Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-11, 09:35   #221
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

I fjor gav me ho god, nykverna kaffi, heimelaga diabetesvenleg troika og ein god handkrem. Aner ikkje kva ho syntes, for ho har ikkje nemt det med eit ord.

Jeg syns dette hørtes fint ut. Mine besteforeldre pleier å få små album med bilder av oldebarna, og det er stor stas. Kalendere får de ikke alltid hengt opp, men et lite skrytealbum som kan ligge framme på salongbordet og vises fram til besøkende er stor stas.

Også lurte jeg på om du har lyst til å dele oppskriften på diabetesvennlig troika? Det høres ut som noe som pappa kunne like!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 09:52   #222
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Finnes det noen ferdigkalendere som passer ei på 1 1/2 tro? Gidder egentlig ikke å styre med kalender til henne enda, men har visst ikke bestemt meg helt enda.
Storebror får legokalender.

Synes dette var en kjekk tråd, den har fått meg til å tenke på julegavene, håper bare jeg får satt tankene ut i livet snart og.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 09:53   #223
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg syns dette hørtes fint ut. Mine besteforeldre pleier å få små album med bilder av oldebarna, og det er stor stas. Kalendere får de ikke alltid hengt opp, men et lite skrytealbum som kan ligge framme på salongbordet og vises fram til besøkende er stor stas.

Også lurte jeg på om du har lyst til å dele oppskriften på diabetesvennlig troika? Det høres ut som noe som pappa kunne like!

Problemet er at ho får pynt osv. som barnebarn/ oldebarn har laga, og dei er fine og søte og havner som regel i bosset neste gang ho rydder. Ho har digital fotoramme som aldri er slått på, masse bilder som er rydda bort osv. No er ho eit menneske som aldri spør om barna våre (eller oss for den del), og verkar rett og slett lite engasjert i familien. Men eg trur me går for fotobok i år.

Eg laga lavkarbotroika til ho, med sukralose. http://fristendelavkarbo.wordpress.c.../12/04/troika/ Det vart knallgodt.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 09:58   #224
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg skal begynne å planlegge jul i ny leilighet, vi kjøpte i går

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:03   #225
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har laget julegaveliste takket være dere nå, og skal ut og kjøpe muffinsstativ til noen venninner som liker å bake i dag.
ELlers har jeg en ganske takknemlig liste altså. En del gaver er fast. Sølv til fadderbarna, bortsett fra et av barna.
De vanskeligste gavene er egentlig de som skal gies til de nærmeste, og til min 14 år gamle niese.

Men adventskalender, når startet dere med det? Snuppa her er jo ikke to år enda til jul...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:05   #226
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg tror ikke poden her fikk før han var tre og et halvt, det var først da han fatta poenget med å la pakkene henge. Litjpia blir to til jul, og der må det nok pakker til, all den tid storebroren får ...

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:22   #227
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Poden fikk sin første kalender da han var 1,5 år. Han lot pakkene henge hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:46   #228
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

I år har det sneket seg inn et nytt element hos oss; Mannen har vært på førjulsshopping. Så jeg må ha en liten opptelling av gaver før jeg planlegger noe mer. Han kom hjem med noen hendige små høyttalere til å koble på mobiltelefoner som han har kjøpt billig gjennom jobb. Det blir fine niese- og nevøgaver til tenåringer. Og så har jeg kjøpt et lass smykker og bestilt et par t-skjorter. Så det er jammen ikke mye jeg mangler av slike utenom-familien-gaver. En tur på bokhandelen og en tur på sportsbutikken så tenker jeg det blir greit.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:19   #229
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg har laget julegaveliste takket være dere nå, og skal ut og kjøpe muffinsstativ til noen venninner som liker å bake i dag.
ELlers har jeg en ganske takknemlig liste altså. En del gaver er fast. Sølv til fadderbarna, bortsett fra et av barna.
De vanskeligste gavene er egentlig de som skal gies til de nærmeste, og til min 14 år gamle niese.

Men adventskalender, når startet dere med det? Snuppa her er jo ikke to år enda til jul...

Du kan glatt vente et år til iallefall.

