Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan fremstå positiv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-22, 15:15   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hvordan fremstå positiv

Har dere tips til hvordan man kan klare å fremstå positiv og samarbeidsvillig på møter man helst vil slippe?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 15:34   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Man smiler [som en psykopat/ekstrovert på fest], møter og holder blikk, nikker litt mens andre snakker, bruker en del høflighetsfraser, og ser på/snur seg mot den/de som snakker, og opptrer som om de sier noe uhyre interessant og riktig. Jeg har øvd meg i årevis, og nå står det rett som det er i journalen min at jeg er «høflig, behagelig, samarbeidsvillig og positiv.» Jeg er ingen av delene, men jeg vet det er viktig at det virker sånn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 15:43   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Still gode spørsmål og virk interessert. Samt det Niobe skrev.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 15:51   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Len deg litt forover bordet, rett i ryggen, brystet frem og pannen opp, og et stort smil, nikk og "mm".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 16:04   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Jeg har sett noen youtube-videoer om hvordan å bli en aktiv lytter. Noen av dem er bra. Mulig det kan være noe for deg å sjekke ut? (Mye amerikansk og amaaaaazing da, men skrell ned til norsk nivå)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 16:15   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Takk for gode tips. Får sjansen til øve meg allerede i morgen, hurra.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 16:24   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Om det ikke er viktig at jeg får med meg hva det snakkes om, setter jeg opp et mildt smil og ser på den som snakker, mens jeg foretar lange indre reiser, eller fantaserer om hva jeg kunne tenkt meg at den som snakker måtte gjennom. Ikke drap og tortur altså (veldig sjelden i allefall ) men mer sånn spa møkk, eller melke kyr som sparker.
Om jeg må følge med også, prøver jeg å late som om de snakker om noe hyggelig og spennende. Er jeg i ferd med å gråte, bruker jeg neglene i håndflaten trikset. Altså knytter hånden slik at neglene borer seg inn i håndflaten. Til det gjør vondt, dette tar bort litt fokus slik at jeg kan fortsette å lytte/snakke.
Klær er også viktig for meg når jeg skal gjøre noe vanskelig. Jeg må kle meg slik at jeg føler meg «fin» og tilpasset situasjonen. Også må jeg ha øvd på det jeg vet jeg skal si.
Sist jeg gikk gjennom dette var jeg møteleder på et årsmøte som var svært kjent for å bli turbulent og vi skulle avgjøre noen svært konfliktfylte saker. Jeg visste at det ville være 99% menn i 45+ på møtet. Jeg hadde da rosa joggesko, svart strømpebukse, svart ullkjole med rosa tyllblomst og rosa tyllkant. En kjole jeg elsker og er svært komfortabel i og som bryter med absolutt alt disse mennene forventer og omgås i gutteklubben sin.
Dermed var jeg trygg og de satt litt ut. Vinn vinn. Møtet gikk svært godt og vi fikk landet sakene på en god måte uten et eneste ukvemsord eller hevet stemme.

Uka før deltok jeg på TV innslag. Jeg var nesten død av nervøsitet. Og brukte 14 dager før jeg turde å se intervjuet. Da jeg endelig så det, så jeg ut som en proff. Jeg fatter fortsatt ikke hvordan jeg gjorde det, men kjoletrikset (da hadde jeg en rød kjole med hjerter) var en del av det. Og rådet jeg fikk om å snakke langsomt. Jeg trodde det skulle høres ut som om jeg var retardert, men det hørtes bare proft og tydelig ut

Så klær, vær forberedt, snakk tydelig og fake it til you make it.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 16:32   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Et triks for å ta ned stress: Pust et dypt pust INN gjennom nesen, og slipp luften langsomt ut gjennom munnen ("tynn" munnåpning). Du kan gjøre det uten at det er synlig eller påfallende, og det senker pulsen og gjør meg roligere.

Gjenta et par ganger.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 17:05   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Takk begge to.
Jeg bryr meg ikke så altfor mye om hvordan jeg ser ut, så jeg skal huske på det med å kle meg fint.
En ting jeg har lurt litt på i det siste er om jeg burde fjerne piercingene. Jeg har bare to i ansiktet, så veldig ekstremt er det jo ikke. Men er det noe folk kan reagere negativt på?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 17:52   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Jeg hadde nok tatt ut piercingene. I verste fall utgjør det ingen forskjell. I beste fall kan du ha fordel av at det ikke virker distraherende på noen. Jeg kan la meg distrahere av piercinger og tatoveringer i ansiktet.

Forresten vet jeg at blikket mitt kan være hardt, så jeg har faktisk øvd mye på «varmt blikk». Det gjør faktisk underverker.

Og lenge følte jeg meg så falsk, som øvde og øvde på å fremstå som positiv og hyggelig. Men med alderen har jeg blitt klar over at det er veldig mye vanligere enn jeg har trodd. «Alle andre» er ikke naturlig positive og superomgjengelige, det er litt «fake it till you make it» for de fleste!

Jeg har gjort noen intervjuer ifbm. hjertetransplantasjon/organdonasjon, og da hjelper det mye å tenke på det som en «jobb-rolle». Det fungerer i andre settinger også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 18:49   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Ja, jeg tror faktisk jeg ville tatt de ut, for som Niobe sier så kan det virke distraherende på andre. Ellers har du fått gode tips. Jeg er også introvert, men det tror jeg ingen på jobb, som tror siden jeg ofte har meninger med faglig tyngde om det som diskuteres i møtene. I møter jeg ikke har spesiell kompetanse i smiler jeg og ser på den som snakker.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 19:10   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.775
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Jeg må smile mer enn det som er naturlig for meg, fordi jeg vet jeg kan oppfattes som «sur» når jeg selv opplever å være avslappet og «nøytral». Så blir man rent faktisk i bedre humør av å smile, selv om smilet er falskt, sies det.

Aktiv lytting gir inntrykk av at man er interessert og hører etter, det er folk glade i.

Kan man velge, ville jeg valgt bort synlige piercinger (og tatoveringer) fordi det kan ta bort oppmerksomhet fra hva man faktisk sier.

Klær er også litt sånn fake it till you make it. Man kan kle på seg et uttrykk for å gi inntrykk. Det er ikke for ingenting at endel tiltalte i straffesaker stiller i lusekofter, og forretningsfolk i blådress.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 20:53   #13
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Jeg framstår visst som et koselig vesen, har jeg forstått. Jeg smiler mye, observerer og tar inn, mer enn jeg snakker. Bruker lite sminke, har ganske kjedelig hår, men har koselige, ordentlige klær. Sitte rak i ryggen, tør å ha blikkontakt, og gi deg tid til å tenke før du svarer.
Lykke til

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 21:27   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.


Klær er også litt sånn fake it till you make it. Man kan kle på seg et uttrykk for å gi inntrykk. Det er ikke for ingenting at endel tiltalte i straffesaker stiller i lusekofter, og forretningsfolk i blådress.

Tenker på det hver gang jeg sr et bilde av Amber Heard for tiden. Ikke noe sexy Hollywood der, men streng buisnesskvinne.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 12:53   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan fremstå positiv

Kan jeg bare nevne at det å fremstå som positiv og imøtekommende i møter aldri vil oppfattes som skuespill eller falskhet, men at det er en hensiktsmessig mestringsstrategi. Selv om man er eitrende uenig i det som sies er det mer hensiktsmessig å kunne fremstå rolig og engasjert. Dette gjelder i arbeidslivet og dette gjelder i personlige settinger.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no