negativt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:22   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det ble konfirmasjon. Hun var mye bedre i går, og tre negative tester. Jeg ringte kurslederen og han var enig i at vi kunne gjennomføre. Det ble en strålende dag!

Så fantastisk!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:25   #15
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det ble konfirmasjon. Hun var mye bedre i går, og tre negative tester. Jeg ringte kurslederen og han var enig i at vi kunne gjennomføre. Det ble en strålende dag!

Så bra. Gratulerer med konfirmanten!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:27   #16
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det ble konfirmasjon. Hun var mye bedre i går, og tre negative tester. Jeg ringte kurslederen og han var enig i at vi kunne gjennomføre. Det ble en strålende dag!

Så godt at dere fikk ha seremoni og selskap.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:28   #17
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Så lenge en forkjølelse innebærer at man må testes og være i karantene til testsvaret kommer, som ofte betyr 2-3-4 dagers fravær fra jobb/skole for mange. Også bør vi vel generelt ha lavere terskel for å holde oss hjemme når vi er syke enn vi har hatt frem til mars 2020.

Det er dessuten annerledes i år enn tidligere, fordi vi har alle sammen levd veldig isolert og tåler mindre, og tendensen viser allerede at både forkjølelse og influensa kommer til å bli en god del verre enn vi er vant til.

Det siste argumentet ditt vil jo si at vi bør bli forkjølet nå, ikke senere. Det blir jo ikke bedre av å utsette den første forkjølelsen to år til.

Lavere terskel for å holde seg hjemme, joda. Terskelen for å avlyse en konfirmasjon vanligvis er jo skyhøy, så lavere terskel er fint. Å avlyse pga lett forkjølelse er ekstremt lav terskel. Det er for drøyt i min bok. Derimot ville jeg ringt alle gjester og informert og sagt at det var full forståelse for dem som ikke ønsket å komme.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:30   #18
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg også.

Er ikke reglene slik nå at hvis man jobber i skole og barnehage så kan man gå på jobb med forkjølelse hvis man tester negativt?

Min fullvaksinerte kollega (med fastlegemann) har i hvert fall vært på jobb hele uka med lett forkjølelse. Har tatt tre hurtigtester hjemme. Det kan sikkert kalles «restsymptomer».

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:30   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Å avlyse pga lett forkjølelse er ekstremt lav terskel. Det er for drøyt i min bok.

Jeg er egentlig enig i det du sier, men vi har nok også tolket HI ulikt. En forkjølelse som medfører at man tester seg TO ganger er ikke en lett forkjølelse. Men det kan jo godt være andre har en annen terskel for å teste seg enn meg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:33   #20
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forkjølet konfirmant

Ved flere tester er det gjerne hurtigtester som også kan utføres hjemme.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no