Jeg har kjøpt julegave til deg og gubben

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:22   #230
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Min plutt blir 3 i januar og må nok få adventskalender i år. Jeg hadde ikke kjøpt det til han hvis han ikke hadde hatt eldre søsken. I fjor brydde han seg ikke, da var han nesten 2.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:19   #231
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Lillebror fikk pakkekalender når han var 11 mnd Kjøpte en brio togeske og delte opp.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:52   #232
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Finnes det noen ferdigkalendere som passer ei på 1 1/2 tro? Gidder egentlig ikke å styre med kalender til henne enda, men har visst ikke bestemt meg helt enda.

Frøkna hadde en Ole Brum kalender et år. Var ikke spesielt bra akkurat, noen bakeformer i den og noen minibøker og diverse annet. Tror den ble kjøpt på Rimi. Notabene har endel. Husker jeg så Elias i fjor i alle fall. Kjøp en duploeske og del opp heller, tror det er bedre, hvis du først skal ha kalender til henne.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 01:06   #233
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Minsten her får også kalender i år, i en alder av 14 mnd
Foreløpig har jeg kjøpt:
cars sprutegreiemed sukker i (tatt sukkerene ut)
cars mobiltelefon
plastbil x2
liten plastball
hoppende kylling
ullsokker
pose med dyr jeg skal dele opp
lue
såpebobler (han synes det er gøy å se oss blåse)
Keileg kanin
barnecd
liten badebok
smokk

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 04:55   #234
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vi skal ha jul i et fremmed land i år. Med svigers, riktignok, men uten nyttårsaften med Mei, uten juleaften med mine foreldre, uten juleselskap med alle tantebarna mine fjerde juledag, uten ribbe, og uten julepynten vår. Pakker har ingen hast, jeg tror vi utsetter julegaver til alle hjemme til når vi kommer hjem i mars og kan gi dem gavene sjøl, men jeg kjenner jeg trenger å planlegge denne jula betraktelig mer enn jeg vanligvis planlegger jul. Så derfor befinner jeg meg i en juletråd i september, noe som er veldig ulikt meg.

Hva skal vi ha til julemiddag? Kalkun? Gås? (Jeg har verdens største stekeovn...) Spare ribs?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 11:44   #235
Weatherwax
Nybegynner
 
Weatherwax sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 2
Weatherwax har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg er i gang med planlegging av gaver, og er utrolig fornøyd med å ha kommet på noe til mannen. Han er vanskelig å kjøpe til, men har en idé nå som jeg tror blir bra. Ellers er listet laget som skal krysses ut etter hvert, og forsøke å dele det litt opp økonomisk framover.

Lyst til å dele denne ideen? Syns det er forferdelig vanskelig skulle kjøpe noe til mannen selv... Og i år har vi i utgangsppunktet blitt enige om å ikke gi hverandre noe, siden vi kjøper hus

Weatherwax er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 11:49   #236
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Du kan glatt vente et år til iallefall.

Jeg har kjøpt julegave til deg og gubben



Syns det høres styrete ut å skal ha kalender til henne allerede i år egentlig. Så da venter jeg nok til neste år.

SÅ effektiv du er med juleshoppingen da. Her er jeg så vidt i gang bare. Har til gode å finne på noe lurt til dere enda, men det kommer nok til meg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 12:08   #237
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Takket være denne tråden, har jeg nå bare 70 kalendergaver igjen.....
(mine barn fikk ikke gavekalender ifjor, og året før fikk de åpne hver 3.dag. I år skal jeg være skikkelig overraskende mor, og slå til med hver sin.)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 12:10   #238
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Tenkte begynne på kalendergavene snart, og gavene får komme etterhvert. Bestilte akkurat dansketur den 14. desember, så satser på en innspurt da (pleier ellers være flink til å handle i oktober/november).

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 12:41   #239
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Eg er juleomplanleggar akkurat no. Dei nydelege jakkene eg hadde kjøpt herifrå (ei brun og ei lilla), var alt for store for mottakarane, 8 år, som eg vanlegvis kjøper str 10 år til. Det oppdaga eg sjølvsagt ikkje før fristen for retur var gått ut. Det blir for drøyt å ha desse liggande i 3 år i påvente av at dei skal passe. Kanskje eg må debutere som selgar på Markedsplassen?

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 12:47   #240
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Da har jeg laga et word-dokument for adventskalenderen. En aktivitet er lagt inn på dato allerede, de andre blir lagt inn når kveldsaktivitetene er plotta inn.

Hva har dere gjort med meg? Adventskalenderplanlegging før september er over.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no