Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Arthur og Minimoyene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-07, 22:37   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Arthur og Minimoyene

Var på kino med min 6,5 åring i går. Vi var og så på "Arthur og Minimoyene". Filmen var bra og min 6-åring satt med øyne som tinntallerkener og koste seg.

Jeg må si at jeg reagerte på enkelte innslag. Det ene var da Arthur ble seende ut som en Minimoy. Jeg tror ikke de minste fikk med seg at det var den samme Arthur-gutten som vi så som menneske først. Jeg klargjorde det til min datter mens filmen gikk. Litt dumt for jeg kunne ikke sjekke om hun hadde fått det med seg. Jeg føler at denne filmen blant annet er med på å trekke opp nye linjer for hva som er greit å vise fra 7 år og oppover. Nå tror jeg ikke min datter har tatt noen skade av noen sverdslag og litt krig, men jeg har ikke lyst til å presentere slike filmer for min datter. Rett og slett fordi jeg vil at hennes verden skal få være "rosa" litt til.... Hun hadde vært strålende lykkelig over å se på "Emil i Lønneberget" og det syns jeg er flott.

Er det flere som har sett filmen og hva mener dere?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 10:15   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arthur og Minimoyene

Jeg har ikke sett den, men jeg er enig med deg i at man ikke trenger å lage skumle og voldelige ting til barneunderholdning (hvis det er det du snakker om?)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.

Sist redigert av DM : 14-03-07 kl 10:25. Årsak: byttet om en l og en d
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 10:20   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arthur og Minimoyene

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg har ikke sett den, men jeg er enig med deg i at man ikke trenger å lage skumle og voldelige ting til barneunderhodlning (hvis det er det du snakker om?)

Det er det jeg snakker om ja Da min sønn var 5 år var han redd for å se på Kaptein Sabeltann. Minstejenta mi har ikke vært redd for Sabeltann. Unger er forskjellige såklart. Jeg har registrert at filmene med 7 års-grense har blitt noe råere nå enn før. Grensene for hva som er greit strekkes hele tiden....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 10:28   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arthur og Minimoyene

Poden synes også at Kaptein Sabeltann er skummel. Men han liker å se musikkvideoene om Kaptein Sabeltann på "barnas favoritter". Da blir det passe skummelt, men å se en episode har han ikke gjort, og har han heller ikke lyst til (og kommer heller ikke mamma til å servere).
Han synes også at dyredreper`n i "Over hekken" var skummel ...

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no