Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oslo - Molde med tog og buss?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-09, 22:45   #1
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Oslo - Molde med tog og buss?

Jeg skal til Molde neste uke med 3 av barna, og forsøker å finne ut hvordan jeg skal komme meg dit. Tog er betydelig billigere enn fly, men jeg er litt usikker på om det er så enkelt og greit. Man må bytte tog på Dombås, og ta toget videre til Åndalsnes. Problemet er at det er 7 minutter byttetid, og neste tog går først 17 timer senere. Er det noen som har erfaring med om Oslo - Dombås pleier å være i rute, eller vet om Åndalsnestoget venter på innkommende tog ved en evt forsinkelse? Jeg må si at 17 timer på Dombås med to 4-åringer og en 12-åring ikke er særlig fristende

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 22:48   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Jeg innbiller meg at denne forbindelsen skal korrespondere, og at man iallfall kan be eget tog ta kontakt med det aktuelle toget ved en forsinkelse. Jeg har tatt den selv en gang, da jeg skulle til Stranda og besøke en venninne, og det var ikke bare vi som byttet på Dombås for å si det sånn.
Jeg tror jeg ville ringt NSB og spurt.

Og så fniser jeg bare LITT med tanken på deg og jentene i 17 timer på Dombås .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 22:50   #3
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Tror du ikke vi ville fått det gnistrende, altså`
Det er en smule fristende å brenne noen lapper på fly....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 22:52   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Tror du ikke vi ville fått det gnistrende, altså`
Det er en smule fristende å brenne noen lapper på fly....

Ja, jeg ville foretrukket fly . Det var en skikkelig lang tur, for å si det mildt. Det er vel buss fra Åndalsnes?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 22:52   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Jeg tror toget til Åndalsnes venter, men jeg skal ikke uttale meg for sikkert i forhold til om de alltid gjør det. Jeg har i alle fall vært på Dovrebanen flere ganger med forsinkelse og da har toget til Åndalsnes alltid ventet. Det har blitt opplyst over høyttaleranlegget om at toget venter. Jeg vet ikke om det gjelder bare små forsinkelser eller om det også gjelder forsinkelser på flere timer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 22:57   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Buss fra Åndalsnes, ja, apan. Ulempen med fly, er pris + at vi enten må dra veldig tidlig eller veldig sent.

Hatti: takk for info! Da virker det som om det er ganske trygt. Jeg tar en telefon til nsb i morgen for sikkerhets skyld før evt billettbestilling.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:00   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Hvis fly blir for dyrt, så hadde jeg definitivt tatt buss.

  Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:03   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Jeg har reist med 7 og 4 åring 12 timer med tog på en dag for en stund siden. Det var utrolig behagelig å reise slik og for meg var det rene avslapningen sammenlignet med å¨reise med fly. Buss er kjipere hvis unger blir bilsyke, men med mine unger hadde jeg nok absolutt valgt tog og buss framfor fly om prisforskjellen hadde vært stor.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:04   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Jeg har dratt til Ålesund med tog og buss mange ganger, og togene koresponderer. Hvis NSB setter igjen et helt tog i 17 timer fordi de var forsinket blir det jo veldig dyrt for dem. Du får garantert hjelp til å komme deg fra ene toget til det andre. Bussene skal nok også vente på toget, så det er nok ikke noe problem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:07   #10
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Du kan ta tog til Oppdal og buss derfra også, men det blir sikkert en lengre busstur.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:09   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Takk for råd

Surre: buss er bare siste biten fra Åndalsnes til Molde -mesteparten av veien er med tog

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:16   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Jeg tenkte på NorWay-Bussekspress jeg. (Å ta buss fra Oslo til Molde.)

Det var den jeg tenkte på også.

  Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:19   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Oki, nei det orker jeg ikke. Det må bli tog + buss eller fly.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:50   #14
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Toget venter, ja. Men du bør dobbeltsjekke at det faktisk er et tog og at de ikke setter inn buss nedover Romsdalen. Det har jeg opplevd flere ganger. Togturen ned Romsdalen er kjempefin! Husk å lade kameraet, og se passe blasert ut når du kommer ut gjennom tunnellen og utsikten plutselig er på den andre siden av toget.

Men om du har noen sjanse til å få billett kan ikke jeg garantere. Det reiser tross alt 100 000 folk hit neste uke.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 09:12   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Men om du har noen sjanse til å få billett kan ikke jeg garantere. Det reiser tross alt 100 000 folk hit neste uke.

Det går nok fint.
Jeg kom meg til og fra Molde på sjansebillett på flyet under jazzen tre år på rad.

Sånn sett er det vel verre med overnatting, om man må ha det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 16:46   #16
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslo - Molde med tog og buss?

Turistinformasjonen kan fikse det meste når det gjelder overnatting, så lenge man ikke tropper opp der kl fem på seks og forventer noe mer enn å få ei liste med telefonnumre.

http://www.visitmolde.com/ gå til overnatting, privat overnatting. I år er det 35 private som har skrevet seg på lista.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no